Το Citroen C5 Aircross απέκτησε ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο 136 PS


Αξιοποιώντας τη mild-hybrid τεχνολογία, επιτυγχάνεται έως 30% χαμηλότερη κατανάλωση και μείωση κατά 15% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 30/5/2023

H γκάμα του Citroen C5 Aircross, που αποτελείται από αμιγώς θερμικές και plug-in hybrid εκδόσεις, εμπλουτίζεται με ένα ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο απόδοσης 136 PS.

Πρόκειται για τον νέας γενιάς 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 L Puretech, ο οποίος αναπτύχθηκε ειδικά για να «συνδυαστεί» με την υβριδική τεχνολογία. Η γαλλική φίρμα επισημαίνει ότι το 40% των τμημάτων του είναι καινούρια. Σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 29 PS και 55 Nm, προκύπτει συνολική ισχύς 136 PS και ροπή 230 Nm.

Συνοδεύεται από νέο, ηλεκτρικά ελεγχόμενο, κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, e-DCS6, το οποίο επίσης σχεδιάστηκε ειδικά για υβριδικά κινητήρια σύνολα. Η μπαταρία λιθίου 48 V του mild hybrid συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 432 Wh και είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει κανένας συμβιβασμός για τους χώρους των υπόλοιπων επιβατών και το πορτμπαγκάζ.

Σε σχέση με την αντίστοιχη αμιγώς θερμική έκδοση, το ήπια υβριδικό C5 Aircross έχει καλύτερες επιταχύνσεις, μειωμένη κατανάλωση και έως 15% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (129 gr/km). Όσο για την εξοικονόμηση καυσίμου, εκτιμάται σε 1 lt/100 km σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα PureTech 130 EAT8. Σε αστικές συνθήκες, η μείωση στην κατανάλωση μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 30%.

Μάλιστα, η Citroen αναφέρει ότι τα drive modes και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζονται αυτόματα, με αποτέλεσμα έως και το 50% των μετακινήσεων εντός πόλης να γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά.

Το C5 Aircross Hybrid 136 e-DCS6 διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά άνεσης των άλλων εκδόσεων - όπως για παράδειγμα ανάρτηση και καθίσματα Citroen Advanced Comfort - ανάλογες δυνατότητες εξατομίκευσης και τα ίδια επίπεδα εξοπλισμού (Feel, Feel Pack, Shine and Shine Pack ).

Επιπλέον, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί με συγκεκριμένη εμφάνιση, ώστε ο οδηγός να έχει εύκολα διαθέσιμες όλες τις πληροφορίες για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου αλλά και του υβριδικού συστήματος (ροή ενέργειας, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας, ποσοστό απόστασης με ηλεκτρική λειτουργία).

Το Citroen C5 Aircross Hybrid 136 θα είναι σύντομα διαθέσιμο για παραγγελία και αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2023.