Το επόμενο... βήμα των πεζών το νέο “στοίχημα” για τα αυτόνομα οχήματα


Την ικανότητα να αναγνωρίζουν τις προθέσεις των πεζών οφείλουν να αποκτήσουν τα πλήρως αυτόνομα οχήματα ώστε να επιτύχουν την απρόσκοπτη κίνησή τους στους δρόμους μιας πόλης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/12/2018

Αν και η πρόοδος που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης είναι εντυπωσιακή, τα εμπόδια που οφείλουν να προσπελαστούν ώστε η συγκεκριμένη τεχνολογία να γίνει απολύτως λειτουργική είναι πολλά και μεγάλα.

Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου του Los Angeles αναδείχθηκε ένα ακόμα πρόβλημα που καλούνται να λύσουν οι κατασκευαστές που εργάζονται πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Ο λόγος για τη συμπεριφορά των πεζών, την οποία τα αυτόνομα οχήματα οφείλουν να αναγνωρίζουν αλλά και να προβλέπουν, προσαρμόζοντας αναλόγως την κίνησή τους στην άσφαλτο.

“Δεν μπορείς να σταματάς κάθε φορά που ένας πεζός στέκεται στην άκρη του δρόμου. Αλλά οφείλεις να σταματάς στο σωστό σημείο όταν ένας πεζός είναι έτοιμος να διασχίσει τον δρόμο”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Volvo, Henrik Green, επισημαίνοντας την ανάγκη της πρόβλεψης των προθέσεων ενός πεζού από το αυτόνομο όχημα.

Βέβαια, ακόμα κι αν αυτό μπορεί να υποστηριχθεί τεχνολογικά -με τη χρήση καμερών που θα “διαβάζουν ενδεχομένως την έκφραση του προσώπου ή την κατεύθυνση του βλέμματος και όχι μόνο την κίνηση του σώματος- είναι πολύ πιθανόν το υψηλός κόστος δημιουργίας ενός συστήματος πρόβλεψης της ανθρώπινης συμπεριφοράς να μην μπορεί να ενσωματωθεί σε εκείνο της εξέλιξης και της κατασκευής ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος.

Το μόνο σίγουρο, πάντως, είναι ότι ο δρόμος που καλούνται να διανύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να φέρουν τα αυτόνομα οχήματα στους δρόμους μιας πόλης είναι μακρύς και δύσβατος, κάτι που φυσικά δεν ισχύει για την περίπτωση των κλειστών και ελεγχόμενων αυτοκινητοδρόμων.