CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
(2018) TOYOTA GR SUPER SPORT CONCEPT

Υβριδικό super sport αυτοκίνητο με 1.000 PS από την Toyota! 12/1

  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤΟ: TOYOTA

 

Η Toyota συνεχίζει την παράδοση της παρουσίασης μοντέλων, τα οποία παρέχουν οδηγική απόλαυση, αφού επιδεικνύει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το GR Super Sport Concept. Η σχεδίασή του φανερώνει ξεκάθαρα πως πρόκειται για ένα υπεραυτοκίνητο, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το αγωνιστικό όχημα της ιαπωνικής εταιρείας στο Le Mans, το TS050.

Το super sport πρωτότυπο της Toyota έχει επιμεληθεί η Gazoo Racing, με τη βοήθεια της οποίας η μητρική κατασκευάστρια εταιρεία συμμετέχει στα διάφορα προγράμματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ μαζί της βελτιώνει και τα αυτοκίνητα δρόμου. Ανάλογα με την... ετικέτα (GR Sport, GR, GRMN και MN), οι ειδικοί της Toyota αλλάζουν τη σχεδίαση, την ανάρτηση ή επεμβαίνουν βελτιωτικά στον κινητήρα. Στην περίπτωση του GR Super Sport Concept η Gazoo Racing έβαλε το... χεράκι της σε όλους τους τομείς.

 

Υβριδικό αυτοκίνητο με 1.000 PS

Δε χρειάζεται πολλή φαντασία, για να καταλάβει κανείς ότι κάτω από το αμάξωμα με τα εντυπωσιακά φτερά υπάρχει άφθονη ισχύς. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο κάτω μέρος, αλλά και αυτά πάνω στην οροφή, θυμίζουν το αυτοκίνητο, που έλαβε μέρος στους αγώνες του Le Mans. Σε ό,τι αφορά την κινητήρια δύναμη, το GR Super Sport σχετίζεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό με στοιχεία από το όχημα των αγώνων αντοχής.

Οι Ιάπωνες συνδυάζουν ένα V6 2,4 λίτρων, που υποστηρίζεται από διπλό turbo, με το υβριδικό σύστημα των αγωνιστικών που συμμετέχουν στο WEC. Συνολικά, λοιπόν, η ισχύς φτάνει τα 1.000 PS! Τώρα, αν το εν λόγω υπεραυτοκίνητο θα καταφέρει να φτάσει έστω και σε μία περιορισμένη παραγωγή, αυτό είναι κάτι άγνωστο. Παρ’ όλα αυτά, το Toyota GR Super Sport θεωρείται αντίπαλος του Mercedes-AMG Project One. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι ακόμα ένα sport αυτοκίνητο έπειτα από το GT86, το Yaris GRNM και το διάδοχο του Supra.

Έπειτα από την αποχώρηση της Porsche, η Toyota θα είναι το 2018 ο μοναδικός κατασκευαστής, που θα εκπροσωπείται στην κατηγορία LMP1 του παγκοσμίου πρωταθλήματος WEC. Έτσι, η επικράτηση της ιαπωνικής φίρμας στο Le Mans είναι εκ των ων ουκ άνευ. Η βέβαιη επιτυχία θα αύξανε σίγουρα τη ζήτηση για ένα αυθεντικό super sport αυτοκίνητο, το οποίο θα είναι κατάλληλο και για το δρόμο.

Για να ολοκληρώσουμε το άρθρο: Η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού (FIA) και η ACO, διοργανωτής του 24ωρου του Le Mans, συζητούν τον τελευταίο καιρό νέους κανονισμούς για την κλάση LMP1, οι οποίοι προβλέπεται να ισχύουν από το 2020.

Μία σκέψη είναι, λοιπόν, η εξής: Η κορυφαία κατηγορία θα πρέπει να βασίζεται σε super sport αυτοκίνητα δρόμου. Κάτι τέτοιο θα μπορούσαν να επιτύχουν κατασκευαστές, όπως η Aston Martin με το hyper-car Valkyrie και η McLaren, ώστε να γίνει πιο ελκυστική η κλάση LMP1. Φυσικά, στο ίδιο μήκος κύματος θα μπορούσε να κινηθεί βραχυπρόθεσμα και η Toyota, με ένα αυτοκίνητο, που θα βασίζεται στο GR Super Sport Concept.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ