Το γνωρίζετε πως τη δεκαετία του ’60 η Audi ήταν θυγατρική της Mercedes;


Η ιστορία στην οποία αναφερόμαστε και που είναι άγνωστη στους πιο πολλούς εξελίχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’50 και ήταν αποτέλεσμα των ενεργειών ενός ανθρώπου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 16/4/2018

Ο βιομήχανος Friedrich Flick ήταν μεταπολεμικά μεγαλομέτοχος τόσο της τότε Daimler-Benz, στην οποία ανήκε η Mercedes, όσο και της Auto Union, στην οποία ανήκε η Audi. Επίσης πίστευε πως μπορούσε να υπάρχει συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών και τα μοντέλα τους να αλληλοσυμπληρώνονται. Έτσι, έπειτα από πιέσεις του, η Mercedes αγόρασε αρχικά τον Απρίλιο του 1958 το 88% της Auto Union και κατά συνέπεια και της Audi. Το 1960 βρήκε την Audi 100% θυγατρική της Mercedes και με ειλημμένη την απόφαση η νέα της έδρα να είναι το βαυαρικό Ingolstadt.

Με την εξέλιξη αυτή δεδομένη η Mercedes απέκτησε από την Audi το εργοστάσιό της στο Dusseldorf που σήμερα έχει εξελιχθεί σε μια από τις βασικές της παραγωγικές μονάδες. Παράλληλα βρέθηκε να επενδύει το πολύ μεγάλο για τα δεδομένα της εποχής ποσό των 340 εκατομμυρίων μάρκων για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της Audi, ενώ απέσπασε σε αυτή μια ομάδα μηχανικών της.

Επικεφαλής της ήταν ο ικανός Ludwig Kraus, ο οποίος έφερε μαζί του τα σχεδόν ολοκληρωμένα σχέδια ενός καινούργιου κινητήρα της Mercedes με εσωτερικό κωδικό Μ 118. Ο κινητήρας αυτός εξελίχθηκε στον πρώτο τετράχρονο κινητήρα της Audi μετά το B Παγκόσμιο -η εταιρεία μέχρι τότε είχε μόνο δίχρονα σύνολα- και κινούσε το επίσης πρώτο μεταπολεμικό Audi που παρουσιάστηκε το 1965.

O Kraus είχε γνώση και από τα πρωτότυπα της Mercedes για το νέο της μεσαίο μοντέλο, ενώ παρέμεινε στην Audi και μετά την πλήρη εξαγορά της από τη Volkswagen το 1966. Δύο χρόνια μετά παρουσιάστηκε το 100, το μοντέλο που ουσιαστικά καθιέρωσε την Audi και το οποίο είχε πολλά κοινά με το πρωτότυπο της Mercedes W 119, κάτι που φαίνεται και από τις φωτογραφίες τους.