To νέο VW Passat θα κατασκευάζεται στην... Skoda


Το γκρουπ VW αναδιοργανώνει την παραγωγική του διαδικασία για να υποδεχτεί τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα του.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/11/2018

Με την εποχή της ηλεκτροκίνησης να πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς και για την VW, η εταιρία είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αναπροσαρμογές της παραγωγικής διαδικασίας των ήδη υπαρχόντων μοντέλων της. Ένα από αυτά, για το οποίο βγήκε και επίσημη ανακοίνωση από την εταιρία, είναι και το Passat το οποίο από την επόμενη γενιά του θα αφήσει την Γερμανία και θα παράγεται στην Τσεχία.

Συγκεκριμένα η γραμμή παραγωγής του θα μεταφερθεί στο ερογστάσιο της Skoda στο Κvasiny. Εκεί θα παράγονται επίσης τα Skoda Superb και Skoda Kodiaq από το 2023. Τα αυτοκίνητα του γκρουπ που ήδη κατασκευάζονται σ' αυτό το εργοστάσιο θα μεταφερθούν σε μία νέα μονάδα η οποία θα κατασκευαστεί μέσα στα επόμενα χρόνια χωρίς να έχει ακόμα ανακοινωθεί η ακριβής τοποθεσία.

Το Passat κατασκευαζόταν εδώ και δεκαετίες στο εργοστάσιο του Emden στην Γερμανία το οποίο είχε ξεκινήσει να λειτουργεί το 1964 και που σιγά-σιγά μετατρέπεται σε μονάδα παραγωγής ηλεκτροκίνητων μοντέλων του γκρουπ. Από την άλλη τα τελευταία χρόνια το άλλοτε κραταιό μοντέλο της VW έχει αρχίσει να φθίνει σε πωλήσεις, λόγω κυρίως των SUV, με το φετινό 9μηνο να έχει πτώση 5,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2017.

Πάντως η μεταφορά της παραγωγής του Passat στο εργοστάσιο της Τσεχίας δεν θα είναι εύκολη διαδικασία, καθώς τα δύο εργοστάσια της Skoda στην χώρα δουλεύουν ήδη σε φουλ παραγωγή, με τον Γερμανικό τύπο να επισημαίνει ότι η πιο δυναμική μάρκα του γκρουπ ετοιμάζει και αυτή ένα νεο, το τρίτο της, εργοστάσιο κάπου στην Ευρώπη, με πρώτες επιλογές την Βουλγαρία ή την Τουρκία.

Το ενδιαφέρον της ιστορίας και μια ένδειξη για το πόσο πολύπλοκη είναι πλέον η αυτοκινητοβιομηχανία είναι το γεγονός ότι η αποχώρηση του Passat από την Γερμανία συνδυάζεται με την άφιξη ενός Skoda στα γερμανικά εργοστάσια. Συγκεκριμένα το Skoda Karoq θα παράγεται από τα τέλη του 2019 στο εργοστάσιο του Osnabruk στην Γερμανία, καθώς η επιτυχία του compact SUV της τσέχικης εταιρίας δεν μπορεί να καλυφτεί από την παραγωγή των εργοστασίων στην Τσεχία.