Τι θα ισχύει τελικά με τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλέτας έως 125 κ.εκ. από κάτοχους διπλώματος αυτοκινήτου


Περισσότερο περιέπλεξαν τα πράγματα πάρα τα ξεκαθάρισαν οι διευκρινήσεις του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με τη δυνατότητα ενός κατόχου διπλώματος αυτοκινήτου να οδηγεί μοτοσυκλέτα.

  • 25/9/2020

Να περιορίσει τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης όπως αυτές εκφράστηκαν τουλάχιστον στα social media, αλλά και των εκπαιδευτών οδήγησης επιχείρησε χθες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με διευκρινήσεις που εξέδωσε, οι οποίες έριξαν περισσότερο λάδι στη φωτιά παρά ξεκαθάρισαν τα πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Υποδομών και Μεταφορών, ουσιαστικά προαναγγέλλει πώς  η διάταξη αυτή θα εισαχθεί στο νομοσχέδιο για τη μικροκινητικότητα που θα δοθεί σε διαβούλευση εντός του Οκτωβρίου!

«Με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης» αναφέρει η ανακοίνωση του ΥΜΕ καταλήγοντας πώς «στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».

Η ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενσωματώνεται σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία βάσει τη οποίας θα δίνεται η δυνατότητα στους κατόχους διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β να οδηγούν και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση με την ψήφιση του σχετικού νόμου.

ΠΣΕΟ: Σφοδρή αντίδραση από τους εκπαιδευτές οδήγησης που μιλούν για νομοθεσία-ντροπή

Την αντίθεσή του στις αλλαγές που σχεδιάζονται σχετικά με τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλέτας έως 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου εκφράζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΣΕΟ), κρούοντας τον κώδωνα για τους κινδύνους που εγκυμονούνται, θεωρώντας πώς κάτι τέτοιο πώς θα απογειώσει τα τροχαία ατυχήματα.

Δεν έχει θέση μια τέτοια “νομοθεσία-ντροπή” σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει η ανακοίνωση του ΠΣΕΟ.
Δεν έχει θέση μια τέτοια “νομοθεσία-ντροπή” σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει η ανακοίνωση του ΠΣΕΟ.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Άρη Ζωγράφο, πρόεδρο του ΠΣΕΟ μας εξέφρασε τους προβληματισμούς του κλάδου και ό,τι η διευκρινιστική που εξέδωσε το ΥΜΕ, ουσιαστικά προαναγγέλλει τις αλλαγές που έρχονται και οι οποίες θα δίνουν τη δυνατότητα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο αδείας οδήγησης κατηγορίας Β (σ.σ. αυτοκινήτου).

«Μετά το “μαγείρεμα” και την μετατροπή των αδειών οδήγησης μοτοποδηλάτων σε ΑΜ, η συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσυκλέτας,  θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας.

Δεν έχει θέση μια τέτοια “νομοθεσία-ντροπή” σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει η ανακοίνωση του ΠΣΕΟ καταλήγοντας πώς: 

«Και για να επαναλάβουμε  τα αυτονόητα, τα οποία δυστυχώς ο νομοθέτης αγνοεί:

Η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι “όχημα μονής γραμμής”, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσυκλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».