Το Τ.50 του Gordon Murray θα ζυγίζει λιγότερο από έναν τόνο;


ΤΑ ΛΙΓΑ ΚΙΛΑ ΕΧΟΥΝ ΘΕΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ. ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ.

  • KEIMΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: GMA
  • 29/5/2020

Ο Gordon Murray είναι από τους πλέον καταξιωμένους μηχανικούς στο χώρο τόσο της Φόρμουλα 1 όσο και στα hyper cars, μιας και πέρα από όλα τα άλλα είναι ο εμπνευστής και δημιουργός της θρυλικής McLaren F1. Της οποίας πνευματικός διάδοχος θα είναι το T.50 που έχει σχεδιάσει και εξελίσσει ο Murray και η εταιρεία του, η GMA (Gordon Murray Automotive). Σύμφωνα με τον εμπνευστή του ο στόχος είναι το T.50 να γίνει το πιο οδηγοκεντρικό super car του κόσμου.

Αυτό για να επιτευχθεί θα πρέπει, μεταξύ άλλων και το βάρος του να κρατηθεί όσο πιο χαμηλά γίνεται. Ο ίδιος ο Murray κάνει λόγο για 980 κιλά και μάλιστα όχι για μια γυμνή εκδοχή του αλλά για μια κανονική η οποία θα είναι άνετη, πρακτική και κατάλληλη για καθημερινή χρήση.

Μάλιστα ο Gordon Murray λέει πως ο περιορισμός του βάρους δεν πρόκειται να έρθει μόνο με τη χρήση εξωτικών, ελαφριών υλικών, αλλά χρειάζεται προσήλωση και βαθιά γνώση και κατανόηση του αντίστοιχου σχεδιασμού και πως στην περίπτωση του Τ.50 κάθε 100 PS θα έχουν να μετακινήσουν μόλις 150 kg του αυτοκινήτου.

Τo νέο δημιούργημα του Gordon Murray θα έχει μήκος που δεν θα ξεπερνά τα 4,4 m, ενώ θα διαθέτει χώρους για τρείς συνολικά επιβάτες και τις αποσκευές τους. Θα έχει εξελιγμένη αεροδυναμική με ανεμιστήρα στο πίσω μέρος, χαμηλό απόβαρο και θα είναι πλήρως επικεντρωμένο στον οδηγό. Μάλιστα θα υπάρχουν διαφορετικά αεροδυναμικά προφίλ.

Στο χαμηλότερο το downforce θα μειώνεται κατά 10% για μεγαλύτερες ταχύτητες στην ευθεία, στο υψηλότερο θα αυξάνεται κατά 30% για καλύτερο κράτημα στις στροφές, ενώ στο V-Max θα συνδράμει η 48βολτη μίζα/ γεννήτρια για μέγιστη ισχύ στους 700 PS. Τo Τ.50 θα κατασκευαστεί μόλις 100 φορές με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται το 2022 σε τιμή περίπου 2,3 εκατομμυρίων ευρώ.