Toyota RAV4 Plug-in Hybrid: Με 306 ίππους και κατανάλωση 1,0 λίτρου!


Η Toyota παρουσίασε επίσημα το καινούργιο RAV4 Plug-in Hybrid το οποίο το θεωρεί ως την τεχνολογική κορωνίδα στην γκάμα των μοντέλων της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 15/9/2020

Η Plug-in Hybrid έκδοση του νέου RAV4 αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της, τουλάχιστον υπό την άποψη ότι διαθέτει τα όλα τα συστήματα προστασίας του περιβάλλοντος, των επιβατών, των πεζών και των δικυκλιστών. Όμως δεν είναι μόνο αυτά. Χάρη στην αλλαγή στην εικόνα της εταιρείας, την οποία επιθυμεί και εφαρμόζει ο ίδιος ο Πρόεδρός της, το RAV4 PHEV προσφέρει μεγάλη ιπποδύναμη και καλές επιδόσεις.

Η νέα έκδοση του μοντέλου διαθέτει το καινούργιο (τέταρτης γενιάς, όπως το χαρακτηρίζουν) σύστημα υβριδικής διάταξης που έχουν εξελίξει οι άνθρωποι της Toyota. Αυτό είναι μικρότερο σε διαστάσεις και βάρος από πριν και αποτελείται από τον χωρητικότητας 2,5 λίτρων ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (που ονομάζουν «Dynamic Force») και από δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ως αναμενόμενο, λειτουργεί σε κύκλο θερμοδυναμικό κύκλο «Atkinson» και αποδίδει μέγιστη ισχύ 185 PS/6.000. Στο RAV4 Plug-in Hybrid, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 182 PS (έναντι 120 PS στο RAV4 Hybrid) και ο πίσω μέγιστη ισχύ 54 PS (όπως και στο RAV4 Hybrid). Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του υβριδικού συστήματος στο νέο Toyota RAV4 Plug-in Hybrid είναι 306 PS. Σε σχέση με αυτή του RAV4 Hybrid (σημ.: 218 PS), είναι κατά 38% μεγαλύτερη.

Η συστοιχία μπαταριών που διαθέτει το αυτοκίνητο αποτελείται από 96 στοιχεία. Είναι ιόντων λιθίου και βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμά του, ώστε να μην επηρεάζεται η ευρυχωρία των επιβατών και του χώρου αποσκευών. Είναι χωρητικότητας 18,1 kWh και τάσης 355,2 V και μπορούν να φορτίσουν πλήρως σε 2,5 ώρες, μέσω παροχής 230 V/32 A. Σύμφωνα με την Toyota, το RAV4 Plug-in Hybrid μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έχοντας μια θεωρητική αυτονομία 75 km (κατά το πρωτόκολλο «WLTP»). Όταν κινείται μόνο εντός πόλης, η απόσταση αυτή αυξάνεται στα 98 km (κατά «WLTP»).

Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του νέου μοντέλου είναι μόλις 1,0 l/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 22 g/km (τιμές βάσει «WLTP»). Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του, το RAV4 Plug-in Hybrid επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 6,0 sec (κατά 2,1 sec ταχύτερα από το RAV4 Hybrid). Με ενεργοποιημένη τη λειτουργία «EV» (αμιγώς ηλεκτροκίνητο), για την αντίστοιχη διαδικασία χρειάζεται 10,0 sec. Να σημειώσουμε σε αυτή την περίπτωση (επιλογή «EV»), η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 135 km/h.

To RAV4 Plug-in Hybrid διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης «AWD-i», στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον πίσω άξονα αναλαμβάνει να δώσει κίνηση στους εκεί τροχούς, όποτε το απαιτήσουν οι συνθήκες. Το σύστημα έχει και τη λειτουργία «Trail Mode» την οποία επιλέγει ο οδηγός και η οποία αυξάνει την ικανότητα κίνησής του εκτός δρόμου ή σε επιφάνεια με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.

Τέλος, το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό. Διαθέτει το σύστημα «Toyota Safety Sense» που –μεταξύ άλλων– περιλαμβάνει Pre-Collision System με Pedestrian Detection, Dynamic Radar Cruise Control («DRCC»), Lane Departure Alert με Steering Assist («LDA w/SA»), Automatic High Beam («AHB»), Lane Tracing Assist («LTA ]), Road Sign Assist («RSA»), Rear Cross Traffic Braking («RCTB») και το σύστημα Front and Rear Parking Assist με Automated Braking.