Το πιο πολυτελές γερμανικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1930


Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ S-CLASS CABRIO ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ-ΟΝΕΙΡΟ. ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ, ΟΜΩΣ, ΜΕ ΤΟ “500 K SPECIAL-ROADSTER” ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΑΠΛΩΣ ΣΕ ΜΙΑ ΛΙΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΦΗ. ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ MERCEDES-BENZ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΕ ΣΤΑ ‘30S ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΑΠ’ ΟΣΟ ΜΕ ΜΙΑ ROLLS-ROYCE.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/10/2018

Κατά τις πρώτες δεκαετίες του προηγούμενου αιώνα, κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά και έπειτα από αυτόν, όσοι δε ζούσαν μέσα στα πλούτη και τη χλιδή, έδειχναν σαν να μην ήθελαν να ξέρουν τι συμβαίνει γύρω τους. Από την άλλη, αυτοί που σίγουρα δεν επηρεάζονταν από τέτοιες καταστάσεις ήταν οι πλούσιοι, οι οποίοι συνέχιζαν απλώς να παίζουν (με) τα παιχνίδια τους.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Mercedes-Benz 500 K, την οποία η εταιρεία παρουσίασε το 1934 στο Βερολίνο. Για την εποχή κιόλας, αυτό το αυτοκίνητο ήταν υπερβολικά πολυτελές και βάσει της τιμής των 28.000 μάρκων, που με τα σημερινά δεδομένα ανάγεται σε περίπου 100.000 ευρώ, είναι σημαντικά ακριβότερο από μία σημερινή S-Class. Έτσι, η 500 Κ θεωρείται το πιο πολυτελές αυτοκίνητο της Γερμανίας.

Η λιμουζίνα της 500 Κ ήταν από τότε πιο… χλιδάτη σε σχέση με μια Rolls-Royce, ωστόσο η πιο γοητευτική εκδοχή αμαξώματος ήταν το Special-Roadster, που τη δεκαετία του 1930 κόστιζε όσο μια... παραλίμνια πολυτελής βίλα.

 

Το εντυπωσιακό στοιχείο, πάντως, είναι το γεγονός πως αυτήν την αίσθηση της -προ σχεδόν 90ετίας- χλιδής μπορεί να τη βιώσει οποιοσδήποτε και σήμερα, καθώς στο δερμάτινο κάθισμα μπροστά από το τιμόνι μπορεί κάλλιστα να… βυθιστεί ο οδηγός και στη συνέχεια να πιέσει το διακόπτη που πρέπει. Το διακόπτη, που θέτει σε λειτουργία τον οκτακύλινδρο κινητήρα και κάνει τον κύριο αυτής της Mercedes-Benz να αισθάνεται κυρίαρχος όλου του κόσμου!

Ο κινητήρας, όσο εντυπωσιακός κι αν προβλέπεται με τη χωρητικότητα των 5,0 λίτρων, τόσο «μετρημένη» είναι η ισχύς του. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάνουν λόγο για 100 PS, αλλά με το δυνατότερο πάτημα του δεξιού pedal ενεργοποιείται ο μηχανικός υπερσυμπιεστής, αυξάνοντας την ισχύ στα 160 PS!

Καθόλου πολύπλοκο, όπως ένα μοντέρνο αυτοκίνητο

Εντάξει, με τα σύγχρονα δεδομένα αυτή η τιμή ισχύος δεν εντυπωσιάζει, αλλά τότε η ταχύτητα των 160 km/h ήταν μία κατάκτηση για τους γρήγορους οδηγούς της εποχής. Αν κάποιοι απ’ αυτούς ζούσαν σήμερα, θα επέλεγαν πιθανότατα μία… open air AMG εκδοχή, με δυνατότητα επιτάχυνσης ακόμα ως και τα 300 km/h, μια που στη Γερμανία σε πάρα πολλούς αυτοκινητοδρόμους δεν υπάρχει όριο ταχύτητας. Η Mercedes-Benz 500 K είναι απλούστερης τεχνολογίας σε σχέση με τους προγόνους της και στο τιμόνι της δε χρειάζεται κανένας να αισθάνεται… μηχανικός ή, οδηγώντας, να… βγάζει μεροκάματο. Αυτό το αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ απλό, έστω κι αν το τιμόνι του είναι κάπως βαρύ και ο κύκλος στροφής πολύ μεγάλος. Τα φρένα; Ε, θέλουν αρκετό ελεύθερο δρόμο, ώστε να καταφέρουν να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο. Από την πλευρά τους, όμως, η ανάρτηση είναι πραγματικά εξαιρετικά άνετη και το κιβώτιο αλλάζει τις τρεις σχέσεις του αβίαστα. Έτσι, με αυτήν την Mercedes-Benz αισθάνεσαι πως οδηγείς σε μια νεοϋορκέζικη λεωφόρο παρά σε έναν ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο.

 

Ακόμα και έπειτα από σχεδόν 90 χρόνια από το ντεμπούτο της η Mercedes-Benz 500 K έχει μείνει στην ιστορία για την πολυτέλειά της, η οποία δε συγκρίνεται σε κανένα επίπεδο με αυτήν της σύγχρονης S 65 Cabrio, για παράδειγμα, με το V12 κινητήρα της! Εντάξει, η τελευταία διαθέτει ισχυρότερο μηχανικό σύνολο, είναι ταχύτερη και οι επιβάτες της 2ης σειράς θέσεων κάθονται πιο άνετα, Ωστόσο, δεν έχει το στιλ του Special-Roadster. Η S 65 Cabrio είναι μία από τις ακριβότερες, σύγχρονες Mercedes-Benz, αλλά μπροστά στην 500 K μοιάζει απλά με μια καλή ευκαιρία. Αν, μάλιστα, πρόκειται για ένα από τα μόνο 30 αντίτυπα, που κατασκευάστηκαν ποτέ, τότε καταλαβαίνετε ότι πριν από τα μηδενικά των εκατομμυρίων μπορεί εύκολα να βρεθεί ένας διψήφιος αριθμός…