Tο ηλεκτρικό Volvo ΧC40 λέγεται Recharge και έχει 408 PS


Η Volvo θέλει έως το 2025 να πουλά 50% ηλεκτρικά μοντέλα (μαζί με plug-in υβριδικά) και 50% υβριδικά και ήπια υβριδικά.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/10/2019

Συνεπής στις εξαγγελίες της η Volvo παρουσίασε χτες, στις 16 Οκτωβρίου, την ηλεκτρική έκδοση του πιο μικρού SUV της γκάμας της, του XC40. H οποία ηλεκτρική έκδοση ονομάζεται Recharge, επωνυμία που θα χρησιμοποιείται από εδώ και στο εξής για όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα μηδενικών ρύπων αλλά και για όλα τα Plug-in υβριδικά των Σουηδών.

Το XC40 λοιπόν εγκαινιάζει τη νέα γκάμα των Recharge της Volvo και διαθέτει συνολικά δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται και η τετρακίνηση, ενώ η συνολική απόδοση φτάνει τα εντυπωσιακά 408 PS και 660 Nm.

Η μπαταρία αυτή καθαυτή είναι ιόντων λιθίου, ενεργειακής χωρητικότητα 78 kWh -από αυτά τα 75 είναι τα ωφέλιμα- που εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξης των 400 km. Όσο για τη φόρτισής της με ισχύ 150 kW διαρκεί για το 80% της συνολικής χωρητικότητας μόλις 40 λεπτά.

Η όλη διάταξη είναι αντίστοιχη του άλλου ηλεκτρικού μοντέλου του ομίλου Volvo, του Polestar 2, ενώ και εδώ οι επιδόσεις σε ότι αφορά την επιτάχυνση από στάση είναι παρά τα 2.150 κιλά του βάρους ιδιαίτερα καλές, μιας και το 0-100 km/h είναι υπόθεση 4,9 sec. Η τελική ταχύτητα αναμενόμενα περιορίζεται στα 180 km/h.

Οπτικά το XC40 Recharge, που θα κοστίζει από 55.000 έως 60.000 ευρώ ανάλογα με τις επιδοτήσεις κάθε χώρας και θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του 2020, ξεχωρίζει από τα συμβατικά XC40 μέσω της κλειστής του μάσκας

Αλλά και της μειωμένης από τα 211 στα 175 mm απόστασής του από το έδαφος λόγω της ύπαρξης των μπαταριών. Μειωμένη ελαφρώς, από τα 460 στα 413 λίτρα είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, αλλά υπάρχει και χώρος 31 λίτρων για μικροπράγματα κάτω από το εμπρός καπό.