Το concept Prologue μπαίνει στην... πρίζα και μάς δείχνει το νέο Toyota C-HR (photos)


Οι Ιάπωνες παρουσίασαν το πρωτότυπο που αποκαλύπτει πώς θα είναι η επόμενη γενιά του δημοφιλούς C-SUV, το οποίο για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμο και σε Plug-in Hybrid έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 5/12/2022

Η Toyota πατάει γκάζι στη δημοφιλή κατηγορία των C-SUV μοντέλων, με εφαλτήριο το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδίασης και Ανάπτυξής της στη Νότια Γαλλία. Εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ Compact SUV Concept, παρουσίασε τη Δευτέρα (5/12) και το πρωτότυπο C-HR Prologue, που όπως αναφέρει και το όνομά του, προετοιμάζει τον κόσμο για την επόμενη γενιά του C-HR.

Έχοντας κυκλοφορήσει στην αγορά το 2016, το C-HR ξεχώρισε για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του και το νέο πρωτότυπο πηγαίνει ακόμα πιο πέρα σε σχεδιαστική «τόλμη». Μεγαλύτεροι τροχοί με μικρότερους θόλους, πιο σπορ σιλουέτα, αιχμηρές και κυματιστές γραμμές αντί για «στατικές».

Στο εμπρός μέρος, η όψη «hammerhead», διαπεραστική σαν ένας καρχαρίας, όπως την χαρακτηρίζει η Toyota, περιλαμβάνει μικρότερα ανοίγματα στη μάσκα με πιο λεπτούς προβολείς.

Η συνολική εμφάνιση ενσαρκώνει αυτό που ο Ευρωπαίος επικεφαλής σχεδιασμού της Toyota, Lance Scott αναφέρει ως «οργανική ακριβείας» προσέγγιση στο σχεδιασμό, σύμφωνα με την οποία «δύο κόσμοι, φαινομενικά αντίθετοι, ενώνονται για να δημιουργήσουν κάτι νέο. Η ακρίβεια εκφράζει την υψηλή τεχνολογία, την λεπτομερή απεικόνιση και την ευκρίνεια. Από την πλευρά του, το οργανικό κομμάτι έρχεται σε πολύ μεγάλη αντίθεση με τις ρευστές, φυσικές και ανθρώπινες αξίες στις επιφάνειες».

Στα νέα στοιχεία του επόμενου C-HR περιλαμβάνεται ασφαλώς το λανσάρισμα μιας Plug-in υβριδικής έκδοσης, που θα προστεθεί στην υπάρχουσα full-hybrid. Κάτι που θυμίζει αρκετά το νέο, πρόσφατα παρουσιασμένο, Prius, με το οποίο θα μοιράζεται την τελευταία γενιά της πλατφόρμας TNGA.

Οι Ιάπωνες δεν έδωσαν καμία πληροφορία για τις συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές των κινητήριων συνόλων, ούτε για τις μπαταρίες, περιορίστηκαν απλά να επισημάνουν ότι οι τελευταίες θα συναρμολογούνται επί ευρωπαϊκού εδάφους. Υπενθυμίζουμε ότι στο νέο Prius, που στην Ευρώπη θα διατεθεί αποκλειστικά σε plug-in hybrid έκδοση, το κινητήριο σύνολο του 2λιτρου ICE με τον ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει συνδυαστική ισχύ 223 PS.

Όσο για την Hybrid έκδοσή του, αναμένεται να χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη έκδοση του συστήματος μετάδοσης της τρέχουσας έκδοσης, η οποία θα έχει ελαφρώς αυξημένη ισχύ. Η διατήρηση αυτής της φθηνότερης επιλογής κινητήρα, εξήγησε ο διευθυντής προϊόντων Andrea Carlucci, ήταν απαραίτητη για τη διατήρηση της «προσβασιμότητας» του C-HR.

Η Toyota υποστηρίζει ότι στο πέρασμά του, το νέο, πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες, C-HR θα κάνει όλα τα κεφάλια να γυρίζουν. Και το τρίχρωμο φινίρισμα που θα διαθέτει, συνδυάζοντας ασημί, μαύρο και κίτρινο (οι Ιάπωνες το χαρακτηρίζουν ως το χρώμα που έχει το χημικό στοιχείο θείο) θα το ξεχωρίζει σίγουρα από την τρέχουσα έκδοση με τη διχρωμία.

Πόσο κοντά θα είναι το μοντέλο παραγωγής στο prologue; Η παράδοση δείχνει πως θα είναι αρκετά, αν κρίνουμε τις μικρές διαφορές ανάμεσα στο concept που παρουσιάστηκε το 2014 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού σε σχέση με την 1η γενιά που κυκλοφόρησε το 2016. Σαφώς θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις, λογικά στους τροχούς, τα χερούλια των θυρών και στις πλαϊνές κάμερες που αναμένεται να δώσουν τη θέση τους σε συμβατικούς καθρέφτες.

Υπομονή μέχρι τα μέσα του 2023, όταν αναμένεται να παρουσιαστεί το αυτοκίνητο παραγωγής, πριν βρεθεί στις αγορές στα τέλη του ίδιου έτους.