Toyota: Αναβαθμίζει το Σύστημα Ασφάλειας Προ-Σύγκρουσης


Η Toyota Motor Corporation (TMC) ανακοίνωσε ότι έχει δώσει στο Σύστημα Ασφαλείας Προ-Σύγκρουσης - Pre-crash Safety System την ικανότητα να προσδιορίζει -παγκόσμια πρωτιά (1)- εάν τα μάτια του οδηγού είναι επαρκώς ανοιχτά.
  • 25/1/2008
Η Toyota Motor Corporation (TMC) ανακοίνωσε ότι έχει δώσει στο Σύστημα Ασφαλείας Προ-Σύγκρουσης - Pre-crash Safety System την ικανότητα να προσδιορίζει -παγκόσμια πρωτιά (1)- εάν τα μάτια του οδηγού είναι επαρκώς ανοιχτά. Η TMC πιστεύει ότι αυτή η επαναστατική εξέλιξη στην παρακολούθηση του οδηγού, παράλληλα με την τρέχουσα ικανότητα του συστήματος να προσδιορίζει την κατεύθυνση του προσώπου του, θα παίξει σημαντικό ρόλο στη μείωση των ζημιών που σχετίζονται με τα ατυχήματα. Η λειτουργία παρακολούθησης των ματιών, που θα προσφέρεται σε μοντέλα προγραμματισμένα να κυκλοφορήσουν στην Ιαπωνική αγορά στο άμεσο μέλλον, χρησιμοποιεί μία κάμερα παρακολούθησης του οδηγού και έναν υπολογιστή με λογισμικό επεξεργασίας εικόνας, προκειμένου να προσδιορίζει τη θέση των άνω και κάτω βλεφάρων του οδηγού. Αν το Σύστημα Ασφαλείας Προ-Σύγκρουσης - Pre-crash Safety System ανιχνεύσει ότι επίκειται σύγκρουση και παράλληλα διαπιστώσει ότι τα μάτια του οδηγού δεν είναι επαρκώς ανοιχτά ? ή, χρησιμοποιώντας τη μέχρι τώρα λειτουργία παρακολούθησης προσώπου, διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν κοιτάζει μπροστά ? προειδοποιεί τον οδηγό νωρίτερα από συνήθως. Η TMC πιστεύει ότι η εξέλιξη τεχνολογιών εκτίμησης της κατάστασης του οδηγού είναι απαραίτητη για τη βελτίωση των συνολικών επιδόσεων ασφαλείας των οχημάτων, καθώς αυτή θεωρείται βασικός παράγοντας οδικής ασφάλειας, λόγω του ότι το ανθρώπινο σφάλμα αποτελεί την κύρια αιτία των τροχαίων ατυχημάτων (2). Η TMC, επομένως, έχει δεσμευτεί στην εξέλιξη τέτοιων τεχνολογιών για στην περαιτέρω αναβάθμιση του Συστήματος Ασφαλείας Προ-Σύγκρουσης (Pre-crash Safety System) και άλλων τεχνολογιών ασφαλείας. Στο πλαίσιο των προσπαθειών της για την υλοποίηση της βιώσιμης κινητικότητας (mobility), η TMC στοχεύει να ενισχύσει τις πρωτοβουλίες της οδικής ασφάλειας στο μέλλον, με: 1) την εξέλιξη ακόμα ασφαλέστερων οχημάτων και τεχνολογιών βασισμένων στη Φιλοσοφία Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Ασφάλειας της TMC (3), 2) τη συμμετοχή στη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος οδικής κυκλοφορίας και 3) με δραστηριότητες σχεδιασμένες για να εκπαιδεύουν τους πολίτες στον τομέα της οδικής ασφάλειας, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην πλήρη εξάλειψη των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, που αποτελεί την υπέρτατη ελπίδα μιας κοινωνίας που εκτιμά την αξία της αυτοκίνησης. 1. Από το Δεκέμβριο του 2007, σύμφωνα με έρευνα της TMC. 2. Σύμφωνα με μία αναφορά του 2005 από το Ιαπωνικό Ινστιτούτο Έρευνας Τροχαίων Ατυχημάτων & Ανάλυσης Δεδομένων ( Traffic Accident Research & Data Analysis). 3. Η τεχνολογία ασφαλείας και η φιλοσοφία εξέλιξης οχημάτων της TMC, που στοχεύουν στη δημιουργία οχημάτων τα οποία δεν προκαλούν ατυχήματα, συνδυάζοντας τεχνολογίες και συστήματα ασφαλείας για την επίτευξη της βέλτιστης υποστήριξης του οδηγού με βάση τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Χρονικό Εξέλιξης του Προηγούμενου Συστήματος Ασφαλείας Προ-Σύγκρουσης (Pre-crash Safety System)
  • Φεβρουάριος 2003: Δημιουργία του πρώτου στον κόσμο Συστήματος Ασφάλειας Προ-Σύγκρουσης που χρησιμοποιεί ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για ανίχνευση αντικειμένων και άλλων οχημάτων στο δρόμο, για μείωση ζημιών από σύγκρουση.
  • Αύγουστος 2003: Προστίθενται Φρένα Προ-Σύγκρουσης, που ενεργοποιούνται όταν ο οδηγός δεν αντιδρά έγκαιρα.
  • Ιούλιος 2004: Υιοθετείται μέθοδος επεξεργασίας εικόνας ?Image Fusion?, που συνδυάζει πληροφορίες εικόνας από κάμερα με πληροφορίες ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος.
  • Mάρτιος 2006: Υιοθετείται κάμερα τοποθετημένη στην κολόνα του τιμονιού για τον προσδιορισμό της κατεύθυνσης του προσώπου του οδηγού, ώστε οι πληροφορίες της κατάστασης του οδηγού να λαμβάνονται υπόψη μαζί με αυτές για τα οχήματα και τα άλλα εμπόδια του δρόμου.
  • Σεπτέμβριος 2006: Προστίθεται βελτιωμένο ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος και νέα στερεοσκοπική κάμερα για ανίχνευση πεζών και υποστήριξη του οδηγού στους ελιγμούς αποφυγής μιας σύγκρουσης, καθώς και πίσω ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για την ανίχνευση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω.