Toyota Starlet TRD: Ο προτελευταίος Samurai


To Toyota GR Yaris έχει αποκτήσει φανατικούς φίλους σε όλον τον κόσμο. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη παράδοση της ιαπωνικής εταιρείας στη δημιουργία σπορ εκδόσεων των –κατά τα άλλα– μικρών μοντέλων της. Όπως το Starlet, για παράδειγμα.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/12/2023

Το Starlet έχει αφήσει έντονο το αποτύπωμά του στην ιστορία της Toyota. Επίσης, αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά οχήματα στην ελληνική αγορά, διαχρονικά. Μάλιστα, στους μεγαλύτερους σε ηλικία, είναι έντονη στη μνήμη τους η εικόνα του στα στροφιλίκια των ειδικών διαδρομών στα βουνά μας.

Το Toyota StarletTRD ήταν μια ειδική έκδοση η οποία είχε σκοπό τις καλύτερες επιδόσεις, ενώ αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία αγωνιστικών οχημάτων του μοντέλου.

Οι άνθρωποι του τμήματος ToyotaRacing Department δημιουργούσαν εξαρτήματα τόσο για τα μηχανικά μέρη του όσο και για το αμάξωμα, χάρη στα οποία το Starlet μετατρεπόταν σε ένα αυτοκίνητο ικανό να σημειώνει πολύ καλές επιδόσεις.

Το supermini μοντέλο της Toyota διατίθετο και με turboκινητήρα από την τρίτη γενιά του (η οποία παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1984). Αυτή η έκδοση (Starlet Turbo S και Starlet Turbo R, η δεύτερη με φτωχότερο εξοπλισμό), άρχισε να πωλείται το 1986.

Προοριζόταν κυρίως για την ιαπωνική αγορά, διέθετε και την ημιενεργητική ανάρτηση τεχνολογίας TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension) και χρησιμοποιήθηκε στο motorsport. Αρχικά, ο χωρητικότητας 1,3 λίτρων κινητήρας απέδιδε 102 PS, ενώ αργότερα έφτασε στους 110 PS.

Η επιτυχία αυτής έκανε τους ανθρώπους της εταιρείας να διατηρήσουν την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή και στις μετέπειτα γενιές του μοντέλου.

Τον Δεκέμβριο του 1989 παρουσιάστηκε η τέταρτη κατά σειρά και το 1990 άρχισε η διάθεση του Starlet GT Turbo με τον 1.3 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα να αποδίδει 135 PS. Το 1996, όταν πλέον υπήρχε στην πέμπτη γενιά του, παρουσιάστηκε το Starlet Glanza V, o κινητήρας του οποίου απέδιδε 140 PS. Το μοντέλο αντικαταστάθηκε το 1999 από το Yaris.