Υβριδικά, ηλεκτρικά ή βενζίνοκίνητα: Τι επιλέγουν οι Ευρωπαίοι;


Πώς μοιράζονται οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2022 στην Ευρώπη ανάλογα με τον τύπο καυσίμου και ποια είναι η τάση που καταγράφουν τα στοιχεία του ACEA;

  • 12/5/2022

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα άγγιξαν το 10% σε πωλήσεις, τα υβριδικά συγκέντρωσαν 25,1%, ενώ τα παραδοσιακά βενζίνοκίνητα και πάλι κατέκτησαν την πρώτη θέση με συνεχώς μειούμενο ποσοστό όμως. Συγκεκριμένα τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν με κινητήρα βενζίνης έφτασαν το 36,0% σε μερίδιο αγοράς το πρώτο τρίμηνο του 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αν θέλαμε να βρούμε τον νικητή και τον τύπο καυσίμου που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη άνοδο αναφορικά με τις ταξινομήσεις του πρώτου τριμήνου του 2022, αυτός δεν θα ήταν άλλος από τα υβριδικά μοντέλα. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο αγοράς των υβριδικών οχημάτων αυξήθηκε σημαντικά, φτάνοντας το 25,1% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., από 20,9% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2021. Σημειώνουμε ότι αυτό το ποσοστό αφορά αποκλειστικά τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα και όχι τα plug-in hybrid, δηλαδή τα υβριδικά με μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης από πηγή ρεύματος (φορτιστή).

Οι ταξινομήσεις των νέων ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν επίσης σημαντικά κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους σε σχέση με την ίδια περσινή περίοδο, αγγίζοντας το 10% του συνόλου και ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά που απέσπασαν το 8,9% της αγοράς.

Βενζίνη και ντίζελ

Τα μοντέλα με βενζίνη και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς, ωστόσο, οι ταξινομήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με αθροιστικό μερίδιο 52,8%.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ε.Ε. συνέχισαν την πτωτική τους τροχιά, σημειώνοντας απότομη πτώση (-33,2%), φτάνοντας τις 378.009 μονάδες. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των ντίζελ μοντέλων συρρικνώθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο, από 40,8% πέρσι σε 36,0% φέτος. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο πωλήσεων με 808.039 μονάδες.

Η σταδιακή άνοδος των ηλεκτρικών

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με μπαταρία (BEV) στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 53,4%, φτάνοντας συνολικά τα 224.145 αυτοκίνητα.

Η μεγάλη όμως άνοδος καταγράφεται στην περίπτωση των υβριδικών. Με 563.030 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ήταν ο πιο κοινός τύπος καυσίμου μετά τη βενζίνη σε όγκο στην Ε.Ε., σημειώνοντας αύξηση 5,3%.

Τέλος, καταγράφοντας τις επιμέρους επιδόσεις των σημαντικότερων αγορών της Ε.Ε., προκαλεί εντύπωση το μεγάλο αρνητικό ποσοστό τους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντικές απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: η Γαλλία έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2022 με -44,1%, η Ιταλία με -39,2%, η Ισπανία με -30,8% και τέλος η Γερμανία με -20,2%.