Το νέο Toyota Yaris Cross απέναντι στον ανταγωνισμό


Μπορεί οι άνθρωποι της Toyota να μπαίνουν δυναμικά στο χώρο των μικρών SUV, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο δρόμος θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Ο ανταγωνισμός είναι ήδη σκληρός και αυτοί είναι ορισμένοι από τους αντιπάλους του.

  • 23/4/2020

Ford Puma, Nissan Juke, Renault Captur, Skoda Kamiq. Τέσσερα μοντέλα που δεν μετράνε παρά μήνες στην αγορά. Αντίστοιχα καινούρια, με ξεχωριστό σχεδιασμό το καθένα από αυτά, με ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών, σύγχρονους κινητήρες και ό,τι άλλο θα μπορούσε κανείς να ζητήσει από ένα τέτοιο μικρό SUV. Να τονίσουμε εξαρχής ότι η παρουσίαση αυτή δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ένα ουσιαστικό συγκριτικό, που θα βγάλει κάποιο πόρισμα για το πιο είναι το καλύτερο. Έχει όμως μια αξία να δούμε που κερδίζει και που χάνει το καθένα, στα χαρτιά.

Αναφορικά με τις εξωτερικές διαστάσεις, το μεγαλύτερο αλλά με μικρή διαφορά είναι το Kamiq, με μήκος 4,241 μέτρα. Ακολουθεί το Captur με 4.227 μέτρα, το Juke με 4,221 και, τέλος, με σχετική διαφορά τα μικρότερα όλων είναι το Puma, με 4,186 μέτρα και το νέο Yaris Cross, με 4,180 μέτρα μήκος. Την ίδια σειρά, κατά μέγεθος, ακολουθούν και τα μεταξόνια των 5 αυτοκινήτων, με το Kamiq να προσφέρει το μεγαλύτερο (με ο,τι αυτό συνεπάγεται για τους εσωτερικούς χώρους) με 2,651 μέτρα και το Yaris Cross το μικρότερο, με 2,560 μέτρα.

Βέβαια, όπως και στη ζωή, κάποιος κάτι κερδίζει και κάτι χάνει. Λόγω των ελαφρά μικρότερων διαστάσεων από τα υπόλοιπα, το Puma δείχνει πιο ευέλικτο στην κίνηση σε αστικό πεδίο, με κύκλο στροφής μόλις 10,5 μέτρα. Οριακά δεύτερο έρχεται το Juke, με 10,57 μέτρα, τρίτο το Kamiq με 10,8 και τελευταίο το Captur, με 11,1 μέτρα. Για το νέο Yaris Cross ακόμα δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα αναλυτικά στοιχεία, αναμένουμε όμως ότι πάλι θα πλασαριστεί σε καλή θέση, λόγω μεγέθους.

Αναφορικά με τα διαμερίσματα των αποσκευών, το Puma, χάρη στον προσεγμένο χωροταξικό του σχεδιασμό, έρχεται πρώτο, με 456 λίτρα, τα οποία μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 1.216, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Στη δεύτερη θέση, με χωρητικότητα 422 λίτρα, ισοψηφούν τα Captur και Juke, ενώ τέταρτο, με 400 λίτρα, μένει το Kamiq. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, με αναδιπλωμένα τα καθίσματα, το μοντέλο της Skoda ανεβαίνει στα 1.395 λίτρα, την καλύτερη με διαφορά τιμή, για την ειδική περίπτωση που θα χρειαστεί κάποιος να μετακομίσει… Τώρα για το Yaris Cross, πάλι δεν έχουν ανακοινωθεί οι σχετικές τιμές. Μπορούμε όμως με βεβαιότητα να πούμε πως το διαμέρισμα αποσκευών του είναι αναμφίβολα σχεδιασμένο με έμφαση στην πρακτικότητα, αφού προσφέρει διπλό δάπεδο, ιμάντες ασφάλισης αντικειμένων και αναδιπλούμενα κατά 40:20:40 πίσω καθίσματα.

Περνώντας τώρα στα βαθιά, τους κινητήρες, υπάρχουν προτάσεις με μία η περισσότερες εναλλακτικές. Οι μόνοι κατασκευαστές που δίνουν μόνο μία επιλογή, αυτή τη στιγμή, είναι η Nissan και η Toyota. Η πρώτη έχει την έκδοση DIG-T των 1,0 λίτρων και 117 ίππων. Αυτή μπορεί να κινεί μεν ικανοποιητικά το νέο Juke, είναι όμως ωραίο κάποιος να έχει και άλλες επιλογές. Το ίδιο ισχύει και για το νέο Yaris Cross, μόνο που εδώ μιλάμε για ένα υβριδικό σύνολο, που αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η απόδοση είναι παρόμοια, 116 PS αλλά η κατανάλωση λογικά μικρότερη. Αντικειμενικά, η Toyota είναι η μόνη που προσφέρει υβριδικό κινητήρα στην κατηγορία. Επίσης, σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το νέο Yaris Cross διατίθεται και σε τετρακίνητη διαμόρφωση, έχοντας έτσι ένα πλεονέκτημα, έναντι των υπολοίπων.

Το Ford Puma, με τη σειρά του, διαθέτει ένα σύνολο χωρητικότητας ενός λίτρου, σε δύο όμως εκδόσεις ισχύος, 125 και 155 ίππων. Εκεί που μπορεί κανείς να διαλέξει από μία μεγάλη παλέτα μηχανικών συνόλων είναι στη Renault και στη Skoda. Το μεν Captur ξεκινάει από τον TCe των 1,0 λίτρων και 100 ίππων (σε βενζίνη και LPG), ενώ ανεβαίνει στον TCe των 1,3 λίτρων, σε δύο εκδόσεις ισχύος, 130 και 155 ίππων.

Αυτό, μαζί με το Puma, είναι που δίνουν και τις ισχυρότερες εκδόσεις σε αυτή τη σύγκριση. Μάλιστα, η Renault δεν περιορίζεται εδώ αλλά προσφέρει ακόμα και μία έκδοση πετρελαίου, με τον blue dCi 1.5 των 115 ίππων. Τέλος, το Kamiq ξεκινάει αντίστοιχα από τα 1,0 λίτρα, σε δύο εκδόσεις ισχύος -95 και 116 ίππων- και ανεβαίνει με τον 1.5 TSI στους 150 ίππους. Για όσους τώρα προτιμούν τα diesel, υπάρχει διαθέσιμος και ο 1.6 TDI των 115 ίππων.

Στο θέμα του κόστους, προφανώς το κάθε μοντέλο διαθέτει διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, οι οποίες επηρεάζουν την τιμή πώλησης. Χοντρικά όμως μπορούμε να αναφέρουμε ότι το Skoda Kamiq ξεκινάει από τα 15.900 ευρώ για την έκδοση Active 1.0 TSI των 95 ίππων, αν και μία πιο ολοκληρωμένη επιλογή είναι η Ambition 1.0 TSI των 116 ίππων, στα 18.600 ευρώ. Το Renault Captur, στη βασική έκδοση 1.0 TCe 100 Authentic τιμάται 17.680 ευρώ, ενώ στην πιο ολοκληρωμένη, από κάθε άποψη, 1.3 TCe 130 Dynamic, ανεβαίνει στα 22.330 ευρώ.

Σε ο,τι αφορά το Juke, μπορεί να χάνει σε επιλογές κινητήρων, διαθέτει όμως μια πληθώρα εκδόσεων εξοπλισμού. Η βασική έκδοση Energy ξεκινά από τα 17.900 ευρώ και όσο ανεβαίνουμε, αυξάνονται και τα καλούδια. Το Ford Puma, με τη σειρά του, ξεκινά σχετικά ψηλά, στα 20.097 ευρώ, για την έκδοση 1.0 EcoBoost Titanium των 125 ίππων, η οποία όμως φέρει αρκετό εξοπλισμό. Όσο για το νέο Toyota Yaris Cross, ακόμα δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελληνική αγορά και με τι αντίτιμο.

Εν κατακλείδι, αυτή τη στιγμή ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των μικρών SUV αυξάνει υπέρμετρα. Πολλοί οι νέοι μνηστήρες, στους οποίους σύντομα θα προστεθεί και το υβριδικό Toyota Yaris Cross. Καθένας εξ αυτών διαθέτει τα δικά του ισχυρά σημεία, ενώ πουθενά δεν υπάρχουν εμφανή μειονεκτήματα. Από την πλευρά μας αναμένουμε με ανυπομονησία τη στιγμή που θα ακολουθήσει η πραγματική συγκριτική δοκιμή, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το υβριδικό fun-to-drive Ford Puma

Νέο Nissan Juke: Δοκιμάζουμε το δυναμικό crossover

Δοκιμάζουμε το ολοκληρωμένο Skoda Kamiq 1.5 TSI 150 PS DSG

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Renault Captur