To νέο Renault Twingo Z.E. έχει υδρόψυκτη μπαταρία και αυτονομία έως 250 km!


ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΥΗΣ, Η RENAULT ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΠΟΛΗΣ, ΤΟΥ TWINGO Z.E.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 24/2/2020

Το καινούργιο Twingo Z.E. μοιράζεται και πάλι το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη με το Smart EQ, καθώς εφοδιάζεται με μπαταρία των 22 kWh (η οποία μάλιστα είναι υδρόψυκτη, για πρώτη φορά σε τόσο μικρό μοντέλο) και έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση στους 82 ίππους και ροπή στα 160 Nm. Χάρη σε μικρές αλλαγές στη διαχείριση του ρεύματος από τον ηλεκτροκινητήρα, παρουσιάζει λίγο μεγαλύτερη αυτονομία από το αντίστοιχο smart, στα 180 χιλιόμετρα σε μετρήσεις WLTP ή σε 250 χιλιόμετρα για το πρωτόκολλο WLTP City.

Για την κάλυψη 80 χιλιομέτρων απαιτούνται περίπου 30 λεπτά φόρτισης σε ταχυφορτιστή των 22 kWh που είναι διαδεδομένοι στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρικό Τwingo έχει κάποιες μικρές αισθητικές αλλαγές με μικρά μπλε διακοσμητικά στην γρίλια και κάποια αυτοκόλλητα που δίνουν τον ξεχωριστό τόνο, ενώ σε ό,τι αφορά το σαλόνι, τα πράγματα έχουν παραμείνει όπως είχαν, κάτι εξαιρετικά σημαντικό, ιδίως για τους χώρους επιβατών και αποσκευών.

Με το καινούργιο Twingo Z.E. η Renault σκοπεύει να επιβάλλει την άποψή της για τα μικρά, πρακτικά οχήματα πόλης τα οποία να προστατεύουν το περιβάλλον και να ενισχύουν την ποιότητα ζωής εντός αυτής. Η ησυχία και η ευκολία χρήσης ενός οχήματος όπως το νέο Twingo Z.E. είναι το ζητούμενο και η Renault το προσφέρει. Εκτός από τον οδηγό, και οι επιβάτες περνούν ευχάριστα το χρόνο τους εντός του οχήματος, χάρη στην υπηρεσία «Easy Connect» και το σύστημα infotainment «Easy Link».

Renault Clio E-TECH - Renault Captur E-TECH Plug-in

Μετά την ανανέωση των δύο μοντέλων, ήρθε η ώρα και για την παρουσίαση των εκδόσεων με την υβριδική διάταξη. Η διαφορά είναι ότι στο μεν Clio, το οποίο είναι ένα πιο «βασικό» μοντέλο που οι ιδιοκτήτες σπάνια θα μπουν στον κόπο να το βάλουν στην πρίζα, όπως το plug-in υβριδικό Captur, το οποίο είναι και το πρώτο PHEV του B-Segment.

Kαι τα δύο βασίζονται σε έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν HSG (High Voltage Starter Generator) και ένα κανονικό ηλεκτρικό μοτέρ, τα οποία συνεργάζονται με ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο. Η απόδοση στο Clio φτάνει στους 140 PS, ενώ στο Captur ανεβαίνει στους 160 PS. Στο Clio E-TECH η μπαταρία είναι 1,2 kWh και λειτουργεί όπως σε ένα κλασικό υβριδικό σύστημα, καθώς σε αστικές συνθήκες η πλήρως ηλεκτρική κίνηση μπορεί να αγγίξει και το 80% της διαδρομής, ενώ η μείωση της κατανάλωσης φτάνει μέσα στην πόλη το 40%. Στο Captur E-TECH Plug-in η μπαταρία είναι των 9,8 kWh και λειτουργεί σε τάση των 400 V επιτρέποντας μία ηλεκτρική αυτονομία έως και 65 χιλιόμετρα με βάση τον κύκλο WLTP City.

Και οι δύο διατάξεις εκκινούν με τους ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι εκτός των άλλων συμβάλλουν και στη βελτίωση των χαρακτηριστικών λειτουργίας του βενζινοκινητήρα σε ό,τι αφορά στην ελαστικότητά του. Το υβριδικό σύστημα και στα δύο αυτοκίνητα έχει διαφορετικές και συνδυαζόμενες λειτουργίες για τη μέγιστη δυνατή απόδοση, ενώ μόνο στο Captur υπάρχει η λειτουργία «Pure» για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.

Το εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων έχει 4 «σχέσεις» για τη λειτουργία με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και άλλες δύο για τον ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν έως και 13 διαφορετικές «σχέσεις» για την κίνηση, ανάλογα με τις συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει η κεντρική μονάδα. Kαι τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

H φόρτιση της μπαταρίας του Captur μπορεί να διαρκέσει από 5 ώρες σε κλασική πρίζα σπιτιού έως σε 3 ώρες σε ταχυφορτιστή των 7kW. Το έξτρα βάρος είναι λίγο πάνω από τα 150 κιλά, αν και η Renault έχει προσέξει την σωστή κατανομή των μαζών, ενώ και η ενσωμάτωση μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων δεν έχουν μειώσει τους διατιθέμενους χώρους για αποσκευές.