Το Volkwagen ID.2 έρχεται το 2025, αλλά με «ταβάνι» τις 25.000 ευρώ


Ο νέος επικεφαλής του brand, Thomas Schafer, ξεκαθάρισε ότι είναι αδύνατο να εφαρμοστεί η επιθυμητή τιμή των 20.000 ευρώ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/8/2022

Ο Herbert Diess αποχωρεί από τη θέση του CEO του ομίλου Volkswagen την 1η Σεπτεμβρίου, έχοντας παραιτηθεί από τις 23 Ιουλίου και μαζί του... εξαφανίζεται και η πιθανότητα χαμηλής τιμής για το ID.2.

Ο απερχόμενος επικεφαλής του ομίλου είχε θέσει ως στόχο το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, που θα αντικαταστήσει το Polo, να κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ. Προσπάθησε να υλοποιήσει την υπόσχεσή του, ακόμα και όταν στα τέλη του 2019, κορυφαία στελέχη του γκρουπ ξεκαθάριζαν ότι πολύ δύσκολα αυτό θα είναι εφικτό.

Πλέον, υπάρχει και η επίσημη επιβεβαίωση. «Το ID.2 θα έρθει το 2025. Είναι ένα όχημα που θα κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ. Με ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο, ωστόσο, δεν πρέπει να προσέχετε μόνο την τιμή αγοράς, αλλά και το λεγόμενο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Με ένα ηλεκτρικό όχημα, είναι ήδη περίπου 20% λιγότερα από αυτά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης», τόνισε με συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό «electrified» ο νέος επικεφαλής της Volkswagen, Thomas Schafer.

Η εξήγησή του για το «άλμα» των 5.000 ευρώ ήταν ξεκάθαρη: «Αν κοιτάξει κανείς τις αυξήσεις των τιμών, τότε αυτομάτως το επιθυμητό ποσό των 20.000 ευρώ μετατρέπεται σε 25.000. Το πόσο ακριβώς θα κοστίσει, μένει να αποδειχθεί. Με τα τρέχοντα δεδομένα, δύσκολα μπορείς να προβλέψεις κάτι με ασφάλεια. Έχουμε από τη μία το κόστος των υλικών κατασκευής αλλά και το κόστος εργασίας».

Ωστόσο, ο Schafer δεν έκρυψε την αισιοδοξία του για το συσχετισμό τιμών ανάμεσα στα EV και τα αυτοκίνητα με «θερμικούς» κινητήρες. «Το ερώτημα είναι πότε θα φτάσουμε στην εξίσωση των τιμών μεταξύ e-mobility και κινητήρων εσωτερικής καύσης; Μέχρι στιγμής είπαμε ότι αυτό θα γίνει στα μέσα της δεκαετίας. Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: όταν έρθει η κοινοτική οδηγία EU 7, θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της τιμής των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα παραμένουν και προβληματίζουν τον Schafer: «Μπορεί η κατάσταση με τα chips να παρουσιάζει βελτίωση, αλλά το ζήτημα θα μας απασχολεί για αρκετό καιρό, χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς πώς θα εξελιχθεί».

Ανέδειξε, πάντως, τα προβλήματα που υπάρχουν στα logistics: «Στο Μεξικό, τα αυτοκίνητα που παράγονται εντός της χώρας, δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να μεταφερθούν από το εργοστάσιο στην αγορά, εξαιτίας της έλλειψης φορτηγών. Επιπλέον, πρόβλημα υπάρχει και στη ναυτιλία, ορισμένα πλοία είχαν κολλήσει στο λιμάνι της Σαγκάης. Δεν υπάρχει αμφιβολία: οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού εξακολουθούν να βρίσκονται υπό πίεση».

Πηγή: Electrified