Το Peugeot 9X8 είναι πανέτοιμο για το ντεμπούτο του στη Monza!


Το τετρακίνητο, υβριδικό Hypercar της Peugeot είναι εδώ. Το 9X8 θα κάνει το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA στη Monza τον Ιούλιο.

  • 21/5/2022

Λιγότερο από ένα χρόνο μετά την παρουσίαση που εισήγαγε δημόσια το concept πίσω από το Peugeot 9X8, και μόλις πέντε μήνες μετά την παρθενική δοκιμή του αυτοκινήτου στην πίστα, η Team Peugeot TotalEnergies αποκάλυψε σήμερα τον συναρπαστικό νέο ανταγωνιστή αγώνων αντοχής στο Portimão, στη νότια Πορτογαλία. Το πρωτοποριακό τετρακίνητο, υβριδικό Hypercar είναι έτοιμο να κάνει το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο τον Ιούλιο στον 4ο Γύρο του ΠαγκόσμιουΠρωταθλήματοςΑντοχήςFIA2022 (FIAWEC) στη Μόντσα της Ιταλίας.

Μια νέα εποχή θα ξεκινήσει για την Peugeot στον κόσμο των αγώνων αντοχής, όταν ταξιδέψει στην Ιταλία για τις 6 Ώρες της Μόντσα (6 Hours of Monza) στις 10 Ιουλίου. Ακολουθώντας τo «ίχνος» των προκατόχων 905 και 908 που κατέκτησαν το Le Mans, η τελευταία δημιουργία του Γάλλου κατασκευαστή – το Peugeot 9X8 – θα φέρει μια άνευ προηγουμένου σχεδιαστική φιλοσοφία στο δίκτυο των συμμετεχόντων στον θεσμό FIAWEC.

Αυτό το πρωτοποριακό Hypercar, το οποίο τραβάει αμέσως τα βλέμματα λόγω της απουσίας πίσω πτερυγίου, συμμορφώνεται με τους κανονισμούς που διέπουν την κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH) της ACO και της FIA, η οποία είναι πιο προσιτή από την κορυφαία κατηγορία LMP1, αλλά εξίσου ανταγωνιστική. Ενσαρκώνει δε εκπληκτικά τη στρατηγική της Peugeot, με μια ξεχωριστή εμφάνιση που χαρακτηρίζεται από προσομοίωση μιας στάσης γάτας, μοναδικά κομψή σιλουέτα, ισχυρή ταυτότητα της μάρκας και την ίδιο γνωστό χαρακτηριστικό φωτισμό με τα τρία νύχια, όπως έχουν και τα συμβατικά μοντέλα του κατασκευαστή.

Η δημιουργία μιας αθλητικής και τεχνολογικής πρόκλησης

Το Peugeot 9X8 είναι ένα τετρακίνητο αγωνιστικό πρωτότυπο με κινητήρα που αναπτύχθηκε υπό τον έλεγχο των ειδικών της Peugeot Sport. Οι πίσω τροχοί του κινούνται από έναν κινητήρα 2,6 λίτρων, bi-turbo, 520 kW, V6 εσωτερικής καύσης (ICE), ενώ ένας κατά παραγγελία ηλεκτροκινητήρας υψηλών επιδόσεων 200 kW κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Όπως και ο κινητήρας, ο μετατροπέας με βάση το καρβίδιο του πυριτίου αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Marelli. Η μπαταρία υψηλής τάσης, 900 volt του αυτοκινήτου αναπτύχθηκε από κοινού με την TotalEnergies/Saft και η Michelin παρέχει τα ελαστικά σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς της κατηγορίας Hypercar.

Το Peugeot 9X8 έχει μήκος 4.995 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και ύψος 1.145 μέτρα. Ζυγίζει μόλις 1.030 κιλά και το ρεζερβουάρ του χωράει έως και 90 λίτρα 100% ανανεώσιμων καυσίμων Excellium Racing 100 της TotalEnergies.

Η μοναδική συνεργασία μεταξύ της ομάδας Design της Peugeot με επικεφαλής τον Matthias Hossann και της ομάδας Sport υπό τον Olivier Jansonnie οδήγησε σε ένα τολμηρό, κομψό αυτοκίνητο που πραγματικά σπάει κάθε καλούπι. Κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου όπου αποκαλύφθηκε το πρωτότυπο Peugeot 9X8 τον Ιούλιο του 2021, πολλοί υπέθεσαν ότι η έλλειψη πίσω φτερού θα αποδεικνυόταν αδύνατη στην πραγματικότητα. Ωστόσο, η ερμηνεία των κανονισμών LMH της ACO/FIA ενέπνευσε το τμήμα με επικεφαλής τον τεχνικό διευθυντή της Peugeot Sport, Olivier Jansonnie, να συνεχίσει σε αυτό το μονοπάτι. Οι δοκιμές εντός πίστας που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Δεκέμβριο σε πίστες με σαφώς διαφορετικά χαρακτηριστικά (Portimão/Πορτογαλία, Le Castellet/Γαλλία, MotorLand Aragón/Ισπανία, Barcelona/Ισπανία και Magny-Cours/Γαλλία) επιβεβαίωσαν αυτήν την ανατρεπτική ιδέα, και το αγωνιστικό αυτοκίνητο που αποκαλύφθηκε στο Portimão πριν από την τελευταία του δοκιμή συμμορφώνεται πλήρως με το όραμα που ενσαρκώνει το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2021.

Το Peugeot 9X8 έχει διανύσει περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια δοκιμών 25 ημερών. Παράλληλα, η πιστοποίηση του αυτοκινήτου χορηγήθηκε σε συνδυασμό με τη FIA, ενώ η ομάδα με επικεφαλής τον διευθυντή του Peugeot Sport Powertrain, François Coudrain εστίασε στην ανάπτυξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης στον πάγκο δοκιμών, στον προσομοιωτή και στην πίστα.

Η ολοκλήρωση αυτών των ζωτικής σημασίας φάσεων, που ήταν όλες βασικές ως προς την ενίσχυση της αξιοπιστίας και των επιδόσεων του Hypercar, οδήγησε στην καθυστέρηση του αγωνιστικού του ντεμπούτου μέχρι το Le Mans 24 Hours του 2022. Το Peugeot 9X8 θα συμμετάσχει λοιπόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA για τις 6 Ώρες της Μόντσα (10 Ιουλίου) στον περίφημο Ναό της Ταχύτητας της Ιταλίας, όπου θα παραταχθεί για πρώτη φορά δίπλα στους αντιπάλους του.

Le Mans 2022 και Le Mans 2023

Η σεζόν του 2023 θα δει την Team Peugeot TotalEnergies να διαγωνίζεται για την εκατονταετηρίδα του Le Mans 24 Hours, ανταγωνιζόμενη έναν αριθμό διεθνών συμμετοχών με αυτοκίνητα Le Mans Hybrid (LMH, δηλαδή της ίδιας κατηγορίας με το PEUGEOT 9X8) ή Le Mans Daytona Hybrid (LMdH). Η διοργάνωση του επόμενου έτους έχει περιγραφεί από πολλούς παρατηρητές ως η κορυφαία στιγμή μιας νέας χρυσής εποχής αγώνων αντοχής και ουσιαστικά αναμένεται να είναι μια πραγματικά αξέχαστη συνάντηση.

Αν και το 9X8 δεν θα εμφανιστεί στο Le Mans το 2022, η Peugeot θέλει παρ’ όλα αυτά να είναι παρούσα και να παρακολουθήσει την εκδήλωση φέτος για να συναντήσει τους θαυμαστές της κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και κατά τη διάρκεια του του αγώνα του ίδιου. Σε συνεργασία με το ACO (Automobile Club de l'Ouest), μια έκθεση με τίτλο ALLURE-LE MANS αφιερωμένη στην εξαιρετική ιστορία και την ιστορία επιτυχίας της Peugeot στο La Sarthe θα ανοίξει στις 21 Μαΐου στο μουσείο της πίστας, όπου η αρχική έκδοση του Peugeot 9X8 θα εκτεθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Έξι οδηγοί για τα δύο PEUGEOT 9X8s

Έξι οδηγοί έχουν οριστεί για να σχηματίσουν τα δύο πληρώματα στο ιταλικό 6 Hours of Monza στις 10 Ιουλίου: συγκεκριμένα οι Paul Di Resta (GBR), Loïc Duval (FRA), Mikkel Jensen (DNK), Gustavo Menezes (ΗΠΑ/BRA), James Rossiter (GBR) και Jean-Éric Vergne (FRA). Η ακριβής σύνθεση κάθε τριάδας θα επιβεβαιωθεί τις επόμενες εβδομάδες μόλις ολοκληρωθεί το πρόγραμμα δοκιμών του αυτοκινήτου πριν από το αγωνιστικό ντεμπούτο του. Τα δύο Peugeot 9X8 θα διαγωνιστούν επίσης τόσο στις 6 Ώρες του Φούτζι της Ιαπωνίας τον Σεπτέμβριο όσο και στις 8 Ώρες του Μπαχρέιν του Νοεμβρίου.