Το Praga R1 ανανεώθηκε ριζικά


Το καθαρόαιμο αγωνιστικό σχεδιάστηκε με γνώμονα την απλότητα προκειμένου τα λειτουργικά του έξοδα να είναι όσο το δυνατόν πιο μικρά.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 26/1/2021

Η Praga είναι ένα μικρός αλλά ιδιαίτερος κατασκευαστής που δραστηριοποιείται στην Τσεχία και τη Μεγάλη Βρετανία και έχει πολύπλευρες δραστηριότητες. Έτσι λοιπόν ασχολείται με το Gokart, τρέχει με μεγάλα φορτηγά στο Ράλι Ντακάρ, κατασκευάζει αεροπλάνα, καθώς και ελαφρά σπορ μοντέλα, που ενίοτε έχουν και έγκριση τύπου για κίνηση σε δημόσιους δρόμους.

Με το καινούργιο R1 όμως το τελευταίο δεν υφίσταται, καθώς προορίζεται αποκλειστικά για τις πίστες, ενώ έχει δύσκολο έργο μπροστά του, μιας και ο προκάτοχός του είχε κερδίσει τους 7 από τους συνολικά 9 αγώνες του Britcar Endurance Championship.

Το νέο R1 έχει εξελιχθεί και με τη βοήθεια του πρώην πια οδηγού της Formula 1 Romain Grosjean, ενώ διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο από ανθρακονήματα, ενισχυμένο με πάνελ από το ιδιαίτερα ανθεκτικό πολυμερές Zylon. Παράλληλα έχουν γίνει και σημαντικές αλλαγές στην εικόνα του παρόλο που η σιλουέτα του supercar συνολικά δεν έχει αλλάξει σημαντικά, ενώ πλήρης είναι και η αλλαγή του αεροδυναμικού του πακέτου. Με το εμπρός σπλίτερ, το δάπεδο, το διαχύτη και την πίσω αεροτομή να έχουν διαφοροποιηθεί σχεδιαστικά. Το τελευταίο έχει μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 5%, ενώ έχει αυξήσει το κάθετο φορτίο κατά 15%.

Το βάρος του Praga R1 κενό είναι μόλις 643 kg, ενώ ο τοποθετημένος στο κέντρο και κατά το διαμήκη άξονα δίλιτρος τετρακύλινδρος turbo που έχει σαν βάση του ένα σύνολο της Alpine αποδίδει 370 PS. Αλλαγές υπάρχουν και στα ηλεκτρονικό του κινητήρα που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Cosworth, καθώς και στην ανάρτηση, ενώ το εσωτερικό είναι ακριβώς ότι περιμένει κανείς από ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό.