Το 2010 η κυβέρνηση θα επεναφέρει το θέμα «απόσυρση»


ΜΠΟΡΕΙ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΝΑ ΚΟΠΗΚΕ ΛΟΓΩ ΚΟΣΤΟΥΣ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ Ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2009 ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ, Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΙΧ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΜΜΕΣΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ.
  • 9/11/2009

Μπορεί η απόσυρση να κόπηκε λόγω κόστους, προκειμένου ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2009 να επιβαρυνθεί όσο το δυνατόν λιγότερο, η ουσία είναι ότι μείωση των πωλήσεων ΙΧ επιφέρει σημαντική απώλεια στους έμμεσους φόρους. Όσο και να προσπαθήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι σίγουρο ότι το μόνο που θα προσφέρει είναι συντήρηση δυνάμεων και όχι ανάκαμψη στις πωλήσεις.

Το 2010 είναι μπροστά και όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι στα μέσα της χρονιάς η Κυβέρνηση θα επανέλθει με ένα πρόγραμμα απόσυρσης δικής της κοπής. Άλλωστε δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι εγκαταλείπει την ιδέα, αλλά ότι δεν συμφωνούσε με τη φιλοσφία και τα κίνητρα που έδινε η πρόταση Σουφλιά. Τα δεδομένα που στηρίζουν αυτή την εκτίμηση είναι τα εξής:

Α. Το 2010 μπορεί να είναι δύσκολη δημοσιονομικά χρονιά, όμως από το β΄ εξάμηνο και με την προοπτική του 2011, η κυβέρνηση αναμένεται να παρέμβει και να ενισχύσει την επιχειρηματικότητα για να πιάσει του ρυθμούς ανάκαμψης των υπολοίπων αγορών. Και ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι ένας σημαντικός πυλώνας σε αυτό.

Β. Το 1 εκατομμύριο παλαιάς τεχνολογίας ΙΧ που που πνίγουν τα αστικά κέντρα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κίνητρα που θα δοθούν, δεν θα είναι χρηματικά μόνο, αλλά θα μπορούν να συνδυαστούν με δωρεάν κάρτες διαδρομών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας στα νέα ΙΧ, κπλ. Σε κάθε περίπτωση θα είναι μικρότερου ύψους και θα πριμοδοτούν την αγορά ΙΧ χαμηλών ρύπων και κατανάλωσης.