Χιλιάδες Peugeot SUV ψάχνουν τρόπο να φτάσουν στους αγοραστές τους


Οι εγκαταστάσεις της Stellanis στην Ανατολική Γαλλία έχουν γεμίσει, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που παράγονται να πρέπει να μετακινηθούν ακόμα και 50 km μακριά, για να βρουν χώρο στάθμευσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 24/11/2022

Οι σοβαρές ελλείψεις σε διάφορους «κρίκους» της εφοδιαστικής αλυσίδας εδώ και πολλούς μήνες, μπλοκάρουν την ολοκλήρωση της παραγωγής αυτοκινήτων και, αναπόφευκτα, οδηγούν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των παραγγελιών.

Ωστόσο, η Stellantis βρίσκεται ενώπιον ενός διαφορετικού προβλήματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, έχει ετοιμοπαράδοτα χιλιάδες αυτοκίνητα - ως επί το πλείστον Peugeot 3008 και 5008 - στο εργοστάσιό της στο Sochaux της Ανατολικής Γαλλίας, αλλά δεν βρίσκει τρόπο να τα μεταφέρει στους τελικούς προορισμούς τους.

«Υπάρχουν μεγάλα προβλήματα για την παράδοση νέων οχημάτων», τόνισε ο Jerome Boussard, εκπρόσωπος του εργατικού σωματείου CGT στο εργοστάσιο και πρόσθεσε: «Περίπου 4.000 είναι ακινητοποιημένα στο πάρκινγκ του εργοστασίου. Μάλιστα, χθες το μεσημέρι αναγκαστήκαμε να τα παρκάρουμε και εκτός των εγκαταστάσεων».

Πριν από λίγες μέρες, ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της Stellantis, Richard Palmer, εξήγησε ότι το πρόβλημα αφορά τα logistics. «Δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία, τρένα μεταφοράς αυτοκινήτων, φορτηγά και οδηγοί. Έτσι, δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στις μεταφορές».

Η Stellantis επιβεβαίωσε τα προβλήματα στις μεταφορές, αλλά δεν διευκρίνισε τον ακριβή αριθμό των οχημάτων που περιμένουν να μετακινηθούν. «Ο αριθμός τους διαφοροποιείται συνεχώς», ανέφερε ένας εκπρόσωπός της.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητά της αυξήθηκαν κατά 179.000 μονάδες φέτος και έφτασαν τις 275.000. Τα πιο σοβαρά προβλήματα αφορούν την Ευρώπη. Οι εγκαταστάσεις στο Sochaux προκαλούν το μεγαλύτερο «πονοκέφαλο», καθώς αποτελούν κόμβο διανομής ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων από διάφορα εργοστάσια της εταιρείας.

Η Stellantis προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάσταση και μία από τις λύσεις που υιοθετεί, σύμφωνα με τον ίδιο εκπρόσωπο, είναι ότι δίνει τη δυνατότητα στους εμπόρους να μεταβούν στη γαλλική πόλη και να παραλάβουν οι ίδιοι τα αυτοκίνητα.

Την ίδια στιγμή, η παραγωγή των Peugeot 3008 και 5008 συνεχίζεται κανονικά, σύμφωνα με τον Boussard. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι το μέγεθος του προβλήματος είναι τόσο μεγάλο, που η εταιρεία νοικιάζει χώρους πάρκινγκ ακόμα και σε απόσταση 50 km, προκειμένου να μπορέσει να «στεγάσει» εκεί τα ολοκαίνουρια οχήματα. Η ημερήσια παραγωγή του εργοστασίου «αγγίζει» τις 1.100 μονάδες.

Τα προβλήματα στα logistics δεν «αγγίζουν» μόνο τη Stellantis. Η παραγωγή αυτοκινήτων της Tesla το τελευταίο τρίμηνο ξεπέρασε κατά 22.000 μονάδες τις παραδόσεις στο αντίστοιχο διάστημα, με αποτέλεσμα να περιμένει ανάλογη κατάσταση και το τρέχον τρίμηνο. Ο οικονομικός της διευθυντής, Zachary Kirkhorn, τόνισε πριν από ένα μήνα ότι η εταιρεία προσπαθεί να εξασφαλίσει πλοία για να μεταφέρει αυτοκίνητα από τη Σανγκάη στην Ευρώπη, αλλά και φορτηγά για παραδόσεις σε συγκεκριμένες περιοχές των ΗΠΑ και της Γηραιάς Ηπείρου.

Πηγή: Bloomberg