ACEA: Η Ελλάδα στις 3 χώρες με τα πιο ανεπαρκή δίκτυα φόρτισης στην Ευρώπη


Η έρευνα του ACEA τονίζει τη διπλή όψη του προβλήματος, αφού εκτός το ότι υπάρχουν ελάχιστοι φορτιστές, η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών δεν προσφέρει υψηλές ταχύτητες φόρτισης, αναγκάζοντας τους οδηγούς να περιμένουν για ώρες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, ACEA
  • 13/10/2022

Μόλις μία εβδομάδα πριν από την ψηφοφορία στις Βρυξέλλες για τον Κανονισμό Ανάπτυξης Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), o Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) παρουσιάζει έρευνα μέσω της οποίας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς όλους τους υπεύθυνους που χαράσσουν την πολιτική για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Στην έρευνα γίνεται μια προσπάθεια να αποτυπωθεί η επάρκεια του δικτύου φόρτισης που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, με τα στοιχεία για αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, να είναι ανησυχητικά.

Θυμίζουμε ότι η χώρα μας μέσω του νέου Κλιματικού Νόμου έχει δεσμευτεί ότι από το 2030 θα απαγορευτεί η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ τέσσερα χρόνια πριν, το 2026, το μέτρο θα εφαρμοστεί για τα ταξί στις Περιφέρειες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης (εξαιρούνται οι νησωτικές περιοχές).

Στον σχετικό πίνακα που παρουσιάστηκε από τον ACEA, η Ελλάδα βρίσκεται δεύτερη από το τέλος στην επάρκεια του δικτύου φόρτισης, θέση που μοιράζεται με την Κύπρο (0,4 φορτιστές ανά 100 km), ξεπερνώντας μόνο τη Λιθουανία που είναι στη χειρότερη θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. Στον αντίποδα, το πιο ευρύ δίκτυο είναι το ολλανδικό με 64,3 φορτιστές ανά 100 km και ακολουθεί το Λουξεμβούργο (57,9 φορτιστές) και η Γερμανία (25,8 φορτιστές).

Επιστρέφοντας στα στοιχεία της έρευνας ο ACEA διαπιστώνει πως 6  χώρες της Ευρωπαϊκή Ένωσης, αυτή τη στιγμή, δεν έχουν ούτε ένα φορτιστή ανά 100 km δρόμου. Παράλληλα 17 χώρες έχουν λιγότερους από 5 φορτιστές, ενώ μόλις 5 κράτη διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές στην ίδια απόσταση.

Στην ίδια στιγμή τονίζεται το τεράστιο χάσμα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των χωρών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύγκριση μεταξύ της Ολλανδίας και τη Πολωνίας. Η πρώτη έχει σήμερα τουλάχιστον 1 φορτιστή κάθε 1,5 km ενώ η δεύτερη, η οποία είναι και κατά 8 φορές μεγαλύτερη, έχει μόλις 1 φορτιστή ανά 150 km.

Εξίσου απογοητευτικά είναι και τα στοιχεία που προκύπτουν σχετικά με την ταχύτητα φόρτισης. Η έρευνα δείχνει ότι οι ταχυφορτιστές άνω των 22 kW αποτελούν μόλις το 1 από τα 7 σημεία φόρτισης που έχουν εγκατασταθεί μέχρι στιγμής, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι φορτιστές χαμηλότερου φορτίου που δεν μπορούν να φορτίσουν γρήγορα τα ηλεκτρικά οχήματα με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ευκολία των οδηγών.

«Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση των συγκεκριμένων οχημάτων θα πρέπει να είναι το ίδιο εύκολη με τον ανεφοδιασμό καυσίμου που γίνεται σήμερα. Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να ταξιδεύουν για πολλά χιλιόμετρα μέχρι να βρουν έναν φορτιστή ούτε να περιμένουν ώρες μέχρι να φορτίσουν το όχημά τους», ήταν το σχόλιο της γενικής διευθύντριας του ACEA Sigrid de Vries στα ευρήματα της έρευνας.

Πηγή: ACEA