CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Ειδικές Διαδρομές στον Ελληνικό Μεσοπόλεμο - Αντώνιος Σταθάτος 13/12/2013

  • img

Ο Αντώνιος Σταθάτος, μαζί με τον πατέρα του Διονύσιο Σταθάτο –μητέρα του ήταν η Αθηνά Σταθάτου, το γένος Κυπαρίσση- συναριθμούνται στα 63 ιδρυτικά μέλη της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών τον Φεβρουάριο του 1916.

Ο Διονύσιος Σταθάτος ήταν ένας από τους τρεις γιους του Ιθακήσιου Αντωνίου-Πεταλά Σταθάτου, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε στο εμπόριο σιτηρών στον  Δούναβη.

Το 1926, ο Σταθάτος διαδέχτηκε τον Βλαδίμηρο Μπένση στην προεδρία της ΕΛΠΑ. Παρέμεινε πρόεδρός της έως το θάνατό του, στα 1955, οπότε υπηρετούσε ως   Τελετάρχης της Αυλής.

Το 1928 ο Σταθάτος περιλαμβάνεται στα ιδρυτικά μέλη «του Ροταριανού Ομίλου Αθηνών». Πρόεδρος ο Σπύρος Λοβέρδος, μέλος της Στοάς «Παρθενών».

Τον Σταθάτο συναντούμε, σε ό,τι αφορά στα της αυτοκινήσεως, να πρωτοστατεί στην ίδρυση στο προδρομικό της ΕΛΠΑ σχήμα το 1923, ενώ είχε στην κατοχή του Μπουγκάτι από το 1927,  μία από τις τρεις ή τέσσερις που υπήρχαν στη χώρα. Με αυτό το αυτοκίνητο έλαβε μέρος στην Α’ Ανάβαση Πάρνηθας στις 7 Ιουλίου 1932, όπου και επεκράτησε στην κατηγορία του.

Στις αρχές του 1945, ο Σταθάτος, ως πρόεδρος της ΕΛΠΑ, μετέχει στην υπό τον Γεώργιο Βουγιούκα επιτροπή του Υπουργείου Συγκοινωνιών στην οποία είχε ανατεθεί «η μελέτη του προσφορωτέρου τρόπου εκμεταλλεύσεως σιδηροδρόμων και αυτοκινήτων, επί τω σκοπώ καλλιτέρας εξυπηρετήσεως της εθνικής οικονομίας».

Τέσσερα χρόνια πριν, ο Σταθάτος συναριθμείται στους 12 ομήρους οι οποίοι κρατήθηκαν στις 3 Μαϊου στο Δημαρχείο Αθηνών, όπως είχε απαιτήσει ο φρούραρχος Αθηνών από τον δήμαρχο Αθηναίων Αμβρόσιο Πλυτά, ως εγγύηση ότι δεν θα γίνει η παραμικρή επίθεση εναντίον των προελαυνόντων γερμανικών στρατευμάτων την ίδια ημέρα στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας.

To 1943, o Αντώνιος Σταθάτος παραχωρεί τη σοφίτα του Μεγάρου της Λεωφόρου Αμαλίας 36 στη Ρ.Α.Ν. (Ρήλος-Αυλών-Νήσοι) για να εκπαιδεύονται στο χειρισμό όπλων άνδρες της οργάνωσης.

Προηγουμένως, συναντούμε τον Αντώνιο Σταθάτο να υπογράφει τη Συμφωνία   του Λιβάνου, εκπροσωπών, μαζί με τον Κ. Βεντήρη, τας «Εθνικάς Δυναμικάς Οργανώσεις».

Επί της προεδρίας του οργανώθηκε στα 1953 το Α’ «Ράλλυ Ακρόπολις».

Παρ’ όλα αυτά, στα «Αρχεία» της ΕΛΠΑ δεν έγινε εφικτό να ανευρεθεί σχεδόν κανένα στοιχείο για τον επί περίπου τριάντα χρόνια πρόεδρό της, έτσι αγνοείται η ημερομηνία γέννησής του...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ