Το νέο Audi A4 του 2023 θα παραμείνει πιστό στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ


Η επόμενη γενιά του Audi A4 θα παραμείνει πιστή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και δεν αποκλείεται μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση που θα ακολουθήσει μερικά χρόνια αργότερα. Όλα όσα γνωρίζουμε έως τώρα για το premium μεσαίο της Audi.

  • 8/10/2021

Η Audiέχει δηλώσει με κάθε επισημότητα ότι θα γίνει ένας πλήρως ηλεκτρικός κατασκευαστής μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, αλλά στο μεταξύ η γερμανική εταιρεία ετοιμάζει τον διάδοχο του Α4 που θα τροφοδοτείται από κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η νέα γενιά του Α4 αναμένεται να φτάσει στην αγορά το 2023 και θα βασιστεί στην ίδια πλατφόρμα MLB με την τρέχουσα γενιά. Αλλά ενώ θα διαθέτει αυξημένες μερικώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων ήπιων και plug-in υβριδικών, θα εξακολουθεί να βασίζεται σε μια νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, όπως περιγράφει ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Audi, Oliver Hoffman, ως «τους καλύτερους που έχουμε λανσάρει ποτέ».

Μιλώντας στο βρετανικό Auto Express, ο Hoffman είπε ότι το A4, το οποίο αποτελεί περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων πωλήσεων της Audi, είναι ένα «εξαιρετικά σημαντικό» μοντέλο για την εταιρεία.

«Η ανάπτυξη της επόμενης γενιάς A4 βρίσκεται σε εξέλιξη». «Θα προσφέρουμε αυτό το αυτοκίνητο και το A6, για πολλά χρόνια. Η παραγωγή του τελευταίου νέου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ξεκινήσει το 2025 και θα τελειώσει με έναν κανονικό κύκλο ζωής το 2033.»

Το A4 αναμένεται να ταιριάζει χρονικά σε αυτό το χρονοδιάγραμμα φτάνοντας στην αγορά το 2023 και ενώ θα είναι διαθέσιμη μόνο μία έκδοση ντίζελ, το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας θα χρησιμοποιήσει μια περαιτέρω εξέλιξη του πασπαρτού βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων, με την κωδική ονομασία EA888, του VW Group.

Λέγεται μάλιστα ότι η VW δούλευε εδώ και καιρό σε τουρμπίνες μεταβλητής διατομής μέσα στον υπερσυμπιεστή, σχεδιασμένες για να βελτιώνουν την απόκριση του γκαζιού σε χαμηλές ταχύτητες ενώ παράγουν υψηλότερες τιμές ισχύος. Θα πρέπει να περιμένουμε επίσης υψηλότερη πίεση ψεκασμού καυσίμου.

Ο Hoffman είπε ότι οι νέοι βενζινοκινητήρες θα διαθέτουν «περισσότερη ηλεκτροκίνηση, σίγουρα, για να ικανοποιήσουν τα νέα πρότυπα» και αυτό πιθανότατα θα περιλαμβάνει ενισχυμένη τεχνολογία 48 Volt για τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις και μια μεγαλύτερη μπαταρία, τοποθετημένη στον πίσω άξονα για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Μπορούμε επίσης να περιμένουμε ότι τα A4 PHEV θα ταιριάζουν στα τεχνικά τους στοιχεία με άλλα μοντέλα της πλατφόρμας MLB, ιδίως το Q5, με αξιοποιήσιμη χωρητικότητα μπαταρίας 14,4kWh. Αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς της Audi να βάλουν στόχο τα 100 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας που προσφέρει η Mercedes C 300 e.

Η ρύθμιση του πλαισίου του A4 θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη, αν και τα ηλεκτρικά συστήματα των 48 Volt θα προσφέρουν μεγαλύτερο πεδίο ελευθερίας για την τεχνολογία του αυτοκινήτου, όπως οι ενεργές αντιστρεπτικοί ράβδοι που θα προσφέρονται ως στάνταρ για τις εκδόσεις υψηλότερης ισχύος.

Η αποκλειστική ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα δείχνει πώς θα εξελιχθεί σχεδιαστικά το A4, παίρνοντας αρκετά στοιχεία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα concept της Audi, αλλά παραμένοντας πιστό στις γνώριμες αναλογίες του.

Παρά την απόφαση της γερμανικής εταιρείας να διατηρηθούν οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, η Audi αναμένεται αργότερα να προσφέρει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, για να έχει έναν δικό της αντίπαλο απέναντι σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η ολοκαίνουρια ηλεκτρική BMW i4 και το Tesla Model 3.

Όταν ο επικεφαλής της Audi ρωτήθηκε εάν ένα ηλεκτρικό A4 (πιθανότατα με την ονομασία A4 e-tron) θα μπορούσε να πωλείται παράλληλα με τις κανονικές εκδόσεις, ο Hoffman απάντησε διπλωματικά: «Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που έχουμε μια ισχυρή συνεργασία εντός του Ομίλου με την Porsche, με τη VW και τη δική μας πλατφόρμα. Έχουμε τη δύναμη να αναπτύξουμε και να παράγουμε ειδικές πλατφόρμες για τις περισσότερες τεχνολογίες.»