VW vs Tesla: Η μάχη για την υποδομή και τα δίκτυα ταχυφόρτισης


Η Volkswagen επενδύει στην ταχεία επέκταση του δικτύου γρήγορης φόρτισης για να καλύψει τη διαφορά με την Tesla. Πώς σχεδιάζει να το κάνει αυτό τα επόμενα χρόνια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/11/2021

Η Volkswagen  σχεδιάζει να διπλασιάσει άμεσα τον αριθμό του προσωπικού της στο τμήμα φόρτισης και ενέργειας, να αναπτύξει νέα τεχνολογία πληρωμών το επόμενο έτος και να συνάψει περισσότερες συμμαχίες για να αντιμετωπίσει την Tesla  σε ένα βασικό πεδίο μάχης στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, τις υποδομές φόρτισης.

Διασφαλίζοντας ότι θα υπάρχουν αρκετά σημεία ταχείας φόρτισης, αλλά και αρκετή ισχύς, για τα EV που θέλει να πουλήσει, η VW  ελπίζει να πείσει τους οδηγούς που ανησυχούν για τις μπαταρίες ότι μπορούν να εγκαταλείψουν οριστικά τα συμβατικά αυτοκίνητά τους και τα ορυκτά καύσιμα.

Για να πετύχει την «ηλεκτροκίνητη» φιλοδοξία της, η VW  προσέλαβε τη βετεράνο της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας Elke Temme, η οποία πέρασε σχεδόν δύο δεκαετίες στις γερμανικές εταιρείες ενέργειας RWE και Innogy, για να βοηθήσει την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αντιμετωπίσει την Tesla.

Η Elke Temme, επικεφαλής του τμήματος φόρτισης και ενέργειας του VW Group.
Η Elke Temme, επικεφαλής του τμήματος φόρτισης και ενέργειας του VW Group.

Η Elke Temme, που ανέλαβε τον περασμένο Ιανουάριο, σχεδιάζει να διπλασιάσει το προσωπικό της εταιρείας στο ευρωπαϊκό τμήμα φόρτισης και ενέργειας της VW, γνωστό ως Elli, σε περίπου 300 άτομα το 2022, έχοντας ήδη τριπλασιαστεί φέτος, όπως είπε σε συνέντευξή της στο Reuters.

«Επενδύουμε σε τεράστιους τομείς ανάπτυξης που δεν χρειάζεται πάντα να είναι κερδοφόροι αμέσως. Βλέπουμε πάντα αυτές τις επενδύσεις στο γενικό πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου μας», είπε. «Γι’ αυτό είναι το κλειδί η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης υποδομής».

Η VW  έχει απόλυτα έτοιμα τα επενδυτικά της σχέδια για EV και μπαταρίες έως το 2030, και σύμφωνα με ανάλυση του Reuters σχεδιάζει να δαπανήσει 35 δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες έως το 2025.

Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Volkswagen  στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, η Tesla, διαθέτει Superchargers υψηλής απόδοσης εδώ και χρόνια και έχει ένα παγκόσμιο δίκτυο περίπου 30.000 ταχυφορτιστών που, όπως η ίδια λέει, μπορεί να δώσει αυτονομία 200 χιλιομέτρων μέσα σε 15 λεπτά. Η αμερικάνικη εταιρεία δήλωσε τον Οκτώβριο ότι το δικό της δίκτυο διπλασιάστηκε τους τελευταίους 18 μήνες και θα τριπλασιαστεί τα επόμενα δύο χρόνια.

Η VW, από την άλλη, αναμένει ότι το δίκτυο των ταχυφορτιστών της θα τετραπλασιαστεί σε περίπου 45.000 έως το 2025, όταν και στοχεύει να προσπεράσει την Tesla ως τον παγκόσμιο ηγέτη της αγοράς EV με 18.000 φορτιστές EV στην Ευρώπη, 17.000 στην Κίνα και 10.000 στη Βόρεια Αμερική.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τον Μάρτιο δήλωσε ότι σχεδιάζει να δαπανήσει 400 εκατομμύρια ευρώ για την επέκταση του δικτύου γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη μέχρι τότε. Αλλά αυτό ίσως είναι μια σταγόνα στον ωκεανό σε σύγκριση με τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ που η Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμά ότι χρειάζονται κάθε χρόνο μέχρι το 2040 για να επεκτείνει την υποδομή φόρτισης στην ήπειρο, και για αυτό το λόγο αυξάνει την πίεση στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και στις κυβερνήσεις.

Στην Ευρώπη, ο Όμιλος VW είναι μέτοχος στην κοινοπραξία ταχείας φόρτισης της ΕΕ, Ionity, μαζί με τις BMW, Mercedes-Benz, Ford και Hyundai. Συνεργάστηκε επίσης με ενεργειακές εταιρείες όπως η ιταλική Enel, η βρετανική BP και η ισπανική Iberdrola για να καλύψουν τα γεωγραφικά κενά και να διαμορφώσουν το σχέδιο για το πώς μπορεί να κατανεμηθεί η χρηματοδότηση για την υποδομή ηλεκτρικών οχημάτων σε κλάδους.

Η Temme είπε ότι η VW σχεδιάζει να κάνει τους ταχυφορτιστές της διαθέσιμους για όλους τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, σε αντίθεση με την Tesla που μέχρι στιγμής διατηρεί το δίκτυο υπερτροφοδότησης μόνο για τους οδηγούς Tesla με εξαίρεση ένα πιλοτικό πρόγραμμα στην Ολλανδία.

«Ακολουθούμε μια διαφορετική προσέγγιση από την Tesla όσον αφορά την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης», δήλωσε η Temme. «Θέλουμε ένα ανοιχτό δίκτυο χρέωσης χωρίς διακρίσεις και θα αναπτύξει τις υπηρεσίες μας για να κάνει την προσφορά μας πιο άνετη, απλούστερη και ελκυστική».

Η VW ισχυρίζεται ότι η προσέγγισή της για την ανοιχτή για όλους φόρτιση σημαίνει ότι οι οδηγοί των EV της μπορούν να φορτίζουν σε περισσότερα από 250.000 υπάρχοντα δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, από διάφορους παρόχους με διάφορες ταχύτητες φόρτισης.