ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ EASY FUEL ΤΗΣ FORD


Όταν ο Rudolph Diesel επινόησε έναν πιο αποδοτικό κινητήρα το 1892, προφανώς δεν μπορούσε να φανταστεί την κατάσταση που θα επικρατούσε σήμερα: Τη βενζίνη και το πετρέλαιο να διατίθενται δίπλα-δίπλα από παρόμοιες αντλίες, τέσσερις μέχρι έξι στη σειρά. Αλλά όποιος, κατά λάθος, βάλει στο πετρελαιοκίνητο όχημά του βενζίνη, μπορεί να υποστεί μία ζημιά ύψους €4,000-€5,000 ($4,700-$5,900).
  • 28/11/2005
Όταν ο Rudolph Diesel επινόησε έναν πιο αποδοτικό κινητήρα το 1892, προφανώς δεν μπορούσε να φανταστεί την κατάσταση που θα επικρατούσε σήμερα: Τη βενζίνη και το πετρέλαιο να διατίθενται δίπλα-δίπλα από παρόμοιες αντλίες, τέσσερις μέχρι έξι στη σειρά. Αλλά όποιος, κατά λάθος, βάλει στο πετρελαιοκίνητο όχημά του βενζίνη, μπορεί να υποστεί μία ζημιά ύψους €4,000-€5,000 ($4,700-$5,900).

Η Ford Ευρώπης έχει ανακαλύψει...
τώρα μία λύση για την αποφυγή λάθους στη διαδικασία ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων, ενός προβλήματος που πλήττει εκατοντάδες χιλιάδες καταναλωτές στην Ευρώπη κάθε χρόνο. Ονομάζεται Easy Fuel και πρόκειται για έναν απλό μηχανισμό που εμποδίζει την χοάνη μιας αντλίας βενζίνης να εισέλθει σε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. «Πρόθεση της Ford είναι να προστατέψει όλους τους πελάτες από το ενδεχόμενο ζημιάς του κινητήρα» δήλωσε ο Μηχανικός Συστημάτων Καυσίμου της Ford, Stefan Buro. «Με το σύστημα Easy Fuel, έχουμε δημιουργήσει μία μέθοδο αλάνθαστης διαδικασίας, κυρίως για την προσεχή γενιά αθόρυβων πετρελαιοκινητήρων, όπου τα μοναδικά χαρακτηριστικά που παρατηρούν οι πελάτες είναι οι καλές επιδόσεις και η άριστη οικονομία καυσίμου». Το σύστημα Easy Fuel, με έναν πατενταρισμένο μηχανισμό παρεμπόδισης λανθασμένου ανεφοδιασμού, αποτελείται από ένα σφραγισμένο ένθετο σωλήνα ανεφοδιασμού και ένα εντοπιστή ακροφυσίου (μάνικας) ανεφοδιασμού που καθοδηγεί το ακροφύσιο στο άνοιγμα (τάπα) του ρεζερβουάρ. Το ένθετο περιλαμβάνει έναν ανιχνευτή διαμέτρου μηχανικής λειτουργίας, ο οποίος επιτρέπει μόνο στο μεγαλύτερο ακροφύσιο της αντλίας πετρελαίου να εισέρχεται στην τάπα του ρεζερβουάρ και παρεμποδίζει την είσοδο των πιο στενών της βενζίνης. Το σύστημα θα αρχίσει να χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα Ford δύο χρόνια μετά την τελική δοκιμή. Σε αντίθεση με τους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι συμπιέζουν ένα μίγμα βενζίνης/αέρα, οι πετρελαιοκινητήρες συμπιέζουν μόνον αέρα πριν το πετρέλαιο εισέλθει στο κύλινδρο και γίνει ανάφλεξη καυσίμου. Η παρουσία βενζίνης σε έναν πετρελαιοκινητήρα, μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην αντλία καυσίμου, στο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης καθώς και άλλα σοβαρά προβλήματα στον κινητήρα.

Οι σημερινοί......
σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες, με τα προηγμένα συστήματα ψεκασμού υψηλής πίεσης, συνήθως έχουν χαμηλή ανοχή στον λανθασμένο ανεφοδιασμό. Ακόμα και μετά από μία μικρή απόσταση οδήγησης, εξαρτήματα της αντλίας καυσίμου μπορεί να κολλήσουν, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση τμημάτων ή και ολόκληρου του συστήματος ψεκασμού. Με την ανάπτυξη της αγοράς των πετρελαιοκινητήρων στην Ευρώπη - περίπου το 50% των αυτοκινήτων Ford που πωλούνται στην ήπειρο αυτή έχουν πετρελαιοκινητήρες - το πρόβλημα του λανθασμένου ανεφοδιασμού γίνεται οξύτερο από ποτέ.
Στη Βρετανία, για παράδειγμα, όπου τα πετρελαιοκίνητα οικογενειακά αυτοκίνητα είναι σχετικά νέα, ο Σύνδεσμος Αυτοκινήτου ανέφερε 43.000 ακινητοποιήσεις οχημάτων σαν αποτέλεσμα περίπου 120.000 περιπτώσεων ακούσιου λανθασμένου ανεφοδιασμού το 2003 ενώ η ίδια αναλογία πάνω-κάτω αναμένεται και για τα επόμενα χρόνια.
Άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, έχουν μεγαλύτερη παράδοση στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και μία σχετικά μικρότερη αναλογία λανθασμένου ανεφοδιασμού. Αλλά όπως έχει γραφτεί στα περιοδικά του ειδικού Τύπου, ο λανθασμένος ανεφοδιασμός μπορεί να συμβεί και σε πολύ έμπειρους οδηγούς. Ανάλογα με το μέγεθος της ζημιάς που υφίσταται ο κινητήρας, οι επισκευές μπορεί να κοστίσουν από €120 μέχρι €4,000-€5,000 για μία γενική επισκευή.
Το σύστημα Easy Fuel έχει ήδη προσελκύσει την προσοχή στο χώρο του αυτοκινήτου. «Εμείς στη Ford, προσπαθούμε να απαλλάξουμε κατά το δυνατόν, την αυτοκίνηση από προβλήματα εξελίσσοντας συνεχώς τη σχεδίαση των προϊόντων μας και ενσωματώνοντας ιδέες όπως η Φιλοσοφία Easy Fuel», δήλωσε ο Stefan Buro.

e-go.gr