Υβριδικό 1 στα 5 αυτοκίνητα που πωλούνται στην ελληνική αγορά


Τα υβριδικά κερδίσουν συνεχώς έδαφος και στην Ελλάδα. Θεαματική άνοδος για την αγορά που δείχνει να κινείται στα επίπεδα του 2019. Πρόβλημα με τις παραδόσεις των αυτοκινήτων ενδέχεται να δημιουργήσει η έλλειψη microchip,. Ποιές είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες. 

  • 28/5/2021

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) τον Μάρτιο του 2021 η αγορά αυτοκινήτου σημείωσε θεαματική άνοδο με τις συνολικές ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνουν τις 8.984 μονάδες. Η ποσοστιαία αύξηση φτάνει το 140% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2020 (3.743 μονάδες). Συνολικά, στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ταξινομήθηκαν 23.439 νέα αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 9,6% από τις 21.390 ταξινομήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Τα νούμερα αυτά δείχνουν ότι η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας δείχνει να ξεπερνά τη δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και δίνουν πολύ ενθαρρυντικά μηνύματα για τη συνέχεια.    

Κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα υβριδικά

Μπορεί σε επίπεδο καυσίμου να συνεχίζεται η κυριαρχία των βενζινοκίνητων οχημάτων με ποσοστό 49,1% επί των συνολικών πωλήσεων το πρώτο 3μηνο του έτους, αλλά παρατηρείται μία πτώση 9,2 ποσοστιαίων μονάδων (από μερίδιο 58,3% πέρυσι) προς όφελος των υβριδικών.

Το μερίδιο αγοράς των υβριδικών οχημάτων έφτασε στο 21,5% κερδίζοντας 9,4 μονάδες από το 12,1% του 2020. Πλέον έχουν πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής στη δεύτερη θέση τα πετρελαιοκίνητα οχήματα (μερίδιο 21,6%), τα οποία χάνουν συνεχώς έδαφος, και με αυτή την τάση της αγοράς αναμένεται να τα ξεπεράσουν τους επόμενους μήνες.

Παράλληλα, ανοδική τάση παρατηρείται επίσης και για τα επαναφορτιζόμενα plug-in hybrid οχήματα (BEV-PHEV) που αύξησαν το μερίδιο τους στο 5,5%. 

Κυριαρχία των SUV

Η πρώτη σε πωλήσεις κατηγορία των σουπερμίνι (B segment) συγκεντρώνει συνολικά μερίδιο 50,7% επί του συνόλου της αγοράς το πρώτο τρίμηνο του 2021. Από αυτά το 30,8% αφορά τα παραδοσιακά σουπερμίνι, ενώ το 19,9% τα B SUV. Αυτή η αναλογία αλλάζει άρδην αν περάσουμε στην αμέσως  επόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων. Στο συνολικό 34,1% του C segment, το 21,2% αφορά τα C SUV με μόλις το 12,8% να ανήκει στα παραδοσιακά hatchback.

Τέλος, στο σύνολο της αγοράς τα SUV και crossover συγκεντρώνουν πλέον το 45,3%, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως σχεδόν τα μισά καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.