Βρέθηκε ο λόγος που προκαλεί τα περισσότερα τροχαία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εξίσου ασφαλή με τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με ΜΕΚ. Μια μελέτη εξηγεί, όμως, γιατί τα EVs εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα. Η φυσική και μια σειρά από κατασκευαστικά λάθη βρίσκονται πίσω από τα πιο σοβαρά γεγονότα.

  • 1/9/2022

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πλέον το μέλλον, είναι μια πραγματικότητα που μέρα με την μέρα μας πλησιάζει. Όμως, η ασφάλειά τους έρχεται στο προσκήνιο. Τα μοντέλα μηδενικών ρύπων περνούν από πιο απαιτητικές δοκιμές σε σύγκριση με τα μοντέλα που φέρουν μηχανές εσωτερικής καύσης, για να εγγυηθούν την άψογη λειτουργία της μπαταρίας.

Ένα εξάρτημα το οποίο μπορεί να αλλοιωθεί από τις αλλαγές θερμοκρασίας και να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα. Αυτή η περιοχή έχει γίνει αντικείμενο μελέτης από Ελβετούς ειδικούς, οι οποίοι έχουν δείξει πώς η φυσική και η απερισκεψία μπορούν να καταλήξουν σε ένα τροχαίο ατύχημα.

Πολλοί νέοι οδηγοί της Ευρώπης θα μάθουν να οδηγούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε είναι σημαντικό να δούμε τους λόγους που κάνουν τα οχήματα αυτά πιο «επικίνδυνα» ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα που ήδη σημειώνονται σε χώρες όπως η Γερμανία.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα με τα ηλεκτρικά είναι ότι διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας που διαχειρίζεται αυτόνομα την ισχύ και τη ροπή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τις ακούσιες επιταχύνσεις.

Στην συνέχεια διεξάχθηκε μία δοκιμή συγκρούσεων ανάμεσα σε ένα Tesla και σε δύο VW Golf. Στο Tesla λειτούργησαν όλα τα στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας και ο χώρος επιβατών παρέμεινε ανέπαφος, ενώ το σύστημα υψηλής τάσης αποσυνδέθηκε αμέσως.

Στην περίπτωση των Golf, τα οχήματα συγκρούστηκαν μετωπικά, το ένα ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και το άλλο ήταν ηλεκτρικό, που ζυγίζει 400 kg περισσότερο. Το αποτέλεσμα που προέκυψε επιβεβαιώνει ότι τα ηλεκτρικά προκαλούν 50% μεγαλύτερη ζημιά στο ίδιο το όχημα από ό,τι στην περίπτωση των συμβατικών οχημάτων. Και αυτό εξηγείται από τους νόμους της φυσικής, αφού η δύναμη της κρούσης είναι κατά ένα τρίτο μεγαλύτερη, άμεση συνέπεια του μεγαλύτερου βάρους και ταχύτητας.

Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι, παρά το γεγονός ότι η μπαταρία προστατεύεται καλά από το δικό της κουτί και από το πλαίσιο του οχήματος, η ομάδα εμπειρογνωμόνων επαλήθευσε ότι είναι ανεπαρκής και προτρέπουν τους κατασκευαστές να παρέχουν επιπλέον ενισχύσεις με πλάκες τιτανίου ή παρόμοιων υλικών. Μάλιστα, έχουν προτείνει ακόμη και στο Euro NCAP να πραγματοποιήσει μια δοκιμή για την επαλήθευση της ακεραιότητας του κάτω μέρους του αμαξώματος των EV έναντι ζημιών που προκαλούνται από νησίδες ή ράμπες.