Το κόστος των μπαταριών μειώθηκε κατά 87% από το 2008


Σύμφωνα με έρευνα του Υπουργείου Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών το κόστος των μπαταριών έχει μειωθεί κατά 87% από το 2008, με τις προβλέψεις να λένε ότι οδεύει πλέον για τα 100 δολάρια ανά kWh.

  • 8/10/2021

Οι μπαταρίες και το υψηλό τους κόστος αποτελούν ίσως τον νούμερο ένα παράγοντα που θα φέρει τη μείωση στις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια με όλες τις προβλέψεις των ειδικών να συγκλίνουν σε μία τιμή κάτω από τα 100 δολάρια ανά kWh από το 2026 έως το αργότερο το 2030.

Το κόστος των μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα μειώνεται συνεχώς από τότε που εφευρέθηκαν, αλλά φυσικά αυτή η καθοδική τάση ποικίλλει. Σύμφωνα με την έρευνα του Γραφείου Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ (DOE), το κόστος μιας συστοιχίας μπαταριών ιόντων λιθίου μειώθηκε κατά 87% μεταξύ του 2008 και του 2021, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό μέσα σε περίπου 13 χρόνια.

Από τα προκαταρκτικά δεδομένα φαίνεται ότι το 2021 το κόστος των μπαταριών ιόντων λιθίου φτάνει τα 157 $/kWh της χρησιμοποιήσιμης χωρητικότητας της μπαταρίας σε επίπεδο συσκευασίας (σε 100.000 και πλέον μονάδες παραγγελίας) και 143 $/kWh της συνολικής χωρητικότητας της μπαταρίας. Το 2008, αυτό υπολογίστηκε σε 1.237 $/kWh χρησιμοποιήσιμης χωρητικότητας μπαταρίας.

Τα νούμερα είναι εκπληκτικά και μαρτυρούν αυτό που πολλά στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας λένε με κάθε ευκαιρία, ότι με χρονικό ορίζοντα το 2026 με 2027 η περαιτέρω πτώση στην τιμή των μπαταριών ιόντων λιθίου θα ανοίξει το δρόμο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγάλης εμβέλειας με πολύ μεγαλύτερες μπαταρίες και τη μαζική στροφή της βιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση.

Όπως μπορούμε να δούμε στο γράφημα, το όριο των $ 200 ξεπεράστηκε πριν από περίπου δύο χρόνια, το 2019, πράγμα που σημαίνει ότι η μείωση άγγιξε ένα ποσοστό σχεδόν 25% μέσα σε δύο χρόνια.

Υπάρχουν πολλά πεδία βελτιώσεων ακόμα για την βιομηχανία, νέες χημικές συνθέσεις, νέα πακέτα μπαταριών και ακόμη μικρότερη κλίμακα που όλα θα μεταφραστούν σε χαμηλότερο κόστος μπαταριών, το οποίο σε συνδυασμό με τη βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας, θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να ηλεκτροδοτήσουν τα… πάντα.