«Χρυσή» χρονιά το 2017 για την Alfa Romeo


​ΟΙ GIULIA ΚΑΙ STELVIO ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ALFA ROMEO ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΤΟ 2017 ΚΑΤΑ 62%. ΣΥΝΟΛΙΚΑ 150.722 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΑΝ ΠΕΡΥΣΙ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.

  • 11/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤΟ: ALFA ROMEO

Η Alfa Romeo στηρίχθηκε στο λανσάρισμα νέων προϊόντων, όπως η Giulia και η Stelvio, προκειμένου να εμφανίσει μία εντυπωσιακή αύξηση της παραγωγής το 2017. Σκεφθείτε, δε, ότι οι παρακάτω αριθμοί δεν προέρχονται από την Fiat Chrysler Automobiles (άλλωστε η FCA δε δημοσιεύει τέτοια στοιχεία), αλλά από την Ιταλική Ομοσπονδία Μηχανικών Μετάλλου (FIM-CISL), η οποία ανακοίνωσε πως η Alfa Romeo διέθεσε συνολικά 150.772 αυτοκίνητα το 2017. Σε σχέση με το 2016, αυτός ο αριθμός είναι αυξημένος κατά 62% (ήτοι 57.605 αυτοκίνητα), αφού τότε πουλήθηκαν 93.117 οχήματα.

Πάντως, η αύξηση των ταξινομήσεων που προέρχεται από την παραγωγή των τριών ιταλικών εργοστασίων είναι μεν σημαντική, αλλά σύμφωνα με το... αφεντικό του ομίλου Sergio Marchionne αυτή η επίδοση έπρεπε να είναι υψηλότερη, αφού ο Ιταλός παράγοντας ήλπιζε οι πωλήσεις της Alfa Romeo να φτάσουν τις 170.000. Τελικά, κάτι τέτοιο δε συνέβη, με δεδομένο ότι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ήταν λιγότερες του αναμενόμενου, ακόμα κι αν οι παραδόσεις αυξήθηκαν από μόλις 516 το 2016 σε 12.031 το 2017!

Σε κάθε περίπτωση, η πιο βασική ανησυχία της Alfa Romeo εντοπίζεται στην αγορά της Κίνας, όπου η τελευταία νομοθέτηση, που προβλέπει τον περιορισμό της προώθησης αυτοκινήτων μέσω των εμπόρων, αναμένεται να έχει άμεσες συνέπειες. Αξίζει να σημειωθεί πως ο προηγούμενος Ιούλιος ήταν ο καλύτερος μήνας του 2017 στην Κίνα, καθώς πουλήθηκαν 3.331 αυτοκίνητα. Ωστόσο, έπειτα από τις τελευταίες νομοθετικές αλλαγές, για λογαριασμό της Alfa Romeo ταξινομήθηκαν το Νοέμβριο μόλις 410 μονάδες και άλλες 497 το Δεκέμβριο.

Τα σχέδια του 2014 από πλευράς Marchionne για την αναζωογόνηση της Alfa Romeo προέβλεπαν 400.000 πωλήσεις το 2018, αλλά όλα δείχνουν πως αυτός ο στόχος είναι απίθανο να γίνει εφικτός. Βέβαια, ένα αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να επηρεάσει -θετικά για την Alfa- την κατάσταση, είναι ένα μεγάλο SUV (μεγαλύτερο της Stelvio), αλλά κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να παρουσιαστεί πριν από το 2020.

Εντωμεταξύ, η 4C θα υποστεί αργότερα -μέσα στη νέα χρονιά- ένα facelift, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη μη υιοθέτηση ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων προς απογοήτευσιν των πιο παραδοσιακών φίλων της φίρμας.

Ως τελική σημείωση κρατήστε το εξής: Η Alfa Romeo ελπίζει πως η συνεργασία της με την ομάδα “Sauber F1” στη Formula 1 θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο σε σχέση με εκείνη την προωθητική ενέργεια του 2017, όταν το λογότυπο της εταιρείας κοσμούσε την αγωνιστική Ferrari SF70H.