Το DS3 είναι ένα μικρό crossover... ή μήπως δε θα είναι, πλέον; (photo)


Η DS εξετάζει την «επιστροφή» του DS3 στην κατηγορία supermini, στην οποία πρωτοεμφανίστηκε ως Citroen.

  • 5/8/2022

Την ώρα που η DS ήδη ετοιμάζει την ανανεωμένη έκδοση του DS3 Crossback - και αναμένεται να είναι έτοιμη μέσα στο 2023 - δεν αποκλείεται αυτή να είναι η τελευταία φορά που θα κυκλοφορήσει με τη συγκεκριμένη «μορφή» του.

Η γαλλική εταιρία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επιστροφής του μικρού crossover στην αρχική του κατηγορία, μιας και είχε πρωτοεμφανιστεί ως supermini της Citroen. Στη συνέχεια, το 2019, «μεταλλάχθηκε» στην τωρινή του εκδοχή, στην προσπάθεια που έκανε η DS να εισέλθει δυναμικά στην εξαιρετικά δημοφιλή και αναπτυσσόμενη κατηγορία crossover hatchback B-SUV.

«Εργαζόμαστε για την ανανέωση του DS3 και όταν λέμε ‘ανανέωση’, δεν σημαίνει ότι θα ανανεώσουμε το αυτοκίνητο αυστηρά όπως είναι σήμερα», αποκάλυψε η Beatrice Foucher μιλώντας στο «Autocar» και πρόσθεσε ότι δεν αποκλείεται «η επιστροφή στις ρίζες», υπενθυμίζοντας ότι «στο Ηνωμένο Βασίλειο το αρχικό, μικρό, DS3 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο».

Η CEO της DS ανέλυσε το σκεπτικό της: «Ο σκοπός της ανανέωσης είναι να πούμε: ‘Εντάξει, έχουμε ήδη πελάτες, αλλά συγχρόνως εξετάζουμε και μερικούς νέους στους οποίους θα θέλαμε να απευθυνθούμε με το νέο αυτοκίνητο. Ποιο, λοιπόν, θα ήταν το καλύτερο προϊόν για να το καταφέρουμε;’ Πρέπει να αξιοποιήσουμε όσα έχουμε πετύχει ως τώρα. Αυτό είναι που μας απασχολεί αυτή τη στιγμή».

To Citroen DS3 του 2010, όταν ήταν supermini
To Citroen DS3 του 2010, όταν ήταν supermini

Αναγνώρισε, ωστόσο, το ρίσκο ενός τέτοιου εγχειρήματος, επισημαίνοντας ότι ένα μικρό αυτοκίνητο έχει συγκριτικά υψηλό κόστος παραγωγής και αυτό, αναπόφευκτα, θα οδηγήσει σε ακριβή τιμή πώλησης. Για το λόγο αυτό η DS θα αξιολογήσει τις ανάγκες της αγοράς αυτοκινήτου, μιας και ένα supermini θα κληθεί να ανατρέψει την τρέχουσα τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι περισσότερες εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των Ford και Honda, έχουν «εγκαταλείψει» τα μικρότερα αυτοκίνητα και εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην παραγωγή Crossover και μεγαλύτερων SUV που είναι, πλέον, πιο δημοφιλή.

«Στο τέλος της ημέρας, όταν εξετάζουμε την αγορά premium, είναι πιο δύσκολο να πουλήσεις μικρά αυτοκίνητα παρά μεγάλα, προφανώς γιατί όταν πληρώνεις πολλά χρήματα για μεγάλα οχήματα, έχεις το κύρος και έχεις το μέγεθος για την τιμή, επομένως το κόστος για τον όγκο του αυτοκινήτου είναι κατάλληλο», παραδέχθηκε η Foucher, μη κρύβοντας τον προβληματισμό της: «Όταν, όμως, έχεις μικρά αυτοκίνητα, είναι πιο δύσκολο να το αντιμετωπίσεις. Είναι πάντα μια δύσκολη εξίσωση να έχεις ένα μικρό αυτοκίνητο ενώ είσαι μια premium μάρκα».

Σε περίπτωση, πάντως, που τελικά η DS κάνει το… μεγάλο βήμα, το νέο supermini DS3 θα είναι πλήρως ηλεκτρικό και θα «πατήσει» στη μικρή πλατφόρμα STLA της Stellantis, η οποία πρόκειται είναι έτοιμη στα μέσα της δεκαετίας.