Toyota GR010 Hybrid: To όπλο της Toyota για το Le Mans! (βίντεο)


Και ιδού, το GR010 Hybrid αποκαλύφθηκε! Το νέο αγωνιστικό των Ιαπώνων, που θα αντικαταστήσει το TS050 Hybrid στα πρωταθλήματα αντοχής, θα φέρει twin turbo κινητήρα V6, χωρητικότητας 3,5 λίτρων!

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 16/1/2021

Η πρόταση της Toyota για την κατηγορία Le Mans Hypercar θα είναι -με βάση τους νέους κανονισμούς- ελαφρά πιο αδύναμη και βαριά από τα πρωτότυπα της κατηγορίας LMP1 που αντικαθιστά. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν κάνει το GR010 Hybrid λιγότερο εντυπωσιακό, ως όχημα. Μετά από 19 μήνες εξέλιξης, ήρθε η ώρα της αποκάλυψης, με τους Ιάπωνες να ανοίγουν τα χαρτιά τους για το νέο αυτό αγωνιστικό.

Αναφορικά με το σύστημα πρόωσης, είναι προφανώς υβριδικό. Αποτελείται όμως από ένα αισθητά μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα 3,5 λίτρων (έναντι 2,4), με έξι κυλίνδρους σε διάταξη V και με διπλά turbo. Παράλληλα με αυτόν, ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας 272 ίππων βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα, ώστε να κινεί τους αντίστοιχους τροχούς. Συνολικά η ισχύς δεν μπορεί να ξεπεράσει τους 680 ίππους, με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς. Τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ωστόσο, μπορούν ανά πάσα στιγμή να ελέγχουν το ποσοστό ισχύος του κάθε κινητήρα, ώστε να διατηρούν σταθερά τη μέγιστη δυνατή ισχύ.

Οπτικά δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις από αυτό που είχαμε δει και παλαιότερα. Φυσικά θα είναι κλειστό, είναι όμως πολύ πιθανό να κυκλοφορήσει και σε ανοικτή εκδοχή στην πολιτική του έκδοση, αφού σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, ο κάθε κατασκευαστής οφείλει να κατασκευάσει τουλάχιστον 20 αντίτυπα με άδεια χρήσης δρόμου για να πάρει την ομολογκασιόν. Αξίζει να σημειωθεί πως το μήκος του αυτοκινήτου είναι 25 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο από αυτό του TS050 Hybrid. Αντίστοιχα είναι 10 εκατοστά φαρδύτερο και πιο ψηλό, όντας μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις.

Μία ακόμη σημαντική διαφορά είναι πως δεν μπορεί να μεταβάλλει την αεροδυναμική του συμπεριφορά, καθώς κάτι τέτοιο αντιβαίνει στους νέους κανονισμούς. Τα νέα Hyperars μπορούν να ρυθμίζουν μόνο την πίσω αεροτομή, απαιτώντας ουσιαστικά από τους κατασκευαστές να βρουν εξαρχής μία χρυσή τομή μεταξύ υψηλής αρνητικής άντωσης και χαμηλής αεροδυναμικής οπισθέλκουσας.

Πλέον, το μόνο που μένει είναι να δούμε και τις εκδόσεις δρόμου του GR010 Hybrid, για τις οποίες είμαστε σίγουροι πως πολλοί θα τις ονειρευτούν αλλά λίγοι τελικά θα τις αποκτήσουν.