Toyota bZ5: Πότε έρχεται ο ηλεκτρικός αντίπαλος του Volkswagen Aero B


Το ηλεκτρικό crossover bZ4X είναι ένα βήμα πριν το λανσάρισμά του στην Ευρώπη και μετά από λίγα χρόνια θα ακολουθήσει το ηλεκτρικό σεντάν bZ5. Πότε έρχεται και όλα όσα γνωρίζουμε ως τώρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/5/2022

Οι Ιάπωνες της Toyota βρίσκονται σε δημιουργικό οργασμό νέων μοντέλων, κάνοντας επίθεση σε όλα τα μέτωπα. Σκεφτείτε τα συμβατικά νέα Aygo X και Yaris Cross, αλλά και το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό crossover bZ4Xπου πρόκειται να λανσαριστεί φέτος.

Και αν μέχρι πρότινος, η Toyota ήθελε να αποκηρύξει την ηλεκτροκίνηση δια στόματος του ίδιου του Akio Toyoda, η ολοκληρωτική επίθεσή της ξεκινά με ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες. Πριν από λίγους μήνες στο τέλος του 2021, ο Akio Toyoda παρουσίασε το αναλυτικό πλάνο «εξηλεκτρισμού» της ιαπωνικής εταιρείας με 30 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το τέλος της δεκαετίας.

Ανάμεσα στα πολλά μοντέλα που παρουσιάστηκαν στην εν λόγω εκδήλωση ήταν και ένα αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν με την ονομασία bZ SDN Concept. Αυτό, στην έκδοση παραγωγής του που θα έρθει το 2025, δεν θα είναι άλλο από το μελλοντικό Toyota bZ5.

Οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες του νέου Toyota bZ5 μας έρχονται από την Κίνα, όπου διέρρευσαν στο διαδίκτυο, προφανώς ενώ το ιαπωνικό ηλεκτρικό μοντέλο βρισκόταν εκεί για δοκιμές εξέλιξης. Αν παρατηρήσουμε καλά το αμάξωμα, φαίνεται αυτό να βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, με τα εμπρός και πίσω φώτα παραγωγής και τις ενσωματωμένες χειρολαβές να έχουν τοποθετηθεί κανονικά.

Στιλιστικά, οι γραμμές του ακολουθούν αυτές του crossover bZ4X με μοντέρνο στιλ, κλειστή μάσκα και τους λεπτούς LED προβολείς που ενώνονται με μια πολύ λεπτή φωτεινή μπάρα. Η αεροδυναμική σχεδίαση είναι εμφανής, με ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της αεροδυναμικής απόδοσης. Συνολικά, το αμάξωμα θυμίζει αρκετά τη σιλουέτα του Tesla Model 3, ξεφεύγει από την ιδέα ενός παραδοσιακού σεντάν και έχει πολλά στοιχεία από crossover, με επιπλέον ύψος από το έδαφος και ψηλή γραμμή παραθύρων, αλλά χωρίς να φτάνει στα χωράφια των SUV.

Η Toyota κατοχύρωσε την εμπορική ονομασία bZ5 τον Οκτώβριο του 2020. Ο μεγάλος αντίπαλος του Volkswagen Aero B, το οποίο θα προηγηθεί στην αγορά, θα βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα της Toyota, την αρχιτεκτονική e-TGNA. Αυτή μπορεί να φιλοξενήσει μια μεγάλη μπαταρία μεταξύ των δύο αξόνων και έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει έναν μονό ηλεκτροκινητήρα ή σύνολο με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση. Η μπαταρία έχει σχεδιαστεί ως μέρος του πλαισίου και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του και η θέση της χαμηλά στο δάπεδο προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους, ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες και υψηλή ακαμψία του πλαισίου.

Αν κρίνουμε από το ομογάλακτο τεχνικά bZ4X που αναμένεται να λανσαριστεί φέτος, η ισχύς θα ποικίλει από 150 kW (204 PS) στην έκδοση με μονό ηλεκτροκινητήρα έως τα 217 PS με δύο ηλεκτροκινητήρες. Στο Toyota bZ4X η μπαταρία και στις δύο περιπτώσεις έχει ενεργειακή χωρητικότητα 71,4 kWh και εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία που ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP.