To Renault Clio κερδίζει το VW Golf σε πωλήσεις στην Ευρώπη


Ο μήνας που μας πέρασε έβγαλε ξεκάθαρο νικητή σε πωλήσεις το νέο Renault Clio, με το VW Golf όμως να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής, με μόλις 179 ταξινομήσεις λιγότερες, σε ολόκληρη την ήπειρο.

  • μιχαλης κατωποδης
  • 26/3/2020

Ο Φεβρουάριος του 2020 είναι ίσως ο τελευταίος «φυσιολογικός», για τις πωλήσεις αυτοκινήτων, μήνας, αφού οι αγορές δεν είχαν επηρεαστεί ουσιαστικά ακόμα από την πανδημία του Κορωνοϊού. Σε Ελληνικό επίπεδο καταφέραμε να σημειώσουμε μία αύξηση της τάξης του 4%, με συνολικά 17.413 ταξινομήσεις νέων οχημάτων. Παρόλα αυτά, η γενικότερη εικόνα για την Ευρώπη ήταν πτωτική κατά 7%, με μόλις 1.063.264 ταξινομήσεις.

Σε επίπεδο μοντέλων, το Renault Clio βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων, με 24.914 ταξινομήσεις, έναντι του δεύτερου, Volkswagen Golf, με 24.735 ταξινομήσεις. Με δεδομένο ότι το νέο Golf δεν είχε προφτάσει ακόμα να λανσαριστεί σε όλες τις αγορές, σε σχέση με το νέο Clio, η εικόνα του ήταν αρκετά καλή. Δεν είναι απίθανο η κατάταξη να αλλάξει το Μάρτιο, δυστυχώς όμως με πολύ κατώτερα νούμερα, αφού λόγω των συνθηκών οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν ελαχιστοποιηθεί. Σε επίπεδο εταιριών, στην πρώτη θέση σε πωλήσεις για το Φεβρουάριο βρίσκεται η Volkswagen, με μεγάλη διαφορά, έχοντας διαθέσει συνολικά 118.989 οχήματα. Δεύτερη ακολουθεί η Peugeot με 76.535 και τρίτη η Renault με 73.537 οχήματα.

Αναφορικά με την Ελληνική αγορά, την πρώτη θέση στις πωλήσεις για το Φεβρουάριο κατέλαβε η Toyota, με 956 ταξινομήσεις, έναντι της Peugeot με 883 και της Volkswagen, με  775. Το πιο εμπορικό μοντέλο για το μήνα που μας πέρασε ήταν το Yaris, με 473 πωλήσεις, με δεύτερο το Peugeot 208 (310) και τρίτο το Citroen C3 (286 ταξινομήσεις).

Από άποψης κατηγοριών, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα SUV διατηρούν με ευκολία την κυριαρχία τους, συγκεντρώνοντας το 39% των συνολικών πωλήσεων. Δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία είναι αυτή των super mini, με το μισό σχεδόν ποσοστό, 20%, ενώ ακολουθούν τα μικρομεσαία με 19% επί των συνολικών πωλήσεων. Μικρές αυξήσεις, σε σχέση με πέρυσι, παρατηρούνται στις κατηγορίες των μεσαίων οχημάτων, των μοντέλων πολυτελείας και των σπορ μοντέλων.

Μία ακόμα χρήσιμη πληροφορία που μας δίνουν τα νούμερα έχει να κάνει με το mix βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και ηλεκτρικών προτάσεων. Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, βλέπουμε μία αύξηση στα ηλεκτρικά της τάξης του 80%, από τα 75.400 στα 135.500 οχήματα. Το 13% των οχημάτων που διατέθηκαν στην Ευρώπη ήταν ηλεκτρικά, κυρίως στις πιο ώριμες και μεγάλες αγορές, όπως αυτές της Γαλλίας και της Γερμανίας. Αναλογικά, τα ποσοστά των βενζινοκίνητων μοντέλων έπεσαν από το 58% στο 54% και των diesel από το 34% στο 31%. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα με τη μεγαλύτερη διείσδυση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η Νορβηγία, με ποσοστό 75% επί του συνόλου!