Το ελληνικό Skoda Favorit του 1993 με τα 34 km στο κοντέρ (photos)


Το αυτοκίνητο έμεινε για τρεις δεκαετίες σε υπόγειο γκαράζ της Αθήνας, μέχρι να το ανακαλύψει ο οδηγός αγώνων Jirí Micánek ο οποίος έκανε τα πάντα για να το αποκτήσει.

  • ΦΩΤΟ: SKODA
  • 26/12/2023

Μια ξεχωριστή ιστορία αποκάλυψε πριν από λίγο καιρό η Skoda, με μεγάλο πρωταγωνιστή ένα μοντέλο της που πωλήθηκε πριν από τρεις δεκαετίες στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα λευκό Skoda Favorit το οποίο μέχρι πριν από λίγους μήνες είχε γράψει στο οδόμετρό του μόλις 34 km, την απόσταση που κάλυψε η γυναίκα οδηγός για να το μεταφέρει το 1993 από την αντιπροσωπεία μέχρι το κοινόχρηστο υπόγειο γκαράζ κοντά στο σπίτι της.

Όπως αναφέρει η Skoda εκείνη ακριβώς τη στιγμή η οδηγός συνειδητοποίησε πως δεν ήταν έτοιμη για να βγει στους δρόμους και για τις επόμενες τρεις δεκαετίες το αυτοκίνητο έμεινε ακινητοποιημένο. Έτσι σήμερα είναι, με την επιβεβαίωση της Skoda, το καλύτερα διατηρημένο Favorit που υπάρχει στον πλανήτη.

Ένα έμπορος στην Ελλάδα πριν από λίγο καιρό ανακάλυψε τον τσέχικο «θησαυρό» στο υπόγειο γκαράζ της Αθήνας και μόλις έμαθε την ιστορία του αποφάσισε να το βγάλει σε δημοπρασία. Η είδηση έφτασε στα αυτιά του 36χρονου Τσέχου Jirí Micánek Jr., γιο του οδηγού αγώνων Jirí Micánek που είχε πετύχει σημαντικές διακρίσεις σε διοργανώσεις της τότε Τσεχοσλοβακίας και της Ανατολικής Ευρώπης.

«Οι γονείς μου είχαν ένα Favorit για τις καθημερινές μετακινήσεις και ο μπαμπάς μου το χρησιμοποιούσε στην ακαδημία αγώνων που είχε στις αρχές της δεκαετίας του 90’» δήλωσε ο Jiri προσπαθώντας να εξηγήσει τον λόγο για τον οποίο ενδιαφέρθηκε για το αυτοκίνητο.

Όταν ξεκίνησε η δημοπρασία ο Jiri κατάφερε με τις προσφορές του να φτάσει στο τελικό στάδιο και εκεί βρέθηκε να «μονομαχεί» με έναν συμπατριώτη του, τον Boris Vaculik. Εκείνη τη στιγμή οι δυο τους ήρθαν σε τηλεφωνική επικοινωνία και αποκάλυψαν ποιο ήταν το «ταβάνι» του καθενός ώστε να μη συνεχίσουν να ανεβάζουν την τιμή.

Έτσι ο Jiri έδειξε στην πράξη ότι ήθελε περισσότερο το λευκό Skoda Favorit και κατάφερε να το κάνει δικό του για 24.000 ευρώ, ποσό κατά έξι φορές μεγαλύτερο από τα χρήματα που πλήρωσε η πρώτη ιδιοκτήτρια για να το πάρει από την ελληνική αντιπροσωπεία. Η Skoda σημειώνει πως εφόσον ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός, η σημερινή τιμή είναι σχεδόν ισοδύναμη με την αρχική αγορά.  

Μετά από περίπου δύο μήνες το Skoda Favorit αναχώρησε με μεταφορική από την Ελλάδα και επέστρεψε ξανά στην πατρίδα του για να παραδοθεί στον νέο ιδιοκτήτη. Το αυτοκίνητο μπορεί για 30 χρόνια να έμεινε ακινητοποιημένο ωστόσο σε κάποια σημεία υπήρχαν μικρά χτυπήματα, ειδικά στις πόρτες, από άλλα αυτοκίνητα που έκαναν ελιγμούς μέσα στο υπόγειο γκαράζ.

Παρόλα αυτά ακόμα και σήμερα τα καθίσματα έχουν τα πλαστικά καλύμματα της αντιπροσωπείας ενώ τα πατάκια είναι σκεπασμένα με χαρτόνια που γράφουν «η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά».  Το αυτοκίνητο ανήκει στη γενιά μετά το facelift του 1993 και είναι η έκδοση LX.

Στο πλάι φέρει αυτοκόλλητα ενώ στο εσωτερικό υπάρχει επένδυση ξύλου στο ταμπλό και ο πίνακας οργάνων αντί για στροφόμετρο έχει ένα τεράστιο ρολόι με δείκτες. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας βενζινοκινήτηρας 1,3 lt που αναπτύχθηκε στο Mladá Boleslav και αποδίδει 54 PS.

Ο νέος ιδιοκτήτης με το που πήρε το Favorit στα χέρια του προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης (λάδια, μπαταρία, φίλτρα, κλπ.) και στη συνέχεια το οδήγησε για 3 km. τα οποία προστέθηκαν στα αρχικά 34 km.

Ο Jirí Micánek δίπλα στο νέο του απόκτημα.
Ο Jirí Micánek δίπλα στο νέο του απόκτημα.

O Jiri μιλώντας στους ανθρώπους της Skoda ξεκαθάρισε πως στόχος του είναι να διατηρήσει το Favorit σε αυτή την κατάσταση όσο περισσότερο καιρό μπορεί και δεν έχει σκοπό να το βγάζει στον δρόμο. Θέλει να το διατηρήσει ως ενθύμιο που θα θυμίζει στον ίδιο και στους απογόνους του την αγωνιστική ιστορία της οικογένειάς του.