VW ID.2: Πόσο κοντά είμαστε στο ηλεκτρικό «Polo» των 20.000 ευρώ;


Η ημέρα που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απευθύνονται στους κοινούς θνητούς δεν είναι πολύ μακριά, βλέποντας το VW ID.2 να παίρνει σάρκα και οστά με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του ταλαντούχου σχεδιαστή Kleber Silva.

  • 19/4/2021

H πρόθεση της VW να δημιουργήσει μια ολόκληρη οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων, εξελίσσοντας προτάσεις οι οποίες θα απευθύνονται στους κοινούς θνητούς. Μπορεί, λοιπόν, το ID.3 να μην δικαιολογεί για την ώρα τον τίτλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου του λαού τον οποίο αναμένεται να διεκδικήσουν τα μικρότερα σε διαστάσεις και πιο προσιτά ID.1 και ID.2.

Το ερώτημα, λοιπόν, που μένει να απαντηθεί είναι το πόσο κοντά βρισκόμαστε στη υλοποίηση των μικρότερων και σημαντικά φθηνότερων ηλεκτροκίνητων VW, τα οποία θα μεταφέρουν στο γήπεδο των Γερμανών το χαμένο για την ώρα παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Αφορμή για την αναφορά μας στα ID.1 και ID.2 αποτέλεσε το σχεδιαστικό δημιούργημα του Kleber Silva με το οποίο ο ταλαντούχος designer επιχειρεί να αποτυπώσει το μέλλον ενός αυτοκινήτου που θα μπορούσε να αποτελέσει τη φυσική συνέχεια του σημερινού VW Polo.

Άλλωστε η ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης είναι η πρώτη που θα εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και εκείνη στην οποία η ηλεκτροκίνηση θα βρει πρόσφορο έδαφος ώστε να αναπτυχθεί προς όλες τις κατευθύνσεις.

Αφετηρία για την κατασκευή ενός προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης θα μπορούσε να είναι οι μικρότερης χωρητικότητας συσσωρευτές, οι οποίοι ούτως ή άλλως στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον θα κοστίζουν πολύ λιγότερο απ’ ότι σήμερα.

Μπαταρίες ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 35 με 50 kWh υπερκαλύπτουν τις ανάγκες ενός αυτοκινήτου που κινείται σε αστικό περιβάλλον και έχει ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε σημεία φόρτισης.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα που διαθέτει ο όμιλος VW είναι ο επιμερισμός του κόστους εξέλιξης, καθώς το ηλεκτροκίνητο ID.2 είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βρει μιμητές και στις υπόλοιπες φίρμες του ομίλου, από την Audi έως και την Seat.

Το παράδειγμα του VW e-up! είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων του ομίλου, δημιουργώντας την ελπίδα ότι δεν βρισκόμαστε πολύ μακριά από ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο supermini που δεν θα υπερβαίνει κατά πολύ τα 20.000 ευρώ.