Το Hyundai RM20e δείχνει το μέλλον της αγωνιστικής ηλεκτροκίνησης


Μοιάζει ένα Hyundai Veloster N. Όμως με ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 822 PS, κίνηση στους πίσω τροχούς και επιδόσεις αντίστοιχες ενός hypercar, το RM20e δεν έχει καμία σχέση με αυτό ή με ό,τι άλλο έχει δημιουργήσει ως τώρα η εταιρεία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: TRAVIS OKULSKI (CAR AND DRIVER, ΗΠΑ), ΑΠΌΔΟΣΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 4/12/2021

Τα τελευταία χρόνια, η Hyundai έχει παρουσιάσει κάποια πρωτότυπα τα οποία εξωτερικά δείχνουν ως ένα Veloster, αλλά δεν είναι καθόλου τέτοιο κάτω από το αμάξωμα. Με τη ονομασία RM, από τα αρχικά των λέξεων «Racing Midship», αυτά αντιπροσωπεύουν την κορωνίδα των δημιουργημάτων της σειράς οχημάτων Hyundai N.

Ενώ το αμάξωμα είναι ένα δανεισμένο από το Veloster, κάθε RM έχει τον κινητήρα του τοποθετημένο στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς. Καθένα από αυτά, είναι ένα κινητό εργαστήριο εφαρμογής νέων τεχνολογιών σε κάθε τομέα και πραγματοποιούνται διαρκών δοκιμές εξέλιξης. Έτσι και το RM20e, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα αυτής της σειράς πρωτοτύπων. Δεν αστειευόμαστε επειδή δεν αστειεύονται στη Hyundai.

Το συγκεκριμένο όχημα έχει μπαταρίες από τη Rimac, τέσσερις μετατροπείς ενέργειας και έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος δίνει κίνηση μόνο στον πίσω άξονα και αποδίδει 822 PS και μέγιστη ροπή 960 Nm. Κάτω από το αμάξωμα του οχήματος έχουν αλλάξει τα πάντα και ο λόγος που χρησιμοποιείται αυτό είναι για να περιορίζεται το κόστος. Καθώς δεν είναι ένα όχημα που θα βγει στην παραγωγή, είναι προτιμότερο να δοθούν τα χρήματα για την εξέλιξη της ανάρτησης ή του ηλεκτροκινητήρα, για παράδειγμα, παρά να δαπανηθούν για τη σχεδίαση και κατασκευή ενός άλλου αμαξώματος. 

Στην πίστα 

Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει όταν πιέζεις τον διακόπτη εκκίνησης είναι ο θόρυβος. Ένας ήχος διαστημικός και έντονος. Αν κοιτάξεις καλά στο πίσω μέρους θα δεις ότι υπάρχει ακόμα και απόληξη εξάτμισης ενσωματωμένη στον αεροδυναμικό διαχύτη! Φυσικά, δεν θα συναντήσεις έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης στο RM20e και ο ήχος παράγεται από τα ηχεία στο εσωτερικό του. 

Στις στροφές της πίστας, το εμπρός μέρος του πρωτότυπου οχήματος έχει ελαφριά αίσθηση καθώς στρίβεις. Και αυτό παρά το γεγονός ότι είναι ένα βαρύ αυτοκίνητο που ζυγίζει περίπου 1.860 kg. To 60% της μάζας του βρίσκεται στον πίσω άξονα, κάτι που το κάνει να είναι σταθερό εκεί να παρέχει καλή και σπορ οδική συμπεριφορά.

Παρότι το αυτοκίνητο που οδήγησα είχε μειωμένη ισχύ, όταν τα ελαστικά δεν είχαν φτάσει ακόμα στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας η ροπή του ηλεκτροκινητήρα έκανε το πίσω μέρος να γλιστράει και να υπερστρέφει εύκολα. Όμως όταν θερμάνθηκαν, το RM20e ήταν ακριβές στην πορεία του, το τιμόνι πολύ άμεσο και με καλή πληροφόρηση και η οδική συμπεριφορά του πάρα πολύ καλή. Αν έδινες την κατάλληλη προσοχή, χωρίς να αλλάζεις τη γραμμή σου ή να πίεζες έντονα το δεξί πεντάλ εντός της στροφής, «δεν θα σε δάγκωνε» (sic).

Έπειτα από δύο γύρους στην πίστα, η ενέργεια των μπαταριών είχε μειωθεί σχεδόν κατά 20%, ακόμα και με τη μειωμένη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα. Προς το παρόν, το RM20e χρησιμοποιείται για να ρυθμιστεί όπως πρέπει η γεωμετρία της ανάρτησης και ο αποτελεσματικότερος τρόπος μετάδοσης της ισχύος και δεν δίνεται τόσο μεγάλο βάρος στη διαχείριση της ενέργειας. 

Εκτός αυτού, το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται και ως εργαστήριο για να δοκιμάζεται το κινητό μέσο φόρτισης που έχει δημιουργήσει η Hyundai και το οποίο χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Κατά την οδήγηση του RM20e δεν ακούγονται ψεύτικοι θόρυβοι. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μιας σχέσης παράγει ένα μηχανικό στη χροιά του «κλαψούρισμα» και αυτός είναι ο πιο έντονος θόρυβος που εκπέμπεται από το αυτοκίνητο.

Η οδική συμπεριφορά τού Hyundai RM20e δεν μοιάζει καθόλου με αυτή του Veloster ακριβώς επειδή δεν είναι ένα τέτοιο. O ηλεκτροκινητήρας του προέρχεται από το αγωνιστικόVeloster eTCR (φωτογραφία επάνω), με το οποίο η κορεατική εταιρεία λαμβάνει μέρος στο Πρωτάθλημα ETCR στο οποίο συμμετέχουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Το RM20e είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της RM με το οποίο οι άνθρωποι αυτής προσπαθούν να εισβάλλουν στο μέλλον όπου δεν θα χρειαζόμαστε ορυκτά καύσιμα. Αν η Hyundai κατορθώσει να μεταφέρει λίγο από το αγωνιστικό πνεύμα στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής τής σειράς N που θα παρουσιάσει τα επόμενα χρόνια, τότε έχουμε πολύ καλούς λόγους να είμαστε ενθουσιασμένοι γι’ αυτά που πρόκειται να έρθουν.