«Το σχέδιο της Ε.Ε. για τις ΜΕΚ θα μετατρέψει την Ευρώπη σε μία μεγάλη Κούβα»


Ο CEO της Iveco, Gerrit Marx, άστραψε και βρόντηξε για τις αποφάσεις που παίρνουν στις Βρυξέλλες σχετικά με την εφαρμογή του Euro 7 και την ηλεκτροκίνηση.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/4/2023

Η παραπάνω δήλωση ανήκει στον CEO της εταιρείας Iveco Gerrit Marx ο οποίος σε συνέντευξη που έδωσε στη La Repubblica στάθηκε απέναντι στη βιασύνη που δείχνει η Ευρωπαϊκή Ένωση να βάλει τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τα νέα οχήματα.

O Gerrit Marx, CEO της Iveco.
O Gerrit Marx, CEO της Iveco.

Από τη στιγμή που οι δηλώσεις αυτές γίνονται από υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης εταιρείας επαγγελματικών οχημάτων προφανώς και έχουν βαρύτητα. Αν και η αλήθεια είναι πως αρκετά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως ο CEO της Volvo Jim Rowan, έχουν εκφράσει μία εντελώς διαφορετική άποψη.

Αναλυτικά ο Gerrit Marx δήλωσε: «Πιστεύω ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα έχουν ένα τέλος μακροπρόθεσμα και το θεωρώ λογικό. Ωστόσο αυτός ο τρόπος επιβάλλεται σήμερα και αυτό είναι λάθος. Δεν πρέπει να ορίσουμε εμείς το τέλος των ΜΕΚ. Το έχουν κάνει στην Κίνα; Όχι. Στην Αμερική; Ούτε. Γιατί αυτό συμβαίνει μόνο στην Ευρώπη; Παραδόξως κινδινεύουμε με το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή να μετατραπεί η Ευρώπη σε μια μεγάλη Κούβα με παλιά οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους για πολλά χρόνια».

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι με την πρόσφατη εξαίρεση των συνθετικών καυσίμων οι ΜΕΚ έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, ωστόσο ο Marx δεν θεωρεί ότι μπορούν να δώσουν τη λύση στη μεγάλη πλειοψηφία των οχημάτων. «Αν έχεις μία Ferrari ή μια Porsche και την οδηγείς μια φορά το Σαββατοκύριακο δεν σε νοιάζει αν το λίτρο των συνθετικών καυσίμων κοστίζει 5 ή 8 ευρώ. Συνεπώς τα e-fuels δεν μπορούν να θεωρηθούν τα καύσιμα του μέλλοντος», δήλωσε σχετικά.

Παράλληλα ο Γερμανός CEO θεωρεί ότι η στρατηγική που εφαρμόζει η Ε.Ε. για τις εκπομπές είναι πολύ επικίνδυνη για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η εκτίμησή του είναι ότι υπάρχει ένα δυσλειτουργικό πολιτικό σύστημα στις Βρυξέλλες και έλλειψη συντονισμού.

«Το Euro 7 ορίζεται από τον Γάλλο Επίτροπο Βιομηχανίας Thierry Breton. Οι στόχοι για τις εκπομπές CO2 ορίζονται από τον Ολλανδό Επίτροπο για το Κλίμα Frans Timmermans. Τα θέματα που αφορούν τα επαγγελματικά οχήματα ορίζονται από την Επίτροπο Μεταφορών της Ρουμανίας, την Adina-Ioana Valean. Τρεις επίτροποι, τρία διαφορετικά πολιτικά κόμματα, τρεις διαφορετικές καριέρες, τρεις διαφορετικές χώρες και τρεις διαφορετικές φιλοδοξίες», δήλωσε σχετικά.

Τέλος, ο Marx ήταν επικριτικός και για την εφαρμογή του Euro 7 στα επαγγελματικά οχήματα: «Μπορούν να μας ζητήσουν να επενδύσουμε στο Euro 7 και στη μείωση των εκπομπών CO2. Εναλλακτικά μπορούν να μας ζητήσουν να επενδύσουμε στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά όχι να μας ζητάνε την ίδια χρονική περίοδο να επενδύσουμε και στους δύο τομείς. Υπάρχουν πολιτικοί που δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ένα επαγγελματικό όχημα και θεωρούν ότι μπορούν να σου επιβάλλουν το πώς πρέπει να κατασκευαστεί».