VW ID. Life: Το νέο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της VW θα κοστίζει €20.000


Η Volkswagen μας δίνει μία πρόγευση από το μελλοντικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που θα έρθει το 2025 για να χωρέσει στην «ηλεκτρική» της γκάμα κάτω από τα ID.3 και ID.4. Τι νέο φέρνει το πρωτότυπο ID. Life.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/9/2021

Το ηλεκτρικό e-up! ήταν η πρώτη προσπάθεια της Volkswagen να φέρει ένα ολοκληρωμένο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης στους ευρωπαϊκούς δρόμους και για την επόμενη -και από την αρχή δουλεμένη υπό το πρίσμα του αμιγώς ηλεκτρικού- θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2025 που θα ακολουθήσει η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου ID. Life.

Το εν λόγω concept, που παρουσίασε σήμερα η Volkswagen στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, θα μπει στην παραγωγή το 2025 και θα τοποθετηθεί στη γκάμα της VW  κάτω από τα ID.3 και ID.4. Αντίθετα με τα μεγαλύτερα αδέλφια του, όμως, που έχουν την κίνηση στους πίσω τροχούς, το ID. Life έχει την κίνηση εμπρός. Μοιράζεται επίσης την ίδια πλατφόρμα με αυτά (MEB Entry), σε μία πιο «κοντή» έκδοση της τροποποιημένη ειδικά για αυτοκίνητα πόλης.

Η VW αναφέρει χαρακτηριστικά ότι σχεδίασε το πρωτότυπο ID. Life ως ένα «αυτοκίνητο πόλης με χαρακτήρα crossover». Μάλιστα, έχει και γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος ύψους 190 χιλιοστών μαζί με γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης 26 και 37 μοιρών αντίστοιχα.

Ο ηλεκτροκινητήρας του VW ID. Life αποδίδει 231 ίππους και 290 Nm ροπής που περνούν στους εμπρός τροχούς, τεράστια δύναμη για ένα αυτοκίνητο πόλης, η οποία κάνει το 0-100 να έρχεται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα και την τελική να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.

Η μπαταρία των 57 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων, κατά τον κύκλο WLTP. Υποστηρίζει μάλιστα, γρήγορη φόρτιση DC, η οποία δύναται να προσφέρει αυτονομία 163 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.

Είναι δε εξελιγμένο πλήρως σε πλατφόρμα ηλεκτρικού οχήματος, και επομένως είναι εξαιρετικά ευρύχωρο και πρακτικό παρά το μικρό του μέγεθος με μήκος μόλις 4.091 χιλιοστά, πλάτος 1.845 χιλ. και ύψος 1.599 χιλ.

Ένα επίσης εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ενώ είναι σημαντικά μικρότερο από ένα Golf Mk8, το μεταξόνιο του ID. Life (2.650 χιλιοστά) είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από αυτό του best-seller μοντέλου της VW, κάτι ενδεικτικό για το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Ο κλασικός χώρος αποσκευών πίσω διαθέτει 225 λίτρα, με έξτρα άλλα 108 κάτω από το πάτωμα φόρτωσης. Επιπλέον, το μικρό VW διαθέτει έναν χώρο αποθήκευσης 68 λίτρων στο εμπρός μέρος, όπου υπάρχει και επιπλέον χώρος με όγκο περίπου 8 λίτρων για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.

Την ίδια φουτουριστική και χρηστική εικόνα ακολουθεί και το εσωτερικό, με πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό να είναι η τσέπη της πόρτας, η οποία λειτουργεί ως επαγωγικό μέσο φόρτισης για smartphone. Το ID. Life επίσης δεν έχει κανονικούς πλαϊνούς καθρέφτες, αλλά κάμερες για καλύτερη αεροδυναμική, ενώ ακόμα και ο εσωτερικός καθρέπτης έχει αντικατασταθεί από κάμερα, με την εικόνα να δείχνει μια οθόνη εννέα ιντσών.

Από 20.000 έως 25.000 ευρώ το κόστος

Το ID. Life «ενσωματώνει τις τεχνολογίες της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση μαζί με την ποιότητα και τον premium χαρακτήρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, Ralf Brandstaetter κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου.

O διευθύνων σύμβουλος της VW, Ralf Brandstaetter παρουσιάζει το ID. Life (Photo Reuters).
O διευθύνων σύμβουλος της VW, Ralf Brandstaetter παρουσιάζει το ID. Life (Photo Reuters).

Όπως δήλωσε ο κ. Brandstaetter, έκδοση παραγωγής θα κοστίσει 20.000 έως 25.000 ευρώ!

Η κλιμάκωση της πλατφόρμας MEB που περιλαμβάνει μικρά αυτοκίνητα και η εξοικονόμηση κόστους που προέκυψε ήταν το «κλειδί που επέτρεψε την τιμολόγηση στην περιοχή των 20.000 ευρώ», πρόσθεσε.

Η συντομευμένη πλατφόρμα MEB θα παρέχει επίσης μικρά ηλεκτρικά μοντέλα τόσο για την μάρκα Skoda όσο και για την Cupra της Seat, είπε, προσθέτοντας ότι η οικογένεια των μικρών αυτοκινήτων «πιθανότατα» θα κατασκευαστεί στην Ισπανία.

«Σκοπεύουμε επίσης να επιλέξουμε ως έδρα την παραγωγή μπαταριών τη Ισπανία», δήλωσε ο Brandstaetter.