Υποχρεωτικό το antivirus στα νέα αυτοκίνητα από το 2024 – Έρχονται νέες αυξήσεις στις τιμές


Ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. θέλει να μειώσει στο ελάχιστο τις πιθανότητες για κυβερνοεπιθέσεις στα συστήματα των αυτοκινήτων. Ακόμα ένας «βραχνάς» κόστους για τους κατασκευαστές μετά το Euro 7.

  • 8/6/2023

Όσο περνούν τα χρόνια η τεχνολογία και τα πολύπλοκα λογισμικά εισβάλλουν όλο και περισσότερο στα νέα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη -παρόλο που αρκετοί έχουν αντίθετη άποψη- αφού τα προηγμένα συστήματα κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη, αυξάνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Την ίδια στιγμή, όμως, η «εισβολή» της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα ενδέχεται να δημιουργήσει σοβαρά κενά ασφαλείας. Με τις over-the-air ενημερώσεις είναι πιθανό να προκύψουν «τρύπες» και το αυτοκίνητο να βρεθεί στο στόχαστρο κυβερνοεπιθέσεων.

Δεν έχει περάσει καιρός, άλλωστε, από τον χαμό που προκλήθηκε στις προαγωγικές εξετάσεις στα Λύκεια της χώρας, μετά από κυβερνοεπίθεση που έγινε στην Τράπεζα Θεμάτων.

Κάπως έτσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε μια δέσμη κανονισμών (R155 και R156) με τους οποίους ορίζει τα στάνταρ για τα antivirus με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται υποχρεωτικά τα νέα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2024.

Αυτά τα νέα συστήματα θα είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν το αυτοκίνητο και θα γίνονται «ασπίδα» σε κάθε προσπάθεια εγκατάστασης κακόβουλου λογισμικού, είτε ενσύρματα είτε ασύρματα μέσω του διαδικτύου και των Over-the-air αναβαθμίσεων.

Αυτό μπορεί να μοιάζει απλό, όμως δεν είναι. Όπως αναφέρουν κύκλοι των κατασκευαστών οι νέοι κανονισμοί απαιτούν πλήρη επαναπρογραμματισμό του κώδικα των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, ενώ οι εταιρείες που ειδικεύονται στα antivirus θα πρέπει να αναπτύξουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Και τώρα μπαίνουμε στο... ψητό αφού τα παραπάνω προϋποθέτουν επενδύσεις που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους παραγωγής και συνεπώς σε αύξηση της τελικής τιμής των νέων αυτοκινήτων που βγαίνουν στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αν συνυπολογίσετε και τις αυξήσεις που έρχονται λόγω της εφαρμογής του Euro 7, είναι σχεδόν σίγουρο ότι αρκετά μικρά μοντέλα θα διακόψουν κάπως απότομα την πορεία τους αφού το περιθώριο κέρδους που θα προσφέρουν στην εταιρεία θα εξανεμιστεί.

Ένα από τα μοντέλα που θα πληρώσει το «μάρμαρο» είναι το Volkswagen e-UP! το οποίο, κατά τον CEO της εταιρείας Thomas Schafer, είναι οικονομικά αδύνατο να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και η παραγωγή του θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη χρονιά.