Το κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού και PHEV οχήματος μπορεί να σας εκπλήξει!


Όταν αρχίζουν να γίνονται περισσότερο δημοφιλή στην Ευρώπη τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, θα είναι επίσης γνωστά περισσότερα δεδομένα για το κόστος επισκευής τους. Ευρωπαϊκές μελέτες έχουν να μας δείξουν μερικά πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα για το κόστος επισκευής ενός «εξηλεκτρισμένου» μοντέλου.

  • 3/11/2021

Η επέλαση των ηλεκτρικών οχημάτων και η μετάβαση των κατασκευαστών στην ηλεκτροκίνηση θα φέρουν πολλές αλλαγές στην αυτοκίνηση. Μία από αυτές θα είναι και ο μετασχηματισμός του επιχειρηματικού μοντέλου όλων των εταιρειών, στρέφοντας τες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλο και πιο γρήγορα, καθώς τα plug-in υβριδικά δεν μειώνουν σχεδόν καθόλου τους μέσους αριθμούς εκπομπών CO2 που επιβάλλει η Ε.Ε.

Παράλληλα, οι νέες οδηγίες για τις εκπομπές CO2 (βλέπε Euro 7) που η Ευρωπαϊκή Ένωση θα εφαρμόσει στα μέσα της δεκαετίας, φέρνουν πολύ περιοριστικά μέτρα για τους κατασκευαστές σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Εάν μάλιστα θεωρήσουμε ότι ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει ωφέλιμη διάρκεια ζωής 10 ετών και ότι θα δούμε τη στροφή στα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα να γίνεται πραγματικότητα, αναδεικνύεται το ερώτημα για το κόστος επισκευής τους.

Η επισκευή ενός ηλεκτρικού μοντέλου κοστίζει όσο ένα βενζίνης

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημαντικά λιγότερα εξαρτήματα. Απουσιάζουν τα κινούμενα μέρη του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης, αλλά υπάρχει η μπαταρία ανάμεσα στους δύο άξονες, η οποία είναι και το πιο ακριβό εξάρτημα με διαφορά από το δεύτερο και τα καλώδια υψηλής τάσης που μεταδίδουν την ισχύ που δεν υστερούν πολύ σε κόστος.  

Σύμφωνα με μια μελέτη του ερευνητικού ιδρύματος AZT Automotive που υπολόγισε το κόστος επισκευής σε απλές εργασίες, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα είναι στο ίδιο επίπεδο με ένα που κινείται με βενζίνη, ενώ τα plug-in υβριδικά είναι ισοδύναμα με αυτά με ντίζελ κινητήρες. Η έρευνα υπολόγισε το κόστος επισκευής σε βάθος 10ετίας, όσο είναι και το ωφέλιμο χρονικό όριο ζωής ενός νέου μοντέλου.

Με αυτό τον τρόπο, ενώ αρχικά τα ηλεκτρικά οχήματα «κερδίζουν» σε κόστος επισκευών τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών μετά τα 7 ή 8 χρόνια μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 7.000 ή 8.000 ευρώ.

Αυτό το κόστος δεν μπορεί να καλυφθεί από την εγγύηση που δίνουν οι κατασκευαστές για τα ηλεκτρικά μοντέλα τους και τις μπαταρίες τους. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί απλά να παραταθεί χρονικά η αλλαγή της συστοιχίας των μπαταριών, καθώς πολλοί κατασκευαστές υπόσχονται πια καλή λειτουργία και ικανοποιητική χωρητικότητα μετά από 7 ή 8 χρόνια.