To νέο Ford Ranger Raptor ξαναγράφει τους κανόνες της off-road οδήγησης (photos)


H Ford παρουσίασε και επισήμως το νέο Ford Ranger Raptor που κάτω από το καπό του κρύβει τον V6 EcoBoost των 3,0 λίτρων με απόδοση 288 PS. Δείτε όλα τα νέα στοιχεία που φέρει το ανανεωμένο μοντέλο. 

  • 22/2/2022

H Ford το έχει σαν παράδοση… Ανά τακτά χρονικά διαστήματα προχωρά στην ανανέωση του οff-road στόλου της παρουσιάζοντας νέες εκδόσεις μεταξύ των οποίων οι σκληροτράχηλες «Raptor» προτάσεις. Πριν από λίγες εβδομάδες η φίρμα μάς αποκάλυψε την Raptor έκδοση του νέου Ford Bronco ενώ πλέον έφτασε η στιγμή για να αποκαλύψει την αντίστοιχη πρόταση και για το Ford Ranger.

Σε video που δημοσίευσε λίγες ημέρες πριν από την επίσημη παρουσίαση το πρωτότυπο pick-up έδειξε ένα μέρος των δυνατοτήτων του ενώ την ίδια στιγμή ανακοινώθηκε από την Ford πως το μοντέλο θα είναι το πιο «δυνατό» που έχει κυκλοφορήσει ποτέ.

Αυτό το στοιχείο μάς έβαλε στο κλίμα και μας προϊδέασε ότι αυτό που θα δούμε θα ξεπερνά σε ιπποδύναμη τους 269 PS του τετρακύλινδρου κινητήρα των 2.3 λίτρων που συνόδευε την προηγούμενη πρόταση. Αυτή η εικασία στηρίχθηκε κυρίως στο γεγονός πως η Ford έχει εξοπλίσει και το Ford Bronco, το οποίο βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα T6.2, με τον αντίστοιχο κινητήρα.

Και πράγματι η επιβεβαίωση ήρθε αφού το νέο Ford Ranger Raptor έχει εξοπλιστεί με τον EcoBoost V.6 των 3 λίτρων που έχει περάσει μια βόλτα από τους μηχανικούς της Ford Preformance και αποδίδει 288 PS και 491 Nm ροπής

Αυτό που δεν επιβεβαιώθηκε είναι οι φήμες που μιλούσαν για ιπποδύναμη κοντά στους 400 PS... Παράλληλα έγινε γνωστό πως ο diesel EcoBlue bi-turbo των δύο λίτρων θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμος και στη νέα γενιά.

Τα διαθέσιμα modes οδήγησης είναι επτά στο σύνολό τους (Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja) ενώ αρκετή δουλειά έχει γίνει και στο σύστημα ανάρτησης το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι σε θέση να τα βγάλει πέρα ακόμα και στα πιο δύσβατα μονοπάτια.

Ένα από τα τεχνολογικά στοιχεία που κλέβουν τις εντυπώσεις είναι το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της εξάτμισης το οποίο χάρη στα flaps που διαθέτει, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τον ήχο που επιθυμεί. Τέσσερα είναι τα διαθέσιμα modes:

  • Quiet – ένας ήσυχος ήχος που δίνει προτεραιότητα στην "ηρεμία" αντί των επιδόσεων
  • Normal – κατάλληλο για την καθημερινή χρήση του οχήματος
  • Sport – προσφέρει ένα πολύ δυνατό, τραχύ ήχο
  • Baja – απογειώνει το ηχητικό αποτέλεσμα και προτείνεται για off-road χρήση

Εξωτερικά έχουν επιλεχθεί LED matrix φωτιστικά σώματα που ανεβάζουν επίπεδο την απόδοση της φωτεινότητας, ενώ οι ζάντες είναι 17 ιντσών και φέρουν ελαστικά all-terrain. Στο εσωτερικό το νέο μοντέλο διατηρεί τα off-road χαρακτηριστικά με πορτοκαλί λεπτομέρειες και υψηλής ποιότητας υλικά να συνθέτουν μια εντυπωσιακή εικόνα.

Τα καθίσματα έχουν sport σχεδίαση, με την Ford να τονίζει ότι έχουν αναπτυχθεί με τη λογική των αντίστοιχων που συναντάμε στα μαχητικά αεροσκάφη! Το τιμόνι είναι θερμαινόμενο και έχει δερμάτινη επένδυση ενώ πίσω από αυτό βρίσκονται μεταλλικά paddles.

Για τον πίνακα οργάνων έχει επιλεχθεί μία οθόνη 12.4 ιντσών ενώ τον ρόλο του infotainment σύστημα έχει αναλάβει μία άλλη με διάμετρο 12 ιντσών. Την ίδια στιγμή παρέχεται ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto ενώ είναι διαθέσιμη και η επιλογή των 10 ηχείων της B&O.

Η παραγωγή του νέου Ford Ranger Raptor αναμένεται να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες στις μονάδες της Ταϊλάνδης και της Νοτίου Αφρικής, με τις πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη να φτάνουν προς το τέλος του καλοκαιριού. Το diesel σύνολο θα καθυστερήσει λίγο και αναμένεται να είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2023.