CEO Renault: Βλαβερή για το περιβάλλον η βιαστική μεταστροφή στα ηλεκτρικά οχήματα


Γιατί η βιαστική μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορεί τελικά να είναι επιβλαβής για το περιβάλλον, σύμφωνα με τον CEO της Renault, Luca De Meo. 

  • 11/5/2022

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να απαγορεύσει τις πωλήσεις όλων των νέων αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες, βενζινοκινητήρες και υβριδικούς κινητήρες έως το 2035, αλλά σύμφωνα με πολλούς ειδικούς του κλάδου αυτή η στρατηγική είναι πολύ επιθετική. Κάποιοι, όπως το αφεντικό της Renault, Luca de Meo, λένε ακόμη ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής Future of the Car των Financial Times, ο de Meo εξήγησε ότι η πολύ γρήγορη αλλαγή στην ηλεκτροκίνηση πιθανότατα δεν είναι η απάντηση για να σωθεί ο πλανήτης. Αυτό μπορεί να ακούγεται λίγο μπερδεμένο, αλλά είπε ότι η επένδυση όλων των χρημάτων σε τεχνολογίες EV θα περικόψει τις επενδύσεις σε κινητήρες με καύση ορυκτών, οι οποίες μπορεί να γίνουν πιο ρυπογόνες.

«Το πρώτο πράγμα που θέλω να πω είναι ότι η Renault  είναι προφανώς πολύ αφοσιωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα», είπε ο de Meo. «Ξεκινήσαμε πολύ νωρίς και συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι τα ηλεκτροκίνητα και ίσως τα υδρογονοκίνητα μπορεί να είναι μια καλή λύση για ορισμένες περιοχές. Αλλά αν κοιτάξετε τα δεδομένα, είναι προφανές ότι οι πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, δεν έχουν φτάσει ακόμη στο αποκορύφωμά τους. Υπάρχουν προκλήσεις, σε κοινωνικές, οικονομικές και οικολογικές προοπτικές που πρέπει να ληφθούν υπόψη».

Ο De Meo δεν είναι το πρώτο στέλεχος του κλάδου που εκφράζει το όραμά του ότι η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα πολύ σύντομα θα μπορούσε πραγματικά να βλάψει το περιβάλλον και την κοινωνία. Μόλις πρόσφατα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, δήλωσε ότι είναι πιθανώς πολύ νωρίς για τη βιομηχανία να στραφεί εξ ολοκλήρου στην ηλεκτρική ενέργεια. Στην ίδια σύνοδο κορυφής πραγματοποίησε ομιλία όπου είπε ότι η ζήτηση των πελατών πιθανότατα υπάρχει, αλλά η υποδομή που υποστηρίζει την κατασκευή και λειτουργία των EV δεν είναι ακόμη έτοιμη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Oliver Zipse, επίσης δεν είναι οπαδός της σύντομης απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πέρυσι, δήλωσε ότι η διακοπή όλων των πωλήσεων tvn συμβατικών αυτοκινήτων πολύ σύντομα θα έβλαπτε τη BMW και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και δεν θα «βοηθούσε το κλίμα ή κανέναν άλλον». Ένα άλλο πρόβλημα που επισήμανε ο de Meo κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής είναι ότι η ισοτιμία των τιμών μεταξύ των EV και των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης αναμενόταν γύρω στο 2025, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει λόγω του «πληθωρισμού των πρώτων υλών».