Το πεντάθυρο Suzuki Jimny πουλάει σαν τρελό – Άσχημα νέα για όσους το περίμεναν στην Ευρώπη


Όπως συμβαίνει και με την 3θυρη έκδοση, η μόνη περίπτωση να βρεθεί στη Γηραιά Ήπειρο είναι ως επαγγελματικό ή σε λίγα χρόνια ως ηλεκτρικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΝΕΧΑ
  • 24/5/2023

Αυτό που φαινόταν αναπόφευκτο από την παρουσίασή του, στις αρχές του 2023, επιβεβαιώθηκε. Το νέο, 5θυρο, Suzuki Jimny δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, τουλάχιστον ως επιβατικό όχημα.

Τη σχετική πληροφορία αναφέρει σε δημοσίευμά του το Autocar India, το οποίο έχει ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, μέσω της θυγατρικής Maruti Suzuki, με αφορμή την κυκλοφορία της έκδοσης στην Ινδία στις 7 Ιουνίου.

Η εξέλιξη αυτή «ακολουθεί» τα δεδομένα που υπάρχουν για την 3θυρη έκδοση του Jimny, η οποία πωλείται στην Ευρώπη μόνο ως επαγγελματικό όχημα. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις εκπομπές ρύπων του αμιγώς θερμικού κινητήρα K15B 1,5 L των 105 PS και 134 Nm με τον οποίο εφοδιάζεται - 154 gr/km για το χειροκίνητο και 170 gr/km για το αυτόματο.

Μπορεί οι αριθμοί να μη φαντάζουν υπερβολικά υψηλοί, ωστόσο ξεφεύγουν αρκετά από το μέσο όρο των 95 gr/km που πρέπει να έχει συνολικά η γκάμα κάθε brand στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Γι’ αυτό το λόγο η Suzuki ελαχιστοποίησε την πώληση diesel μοντέλων της στη Γηραιά Ήπειρο πριν από μερικά χρόνια, ενώ ταυτόχρονα παρουσίασε περισσότερα μοντέλα με ήπια υβριδική τεχνολογία.

Βέβαια, για το Jimny υπάρχει «διαθέσιμος» και άλλος ένας twin-turbo κινητήρας 660 cc, αλλά αυτός συναντάται μόνο στις εκδόσεις της Ιαπωνίας. Μένει, πλέον, να αποδειχθεί αν η 5θυρη έκδοση θα βρεθεί στις αγορές της Ευρώπης ως επαγγελματικό όχημα, όπως και η 3θυρη. Μάλιστα, το 2021, ένα πρωτότυπο 3θυρο Jimny με μεγαλύτερο μεταξόνιο «κατασκοπεύτηκε» επί ευρωπαϊκού εδάφους, αλλά έκτοτε δεν έχουν ξανακυκλοφορήσει φωτογραφίες του.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η επιλογή αλλαγής κινητήρα και αξιοποίησης ενός ήπια υβριδικού συνόλου, με βάση τον κινητήρα K15C ή ακόμα και τον Boosterjet 1,0 L απαιτούσε μεγάλη ανασχεδίαση του πλαισίου, με τα οφέλη σε επίπεδο εκπομπών ρύπων να είναι περιορισμένα. Παράλληλα, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική διαφοροποίηση ακόμα και συνολικά στο σύστημα μετάδοσης ανάμεσα στις εκδόσεις των διαφορετικών αμαξωμάτων.

Συν τοις άλλοις, ο off-road χαρακτήρας του «ταιριάζει», σύμφωνα με τους Ιάπωνες, περισσότερο με τον κινητήρα 1,5 L παρά με οποιονδήποτε άλλο που έχει ως προτεραιότητα τη χαμηλή κατανάλωση.

Εκτός από την Ινδία, στην οποία κατασκευάζεται, το 5θυρο Jimny αναμένεται να κυκλοφορήσει στη Λατινική Αμερική, τη Νότια Αφρική και σε όσες άλλες αφρικανικές και ασιατικές χώρες μπορεί να «εναρμονιστεί» με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Άλλωστε, ήδη στην Ινδία η Maruti Suzuki, θυγατρική της μητρικής εταιρείας, έχει πάνω από 30.000 προπαραγγελίες για την 5θυρη έκδοση, αν και ακόμα δεν έχει γίνει επίσημα γνωστή η τιμή της.

Πάντως, οι (πολυπληθείς) λάτρεις του Jimny μπορούν να κάνουν υπομονή λίγα χρόνια, καθώς η παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης της Suzuki μέχρι το 2030, που έγινε γνωστή στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, προβλέπει την παρουσίαση 5 ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη, ανάμεσα στα οποία θα είναι και το Jimny.

Πηγή: Autocar India