Τροχαίο στη Βουλή: Σε κακούργημα να μετατραπεί η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου προτείνουν οι εκπαιδευτές


Αναθεώρηση του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ., προτείνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Οδήγησης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της εγκατάλειψης θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων.

  • 22/3/2021

Ξεκάθαρη θέση, αναφορικά με το πρόσφατο τροχαίο έξω από την Βουλή που είχε ως αποτέλεσμα τον άδικο θάνατο ενός νεαρού, όταν η μοτοσυκλέτα του συγκρούστηκε σφοδρά με υπηρεσιακό αυτοκίνητο και εγκαταλείφθηκε στην άσφαλτο βαριά τραυματισμένος, παίρνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΣΕΟ).

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του: «Θα πρέπει να τελειώνουμε επιτέλους με τα λεγόμενα "ατυχήματα" στον δρόμο, καθώς οι λέξεις είναι σύμβολα, και τα σύμβολα που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε ένα γεγονός  δίνουν χαρακτήρα σε αυτό και επηρεάζουν την κατανόησή του, τις ενέργειες που ακολουθούν αυτό, αλλά και τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Έτσι, τα τροχαία συμβάντα μπορεί να είναι είτε ατυχήματα είτε δυστυχήματα και ενίοτε, θα συμπληρώσουμε, δολοφονικές πράξεις. Και το μόνο προφανές είναι πως το τροχαίο με τον 23χρονο Ιάσονα ΔΕΝ αποτελεί ατύχημα».

Ο ΠΣΕΟ δηλώνει πώς ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα πρέπει να ισχύει για όλους και πρωτίστως για εκείνους οι οποίοι είναι εντεταλμένοι από την πολιτεία για τον έλεγχό του: 

«Η πυραμίδα της σειράς προτεραιότητας ορίζει στην  δεύτερη θέση τα οχήματα άμεσης ανάγκης, όχι εξ οφίτσιο, αλλά για την εκτέλεση ή αντιμετώπιση εκτάκτων επειγόντων συμβάντων, με την απαράβατη όμως υποχρέωση να χρησιμοποιούν τις ηχητικές (σειρήνα) ή φωτεινές (φάρους) προειδοποιήσεις, ώστε να προφυλαχθούν οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου» συνεχίζει ο ΠΣΕΟ, απευθύνοντας ένα ερώτημα:

«Ποιά λοιπόν η μοίρα της Οδικής Κυκλοφορίας, όταν οι διορισμένοι από την πολιτεία "προστάτες" της, αμελούν ή παραβλέπουν τον Κώδικά της;»

Οι εκπαιδευτές οδηγών τονίζουν πώς πρέπει να εκλείψουν από την κοινωνία της κυκλοφορίας:

«Η αντικοινωνική συμπεριφορά, ο άκρατος εγωισμός, η επίδειξη δύναμης και οι παραβατικές συμπεριφορές - όχι μόνο των ελεγχόμενων, αλλά και των ελεγκτών - που χρησιμοποιούν τον δρόμο» και καταλήγει με μια πρόταση:

«Σε αυτήν την κατεύθυνση, οφείλουμε τέλος να προσθέσουμε ότι η τροποποίηση του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ. είναι σήμερα όσο ποτέ επιτακτική. Διότι η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου στον δρόμο, από τον ή τους οδηγούς που ενεπλάκησαν σε αυτό, δε θα έπρεπε να θεωρείται πλημμέλημα αλλά κακούργημα».