Υπήρχαν αυτοκίνητα με κινητήρες τζετ;


ΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1970 ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΣΑΝ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΙΝΗΣΗΣ. ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η TOYOTA ΜΕ ΤΟ SPORTS 800 TURBINE-HYBRID!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/3/2020

Πολλά περίεργα και παράξενα έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία και ένα από τα αυτά είναι τα αυτοκίνητα με αεριοστρόβιλο ή κινητήρα μετάκαυσης ή πιο γνωστό ως κινητήρα τζετ. Η Chrysler είχε πειραματιστεί με ένα τέτοιο αυτοκίνητο πάνω σε μια Plymouth της δεκαετίας του 1960 και αργότερα σε Dodge.

Κάποια Turbine Cars, όπως λέγονταν, πωλήθηκαν αλλά είχαν τρομερά προβλήματα με τον θόρυβο, τις εκπομπές ρύπων και πολλά άλλα ώστε ποτέ να μην τελεσφορήσουν αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα. Η Jaguar είχε παρουσιάσει πριν από μια δεκαετία ένα παρόμοιο πρωτότυπο αυτοκίνητο, το Jaguar C-X75.

Στην περίπτωση που δεν το γνωρίζετε με τους αεριοστρόβιλους είχε πειραματιστεί και η Toyota. To 1977 και στην περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης είχε παρουσιάσει μια ειδική έκδοση του Sports 800 που κάτω από το καπό δεν είχε ένα συμβατικό κινητήρα αλλά ένα τζετ που κινούσε μια γεννήτρια που παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια για μια μπαταρία.

Ουσιαστικά εδώ μιλάμε για ένα υβριδικό που έστελνε την ροπή στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου δύο σχέσεων. Η ισχύς έφτανε τους 30 PS και κινούσε το αυτοκίνητο μήκους 3,58 μέτρων με απόβαρο στον περίπου ένα τόνο. Το πρωτότυπο Toyota είχε παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο το 1977 και η τελευταία του δημόσια εμφάνιση ήταν στην ίδια διοργάνωση το 2009.