Το νέο Audi Α5 ήρθε στην Ελλάδα από 52.250 €


Τα νέα Audi A5 Sportback και A5 Coupe είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα, με νέα εμφάνιση, σπορ χαρακτηριστικά, τεχνολογία Mild Hybrid, καλύτερες επιδόσεις και οικονομία με το νέο MMI Touch.

  • 7/4/2020

Στο νέο Α5 η Audi έχει επανασχεδιάσει σημαντικά την εξωτερική εμφάνιση στις εκδόσεις Sportback, Coupe και Cabriolet στις οποίες και διατίθεται. Η κυψελωτή Singleframe μάσκα είναι πιο επίπεδη και φαρδύτερη, οι δίοδοι εξαερισμού πάνω από τη μάσκα θυμίζουν Audi Sport quattro από το 1984, υπάρχουν μεγαλύτερες είσοδοι αέρα, ενώ πίσω ένας διαχύτης με τραπεζοειδείς απολήξεις εξάτμισης, κάνει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να φαίνεται ακόμα πιο πλατύ. Οι δε προβολείς LED ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Εκτός από τη βασική έκδοση, υπάρχουν δύο προαιρετικές γραμμές: Advanced και S line. Τα μοντέλα S και το A5 Cabriolet έρχονται επίσης με τη δική τους μοναδική εμφάνιση.

Οι οριζόντιες γραμμές κυριαρχούν στο εσωτερικό του νέου Α5. Το κέντρο ελέγχου του νέου λειτουργικού συστήματος είναι η μεγάλη οθόνη αφής MMI, το σημείο εστίασης του ταμπλό που έχει ελαφρά κλίση προς τον οδηγό. Το πολύχρωμο πακέτο φωτισμού περιγράμματος/περιβάλλοντος προσθέτει φωτεινές ενδείξεις στο σκοτάδι. Είναι στάνταρ με την επιλογή εσωτερικού Design. Με το νέο σύστημα MMI Touch, το Audi A5 προσφέρει εμπειρία χρήστη παρόμοια με ένα σύγχρονο smartphone. Μία οθόνη αφής 10,1 ιντσών με ακουστική ανάδραση, αντικαθιστά τα περιστροφικά/πιεστικά κουμπιά. Η δε δομή του μενού είναι εξαιρετικά λειτουργική και φιλική στο χρήστη

Μια σημαντική νέα δυνατότητα στο Α5 είναι οι λειτουργίες κατόπιν ζήτησης (Functions on Demand),  μετά την πώληση. Οι πελάτες θα μπορούν στο άμεσο μέλλον να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή myAudi για να προσθέσουν τρεις λειτουργίες στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή μετά την αγορά του αυτοκινήτου τους: MMI plus, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB και τη σύνδεση Audi smartphone.

Το νέο Audi A5 διατίθεται στην Ευρώπη με ισχύ από 163 PS. Στην κορυφή της γκάμας τα μοντέλα S με ιδιαίτερα ισχυρούς κινητήρες V6, ενώ διατίθεται και με τεχνολογία Mild Hybrid. Ένας εναλλάκτης-μίζα με ιμάντα, ο οποίος συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Με τους τετρακύλινδρους κινητήρες, το σύστημα MHEV ενσωματώνεται στο ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt ενώ στα μοντέλα S TDI στο νέο κύριο ηλεκτρικό σύστημα 48 V.

Στο S5 TDI, για παράδειγμα, οι μετρήσεις της Audi δείχνουν ότι αυτή η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου στην καθημερινή λειτουργία έως και 0,4 l/100km, μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή της απενεργοποίησης του κινητήρα όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι και ακολουθεί ελεύθερη κύλιση. Το εύρος του start/stop ξεκινάει με υψηλή ταχύτητα, με τις επανεκκινήσεις του κινητήρα να είναι γρήγορες και ανεπαίσθητες. Όλα τα μοντέλα A5 είναι εφοδιασμένα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, επτά ταχυτήτων S tronic ή οκτώ ταχυτήτων tiptronic. Η τετρακίνηση quattro είναι διαθέσιμη ως προαιρετικός εξοπλισμός για τις παραλλαγές κινητήρων μεσαίας εμβέλειας ενώ είναι στάνταρ με τα τρία πιο ισχυρά μοντέλα. 

Πέραν της κλασικής, στάνταρ ανάρτησης μια επιπλέον σπορ ανάρτηση και μια ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση είναι διαθέσιμες ως προαιρετικές επιλογές. Η τελευταία συνδυάζεται με το Audi drive select, το οποίο διατίθεται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα με ισχύ τουλάχιστον 190 PS. Το σύστημα διεύθυνσης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η διαχείριση του κινητήρα επίσης ελέγχονται από το Audi drive select. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πέντε οδηγικών προφίλ για να καθορίσει τις ρυθμίσεις του κινητήριου συστήματος και της ανάρτησης. Τοποθετημένα πίσω από μεγάλους τροχούς - με διάμετρο έως 20 ίντσες - είναι ισχυρά φρένα.

Κατόπιν ειδικής παραγγελίας στην Ελλάδα θα εισάγεται και η κορυφαία έκδοση της γκάμας, το Audi S5 TDI. Μέσα και έξω, μια σειρά από σχεδιαστικές λεπτομέρειες δηλώνουν με έμφαση τη μοναδική θέση των μοντέλων S TDI στη γκάμα - από τις τέσσερις στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης μέχρι τη λειτουργία S στο προαιρετικό Audi virtual cockpit. 

Το νέο S5 σε έκδοση Sportback και Coupι, με V6 πετρελαιοκινητήρα. Ο 3.0 TDI με 700 Nm ροπής και 347 PS προσφέρει δύναμη και ραφιναρισμένη λειτουργία με μεγάλη αυτονομία, χάρη εν μέρει στο σύστημα MHEV και στον ηλεκτροκίνητο κομπρέσσορα, ο οποίος υποστηρίζει τον υπερσυμπιεστή. Και τα δύο μοντέλα S TDI επιταχύνουν από 0 έως 100 km/h σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 250 km/h είναι ένας τυπικός περιορισμός. Ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων tiptronic  και μόνιμη τετρακίνηση quattro μεταφέρουν την ισχύ στο S5 Sportback και το S5 Coupι. H δε σπορ ανάρτηση S είναι στάνταρ. Ο έλεγχος ρύθμισης των αποσβεστήρων ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. 

Αργότερα μέσα στη χρονιά θα λανσαριστεί στην Ελλάδα και το A5 Cabriolet. Όπως κάθε ανοιχτό Audi, το A5 Cabriolet έχει υφασμάτινη κουκούλα. Η συγκεκριμένη ανοίγει πλήρως αυτόματα σε 15 δευτερόλεπτα σε ταχύτητες μέχρι 50 km/h. Ειδικές ενισχύσεις παρέχουν ένα άκαμπτο αμάξωμα. Με την κουκούλα ανεβασμένη, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 370 λίτρων. Τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα εμπρός. Τα A5 Sportback και A5 Coupι είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα, με τιμές που ξεκινούν από 52.250 € και 52.530 €, αντίστοιχα, στη σπορ έκδοση S line, για τα A5 SB S line 40 TFSI MHEV S tronic και A5 Coupι S line 40 TFSI MHEV S tronic, με το βενζινοκινητήρα 1.984 cc, 190 ίππων.