Τι θα ισχύσει με την απόσυρση, τους φόρους και τα καθαρά ΙΧ


Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΦΕΡΝΕΙ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-ΣΚΟΥΠΑ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΙΣΧΥΡΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΘΑΡΑ ΙΧ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ "ΟΠΟΙΟΣ ΡΥΠΑΙΝΕΙ, ΠΛΗΡΩΝΕΙ"

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/9/2019

Ισχυρά κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι μειώσεις δασμών και φορολογικές ελαφρύνσεις φέρνει το νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση έτσι ώστε οι καταναλωτές να οδηγηθούν στην αγορά "καθαρών" οχημάτων, ηλεκτρικών, υβριδικών ακόμα και με αέριο.

Η πρόταση νόμου συζητήθηκε σε σύσκεψη που έγινε με συμμετοχή του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή και του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, και οι πρώτες σκέψεις στις οποίες καταλήγει η κυβέρνηση δημοσιεύονται στο σημερινό φύλλο του "Βήματος της Κυριακής".

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το σχέδιο που παρουσιάστηκε πήρε το πράσινο φως για να προχωρήσει από τα συναρμόδια υπουργεία, και αφορά όχι μόνο την απόσυρση των παλαιών αλλά και την ενίσχυση με κίνητρα των καινούργιων. Η κυβέρνηση σκοπεύει να ζητήσει την ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ώστε να χρηματοδοτηθεί το όλο το πρόγραμμα. Στόχος είναι με αυτή την κίνηση να μη χάσει έσοδα το κράτος αλλά να βγουν κερδισμένοι και οι πολίτες.

Αν όλα πάνε καλά, το πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει από το επόμενο έτος. Η βασική ιδέα πίσω από το κείμενο που έχει διατυπωθεί είναι να επιβαρύνεται περισσότερα αυτός που έχει παλιάς τεχνολογίας ρυπογόνο αυτοκίνητο, ενώ να απαλλαγούν από τα βάρη όσοι αγοράζουν ηλεκτρικά ή άλλης τεχνολογίας καθαρά αυτοκίνητα. Mία από τις σκέψεις που μελετώνται είναι να μειωθεί το τέλος ταξινόμησης αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας για τα νέας τεχνολογίας ΙΧ,, πάνω στην λογική "όποιος ρυπαίνει, πληρώνει" που ισχύει και στην υπόλοιπη Ευρώπη. 

Ο στόλος των ηλεκτροκίνητων στην ΕΕ είναι κάτω του 7% και στην χώρα μας κάτω από το 1%. Το υπουργείο σημειώνει ότι θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι όμως που πρέπει να ισχύσει και για τα υβριδικά αλλά και όσα κινούνται με φυσικό αέριο, καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι ακόμα λίγα και ακριβά.

Στο κείμενο αναγράφονται και σκέψεις για την ανανέωση του στόλου των ταξί ο οποίος είναι πλέον ξεπερασμένης τεχνολογίας, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει ένας νέος διαγωνισμός για την αγορά λεωφορείων για Αθήνα-Θεσσαλονίκη, περίπου το 700 στον αριθμό, το 1/3 των οποίων θα μπορούσε να είναι ηλεκτρικά. 

Σε ότι αφορά τα μεταχειρισμένα από την ΕΕ θα μειωθούν οι δασμοί για τα Euro5 και Εuro6 , έτσι ώστε να πέσει ο μέσος όρος ηλικίας και να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους καθώς οι καταναλωτές θα αγοράζουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και πιο σύγχρονα. Θα αυξηθούν παράλληλα και οι δασμοί σε παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να δημιουργηθούν αντικίνητρα στην αγορά τους και αποτρέποντας την εισαγωγή κακοσυντηρημένων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά.

ΠΗΓΗ: ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ