Volvo City Safety: Tεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος (VOLVO)


Αρχίζοντας από το Νέο XC90, η Volvo χρησιμοποιεί τον όρο City Safety για να περιγράψει όλες τις τεχνολογίες αυτόματης πέδησης στα οχήματά της.

  • 11/12/2014

Με το λανσάρισμα του Νέου Volvo XC90, η Volvo Cars χρησιμοποιεί πλέον τον όρο City Safety ως γενική ονομασία για όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος της μάρκας.

Οι κορυφαίες και διαρκώς εξελισσόμενες τεχνολογίες αποτροπής ή μετριασμού συγκρούσεων, οι οποίες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του Νέου XC90, περιλαμβάνουν μία ακόμα παγκόσμια πρωτιά της Volvo: το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα, σε περίπτωση αυξημένου κίνδυνου για τα δύο οχήματα.

Ήταν το 2006, όταν παρουσιάστηκε και καθιερώθηκε ως στάνταρ το πρώτο σύστημα υποστήριξης πέδησης. Ανάμεσα στις επαναστατικές τεχνολογίες που ανέπτυξε είναι και το City Safety, το οποίο στην αρχική του μορφή λανσαρίστηκε το 2008, ως λύση για το αυτόματο φρενάρισμα στις χαμηλές ταχύτητες. Γνώρισε τεράστια επιτυχία και αντιγράφηκε από πολλές εταιρείες.

Τώρα πλέον, το City Safety αποκτά έναν εκτεταμένο ρόλο ως γενική ονομασία για όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος της Volvo Cars. Το σύστημα λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες πάνω από 4 χλμ./ώρα.

Αυτόματο φρενάρισμα στις διασταυρώσεις

Το Νέο Volvo XC90 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με τεχνολογία που φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, σε περίπτωση αυξημένου κίνδυνου για τα δύο οχήματα. Αυτή είναι μια συνηθισμένη περίπτωση σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις μέσα στην πόλη, αλλά και σε λεωφόρους όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο. Το Νέο Volvo XC90 ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσει τις επιπτώσεις της.

«Αυτή η παγκόσμια πρωτοπορία δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι νέες τεχνολογίες αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες. Η στρατηγική αυτή μας φέρνει όλο και πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου μας, με την ονομασία Vision 2020 (Όραμα 2020), που είναι το 2020 να μη σκοτώνεται ούτε να τραυματίζεται κανείς σοβαρά σε ένα καινούργιο Volvo», λέει η καθηγήτρια Λόττα Γιάκομπσον (Lotta Jakobsson), ειδική σε θέματα ασφάλειας στη Volvo Cars. Και συνεχίζει: «Το City Safety είναι ένα από τα πιο προηγμένα στάνταρ συστήματα αποτροπής σύγκρουσης που μπορεί να βρει κανείς σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Εντοπίζει οχήματα, ποδηλάτες (ή δικυκλιστές) και πεζούς σε συγκεκριμένες συνθήκες, ημέρα και νύχτα».

Αυτόματο φρενάρισμα με το City Safety

Σκοπός αυτού του προηγμένου συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος είναι να βοηθήσει τον οδηγό με ένα διαισθητικό σύστημα προειδοποίησης και ένα σύστημα υποστήριξης των φρένων. Αν επίκειται σύγκρουση, το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν ο οδηγός αποτύχει να ανταποκριθεί στην άμεση απειλή. Σκοπός είναι να αποτραπεί πλήρως η σύγκρουση ή να μειωθεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν περισσότερο πριν από τη σύγκρουση. Το σύστημα City Safety εντοπίζει:

• Οχήματα, μεταξύ αυτών και μοτοσικλέτες και ποδήλατα, που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση όταν ο οδηγός στρίβει αριστερά. Το City Safety ανιχνεύει τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσει τις επιπτώσεις της.

• Οχήματα, μεταξύ αυτών και μοτοσικλέτες που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Το City Safety μπορεί να αποφύγει σύγκρουση του αυτοκινήτου με το άλλο όχημα, αν η διαφορά ταχύτητας μεταξύ τους δεν υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα. Αν η διαφορά ταχύτητας είναι μεγαλύτερη, το αυτόματο φρενάρισμα συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες της σύγκρουσης.

• Ποδηλάτες που διασταυρώνονται με την πορεία του αυτοκινήτου ή μπαίνουν ξαφνικά μπροστά του. Ανάλογα με την περίπτωση, το City Safety μπορεί να αποφύγει τη σύγκρουση, αν η διαφορά ταχύτητας δεν υπερβαίνει τα 45 χλμ./ώρα. Αν η διαφορά ταχύτητας είναι μεγαλύτερη, το αυτόματο φρενάρισμα συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες της σύγκρουσης.

• Πεζούς, που πετάγονται μπροστά στο αυτοκίνητο. Το City Safety μπορεί να αποφύγει το ατύχημα σε ταχύτητες έως 45 χλμ./ώρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το αυτόματο φρενάρισμα συμβάλλει ώστε να περιοριστούν οι συνέπειες.

Ανίχνευση και στο σκοτάδι

Το City Safety βασίζεται σε μια συνδυασμένη μονάδα ραντάρ και κάμερας, ενσωματωμένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, εμπρός από τον εσωτερικό καθρέφτη. Η τελευταία τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος περιλαμβάνει μια εξυπνότερη και ταχύτερη μονάδα, με υψηλής ευαισθησίας κάμερα πολλών megapixels και αναβαθμισμένο έλεγχο της έκθεσης. Αυτό κάνει πιο αποτελεσματικό το σύστημα ανίχνευσης, και κατά συνέπεια και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ακόμα και όταν η οδήγηση γίνεται στο σκοτάδι.

Αποστολή του ραντάρ είναι να ανιχνεύει αντικείμενα εμπρός από το αυτοκίνητο και να προσδιορίζει τη θέση τους, την κίνησή τους και την απόσταση στην οποία βρίσκονται. Η κάμερα προσδιορίζει τι είδους αντικείμενο είναι. Η μονάδα παρακολουθεί συνεχώς το αντικείμενο - και μια κεντρική μονάδα ελέγχου αναλύει τα δεδομένα από κάμερα και ραντάρ για να αξιολογήσει τον κίνδυνο σύγκρουσης και να ενεργοποιήσει την πιο αποτελεσματική αντίδραση. Σε μια επικίνδυνη κατάσταση, ο οδηγός λαμβάνει μια ακουστική, σε συνδυασμό με μια απτική προειδοποίηση, με τη μορφή ενός στιγμιαίου παλμού στο φρένο, και μια φωτεινή ένδειξη που αναβοσβήνει στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Αν ο οδηγός αντιδράσει και αρχίσει να φρενάρει, το σύστημα είναι προγραμματισμένο να ‘συνδράμει’ αμέσως, ενισχύοντας τη δύναμη στα φρένα αν χρειαστεί. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου, ενεργοποιείται το αυτόματο φρενάρισμα. Η μέγιστη δύναμη στα φρένα εφαρμόζεται 1 δευτερόλεπτο περίπου πριν από την πρόσκρουση.

Αποφυγή ατυχημάτων σε πραγματικές συνθήκες

«Οι στατιστικές δείχνουν ότι ένα ποσοστό 90% περίπου όλων των ατυχημάτων οφείλονται στη διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Το City Safety, όμως, παραμένει σε επαγρύπνηση ακόμα και αν ο οδηγός δεν προσέχει ή είναι κουρασμένος, περιορίζοντας έτσι τα ποσοστά των ατυχημάτων. Έχουμε παρατηρήσει, για παράδειγμα, μια τεκμηριωμένη μείωση πάνω από 20% των συγκρούσεων στις χαμηλές ταχύτητες», λέει η Lotta Jakobsson.