VW: «Είναι πιο δύσκολο να σχεδιάσεις ένα μικρό αυτοκίνητο παρά ένα hypercar»


Ο επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Volkswagen δήλωσε ότι η δημιουργία της Bentley Batur ήταν σαν να... εκτελεί πέναλτι, ενώ το ID. 2all Concept τού έβαλε δύσκολα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN
  • 22/3/2023

Στις αρχές της χρονιάς, η Volkswagen ολοκλήρωσε τη μεταγραφή του Andreas Mindt από το τμήμα σχεδιασμού της Bentley, αντικαθιστώντας τον Jozef Kaban, αναλαμβάνοντας τα νέα του καθήκοντα στον όμιλο από την 1η Φεβρουαρίου. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Γερμανός εμπλέκεται στα σχεδιαστικά πλάνα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού έπαιξε σημαντικό ρόλο στον σχεδιασμό της πρώτης γενιάς του Tiguan και του Golf Mk7.

H Bentley Muliner Batur.
H Bentley Muliner Batur.

Εκτός αυτού, εργάστηκε και για την Audi, με προσωπικά του πρότζεκτ τα A1, Q3, Q8 και E-Tron GT, όπως φυσικά και το 1999 Bentley Hunaudieres concept. Σε μία συνέντευξή του στο περιοδικό Top Gear, ο Γερμανός σχεδιαστής αποκάλυψε ότι ο σχεδιασμός της Bentley Batur ήταν εξαιρετικά εύκολος, σε σχέση με το νεότερό του πρότζεκτ, το Volkswagen ID. 2all Concept.

Εξήγησε ότι η Batur ήταν ένα πολύ εύκολο εγχείρημα, γιατί πρόκειται για ένα φαρδύ και χαμηλό μοντέλο με μακριά μάσκα:

«Είναι σαν να χτυπάς πέναλτι στο ποδόσφαιρο χωρίς τερματοφύλακα. Είναι πολύ εύκολο. Πολύς κόσμος πιστεύει ότι οι σχεδιαστές των hypercar είναι ιδιοφυΐες, όμως είναι πραγματικά τόσο εύκολο. Για να δημιουργήσεις ένα αυτοκίνητο σαν το ID. 2all, πρέπει να δουλέψεις σκληρά, και οι περισσότεροι δεν το αντιλαμβάνονται αυτό. Είναι πιο δύσκολο στο να το σχεδιάσεις.

«Όταν κοιτάς μοντέλα σαν το Fiat Panda – αυτοί είναι οι ιδιοφυείς σχεδιαστές κατά τη γνώμη μου, όχι εκείνοι που σχεδιάζουν hypercars. Δε θέλω να πληγώσω κανέναν, όμως γνωρίζω καλά και τις δύο πλευρές του νομίσματος,» είπε ο Mindt.

Η εξέλιξη ενός μικρού και οικονομικού αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα απαιτητική, στην εποχή των οικονομικών περιορισμών και των ελλείψεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Το κόστος διατηρείται χαμηλό, περιορίζοντας τους σχεδιαστές, σε αντίθεση με τους δημιουργούς πιο ακριβών μοντέλων, όπως είναι για παράδειγμα τα hypercar όπως η Batur ή η Bugatti Chiron.

Ευτυχώς για την ίδια, η Volkswagen έχει εκτενή εμπειρία στη δημιουργία μικρών, οικονομικών μοντέλων. Το Lupo, το up!, το Polo, και το Beetle, είναι μερικά από τα πρώτα που έρχονται στο μυαλό, αποτελώντας μεγάλες επιτυχίες για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η VW τώρα, προσδοκεί να εισέλθει εκ νέου στην κατηγορία των ηλεκτρικών supermini, με το ID.2 να καταφτάνει στους καταλόγους της εταιρείας το 2025. Εκτός αυτού, ένα ακόμη φθηνότερο EV αναμένεται να κυκλοφορήσει από την αυτοκινητοβιομηχανία από το Wolfsburg αργότερα μέσα στη δεκαετία, που θα τοποθετηθεί κάτω από το ID.2 στην γκάμα της.